1
14 березня 2024 року о 13:13 вебсайт МЗС України (моя публікація «Зе-Міністр Кулеба мавпує ПреЗедента» розповідає про очільника цього Міністерства) оприлюднив Заяву МЗС України щодо «виборів» президента РФ наступного змісту: «Триваюча в Російській Федерації кампанія з імітації виборів президента, яку російська влада здійснює на тимчасово окупованих частинах території Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей України, а також в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, демонструє подальше зухвале нехтування Російською Федерацією нормами та принципами міжнародного права.
Незважаючи на неодноразове засудження світовою спільнотою проведення Російською Федерацією під виглядом „псевдореферендумів“ та „виборів“ юридично нікчемних заходів на тимчасово окупованих територіях України, керівництво РФ свідомо ігнорує заклики до припинення подібних дій та, всупереч численним резолюціям ГА ООН і рішенням низки інших авторитетних міжнародних організацій на підтримку суверенітету і територіальної цілісності України, не полишає спроб анексії тимчасово окупованих Російською Федерацією внаслідок збройної агресії територій України шляхом поширення на них норм російського законодавства.
Міністерство закордонних справ України наголошує, що проведення „виборів“ президента Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України – Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, частинах Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей України – є незаконним та не матиме жодних правових наслідків.
Примусове залучення до участі у так званих „виборах“ мільйонів громадян України, які мешкають на тимчасово окупованих територіях, або під примусом були переміщені на територію РФ, є так само незаконним. Зазначене, у поєднанні з відсутністю будь-яких ознак відповідності виборчої кампанії в РФ загальновизнаним демократичним принципам і стандартам проведення виборів, усуненням опонентів російської влади ставить під сумнів об'єктивність і легітимність будь-яких результатів цих „псевдовиборів“ (виділено Г. М.).
Закликаємо громадян України, які мешкають на тимчасово окупованих територіях України або вимушено перебувають на території Російської Федерації, не брати участі у „псевдовиборах“ президента РФ. Задля власної безпеки та враховуючи схильність російської влади до провокацій, закликаємо у дні голосування уникати місць масового скупчення людей поблизу „виборчих дільниць“, об'єктів військової інфраструктури окупаційних військ РФ.
Україна закликає (виділено Г. М.) іноземні держави та міжнародні організації не надсилати міжнародних спостерігачів для участі у черговому фарсі, який Кремль видає за президентські вибори, організованому ним зокрема на суверенній території України, утриматися від визнання їхніх результатів (виділено Г. М.), та попереджає про притягнення усіх порушників українського законодавства до правової відповідальності.
Російська диктатура давно не має нічого спільного з демократією, зокрема процедурою відкритих і конкурентних виборів. Володимира Путіна, який перебуває у розшуку Міжнародного кримінального суду за підозрою у вчиненні тяжких воєнних злочинів, вже 24 роки утримує при владі не вільне волевиявлення народу, а маніпуляції з конституцією Російської Федерації, тотальна пропаганда, знищення будь-яких проявів політичної конкуренції та політичне насильство, включно зі вбивствами значимих незалежних політичних фігур.
Подальша консервація агресивного та реваншистського путінського режиму становить безпрецедентний виклик для Європи, Центральної Азії та інших регіонів світу, на які може розширитись російський терор і хаос. Ігнорування цього призведе до подальшого зростання загрози для міжнародного миру та безпеки.
Закликаємо міжнародні медіа та публічних осіб не допомагати Кремлю в створенні ілюзії виборчого процесу та не називати цей фарс „виборами“, використовуючи притаманну демократичним державам термінологію.
Поки Володимир Путін продовжує свою особисту владу, ми закликаємо демократичний світ підтвердити свою повагу до людського життя, верховенства права та демократичних цінностей максимальною підтримкою України та українського народу в боротьбі проти російського терору, а також максимальною підтримкою цілей та принципів Статуту ООН через подальше незмінне невизнання російської окупації території нашої держави».
2
12 березня 2024 року в парламенті був зареєстрований співавторства групи народних депутатів України проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей у зв'язку з проведенням російською федерацією «президентських виборів» на тимчасово окупованій території України № 11078, який був прийнятий в цілому 14 березня 2024 року із такими результатами голосування: «СН» – 179 з 235 (ось так Зе-«слуги народу" реально "служать" Українському народу, хоча навіть самі могли б забезпечити прийняття даного законодавчого акту, для чого потрібно 226 голосів); "ЄС" – 22 із 27; "Батьківщина" – 17 з 24; група "Платформа за життя та мир" – 12 із 22 (у своєму дослідженні "Яке ж воно – оце ідіотське Зе – нікчемне!" я вже наголошував, як Зе-«слуги" знюхалися зі слугами Янковича); "Голос" – 12 з 20; група "Довіра" – 10 із 19; група "Відновлення України" – 13 з 17; група "Партія "За майбутнє" – 7 із 17; п/ф – 10 з 20. Але після прийняття сама Постанова парламенту № 3609-IX отримала підпис Голови Верховної Ради України тільки 15 березня 2024 року й була оприлюднена на сайті https://zakon.rada.gov.ua/ цього ж дня між 16:03 і 16:11 (в указаний час я заходив на цей сайт), тому й першою я подав зазначену Заяву МЗС України згідно хронології подій.
Отже, Постанова Верховної Ради України "Про Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей у зв'язку з проведенням російською федерацією "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України № 3609-IX від 14 березня 2024 року гласить: "Верховна Рада України постановляє:
1. Схвалити Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей у зв'язку з проведенням російською федерацією "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України (додається).
2. Доручити Голові Верховної Ради України забезпечити невідкладне направлення тексту Звернення до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей.
3. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України Р. СТЕФАНЧУК".
А саме Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей у зв'язку з проведенням російською федерацією "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України звучить так: "Держава-агресор російська федерація, вкотре хизуючись безкарністю та цинічно нехтуючи загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права, організувала та проводить на тимчасово окупованій території України – частинах Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі так звані "вибори" президента російської федерації, голосування на яких призначено на 15 – 17 березня 2024 року.
Такими діями російська федерація знову зухвало порушує основні міжнародно-правові акти, на яких побудована сучасна архітектура світового правопорядку, – Статут Організації Об'єднаних Націй, Декларацію ООН про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин та співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН, Женевську конвенцію про захист цивільного населення під час війни, Заключний акт Наради з безпеки та співробітництва в Європі, Паризьку хартію для нової Європи, Документ Копенгагенської наради Конференції з людського виміру ОБСЄ, а також низку резолюцій Генеральної Асамблеї ООН, зокрема А/RES/68/262 від 27 березня 2014 року, А/RES/71/205 від 19 грудня 2016 року, А/RES/72/190 від 19 грудня 2017 року, А/RES/73/194 від 17 грудня 2018 року, А/RES/73/263 від 22 грудня 2018 року, А/RES/74/17 від 9 грудня 2019 року, А/RES/74/168 від 18 грудня 2019 року, А/RES/75/29 від 7 грудня 2020 року, А/RES/75/192 від 16 грудня 2020 року, А/RES/76/70 від 9 грудня 2021 року, А/RES/76/179 від 16 грудня 2021 року (про суть цих резолюцій ГА ООН можна дізнатися із мого матеріалу "Льод тронулся, нєгоспода руССкіє окупанти! Уже й Херсон звільнено від вас і все наше буде звільнено!" – Г. М.), А/RES/ES11/1 від 2 березня 2022 року, А/HRC/RES/49/1 від 4 березня 2022 року, А/RES/ES-11/2 від 24 березня 2022 року, А/HRC/RES/S-34/1 від 12 травня 2022 року, А/RES/ES-11/4 від 12 жовтня 2022 року, А/RES/77/229 від 15 грудня 2022 року, А/RES/ES-11/6 від 23 лютого 2023 року, А/HRC/RES/52/32 від 4 квітня 2023 року та А/RES/78/221 від 19 грудня 2023 року.
Вітаючи резолюції Європейського Парламенту, прийняті щодо повномасштабної збройної агресії російської федерації проти України, зокрема від 1 березня 2021 року "Російська агресія проти України", від 7 квітня 2022 року "Захист, наданий ЄС дітям та молоді, які втікають від війни в Україні", від 5 травня 2022 року "Вплив війни проти України на жінок", від 19 травня 2022 року "Боротьба з безкарністю за воєнні злочини в Україні", від 15 вересня 2022 року "Порушення прав людини у контексті примусової депортації українських цивільних осіб та примусового усиновлення українських дітей в росії", від 6 жовтня 2022 року "Ескалація росією її загарбницької війни проти України", від 23 листопада 2022 року "Визнання російської федерації державою – спонсором тероризму", від 19 січня 2023 року "Створення трибуналу щодо злочину агресії проти України", від 16 лютого 2023 року "Рік російського вторгнення та агресивної війни проти України" (на той час російську вторгненню вже було 9 років – Г. М.), від 15 червня 2023 року "Катування та кримінальне переслідування російською федерацією українських неповнолітніх Тиграна Оганнісяна та Микити Ханганова", від 9 листопада 2023 року "Ефективність санкцій ЄС щодо росії", та інші документи, ухвалені в рамках Європейського Союзу,
визнаючи, що збройна агресія російської федерації проти України, яка триває з 2014 року, є першопричиною всіх подальших порушень загальновизнаних принципів і норм міжнародного права, серед яких також протиправне проведення виборів та референдумів на тимчасово окупованій території України,
рішуче та безумовно засуджуючи неспровоковану повномасштабну збройну агресію російської федерації проти України у лютому 2022 року, що стало ескалацією агресивної війни російської федерації проти України, яка триває з 19 лютого 2014 року,
наголошуючи, що організація та проведення виборчого процесу та утворення виборчих дільниць для голосування на тимчасово окупованій території України є черговим актом злочинної діяльності кремлівського режиму,
констатуючи, що примусове залучення громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України, до участі в підготовці та проведенні так званих "виборів", зокрема у роботі виборчих комісій, спостереженні за перебігом процесу таких виборів та голосуванні, є свідченням повного ігнорування державою-агресором основоположних засад вільних та чесних виборів та міжнародних виборчих стандартів,
підкреслюючи, що проведення російською федерацією так званих "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України не буде легітимним, результати таких виборів не матимуть жодних юридичних наслідків та дадуть підстави для невизнання обраного в такий спосіб президента російської федерації, у тому числі його правосуб'єктності в міжнародних відносинах (виділено Г. М.),
акцентуючи увагу на тому, що проведення російською федерацією "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України в умовах агресивної війни проти України вчергове ставить під загрозу життя і здоров'я громадян на цій території та свідчить про повну байдужість окупантів до їх долі, а всі попередні так звані "виборчі кампанії", що проводилися окупаційними адміністраціями на тимчасово окупованій території України, супроводжувалися репресіями,
враховуючи, що Декларація принципів міжнародного спостереження за виборами від 27 жовтня 2005 року та Кодекс поведінки міжнародних спостерігачів за виборами застерігають від направлення міжнародних місій зі спостереження за виборами до країни в разі, якщо їх присутність розглядатиметься як легітимізація явно недемократичного виборчого процесу та міжнародного спостереження за виборами,
підкреслюючи, що перебування на тимчасово окупованій території України так званих "міжнародних спостерігачів на виборах" є незаконним і в умовах збройної агресії російської федерації проти України становитиме загрозу їх безпеці та здоров'ю,
акцентуючи увагу на тому, що фактичне оголошення путіним українських громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України, громадянами російської федерації, примусова видача їм російських паспортів під погрозою їхньому життю, здоров'ю та бізнесу, надання російською окупаційною владою дозволу голосувати мешканцям тимчасово окупованої території України, які не мають російських паспортів, за будь-якими документами, зокрема за паспортом громадянина України, є свідченням нікчемності та авантюрності потуг окупаційної влади з легітимізації для міжнародної спільноти тимчасово окупованої нею території України як суверенної території російської федерації, що є істотним порушенням норм міжнародного права,
наголошуючи на тому, що посадові та службові особи російської федерації, причетні до організації та проведення незаконних "виборів" на тимчасово окупованій території України, будуть притягнуті до кримінальної відповідальності відповідно до законів України,
відзначаючи, що практика проведення "виборів" різних рівнів на тимчасово окупованій території України, яку російська федерація впроваджує з 2014 року, та відсутність належної реакції світової спільноти на такі дії призводять до стійкого відчуття у російської федерації безкарності та подальшої руйнації системи міжнародного права,
підкреслюючи, що, зважаючи на відсутність у російської федерації суверенної влади над українськими територіями, незаконне проведення так званих "виборів" президента російської федерації на тимчасово окупованій території України не легітимізує перебування тимчасово окупованої території України в статусі так званих "суб'єктів федерації",
нагадуючи про резолюцію Парламентської Асамблеї Ради Європи від 13 жовтня 2023 року № 2519 "Дослідження легітимності та законності ситуативної відмови від обмеження терміну повноважень для чинного президента російської федерації", в якій визнається порушення засад конституційної системи російської федерації внаслідок внесення поправок до конституції російської федерації і надання права путіну перебувати при владі до 2036 року, констатується перетворення державної влади в російській федерації де-факто на диктатуру та міститься заклик щодо визнання путіна нелегітимним президентом після завершення нинішнього президентського терміну (виділено Г. М.),
Верховна Рада України, високо цінуючи неухильну підтримку міжнародними партнерами суверенітету та територіальної цілісності України в межах її міжнародно визнаного державного кордону, закликає уряди та парламенти іноземних держав, міжнародні організації, парламентські асамблеї:
1) засудити дії російської федерації з організації та проведення так званих "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України;
2) протидіяти спробам російської федерації залучити міжнародних спостерігачів для легітимізації так званих "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України;
3) посилити санкційний тиск на російську федерацію та застосувати або посилити персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) стосовно посадових осіб і громадян російської федерації, причетних до організації та проведення незаконних "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України;
4) консолідувати зусилля всіх партнерів України для збільшення допомоги Силам безпеки та оборони України шляхом надання необхідної військової допомоги для посилення її оборонних спроможностей та сприяння відновленню територіальної цілісності України (чому цього недостатньо, роз'яснено у моїй аналітичній праці "Україна переможе РоССію й вижене її зі своєї території! А що далі?" + Ч. 2 + Ч. 3, ну, а про те, що планується зробити на деокупованій території, можна дізнатися з мого дослідницького матеріалу "Зе-влада хоче звільнити українські землі і від ЗСУ після їхнього звільнення від руССкіх окупантов?!" – Г. М.) в межах її міжнародно визнаного державного кордону (котрий охороняє Державна прикордонна служба України, а не прикордонні війська, як заявляє ПреЗедент, про що розповідає моя стаття "Необучуваний Зе продовжує ганьбитися своїм дрімучим ідіотизмом!" – Г. М.);
5) узяти активну участь у реалізації Формули миру Президента України Володимира Зеленського (Української формули миру) та в інавгураційному Глобальному саміті миру для досягнення всеохоплюючого, справедливого і сталого миру в Україні.
Верховна Рада України висловлює щиру вдячність іноземним державам, які надають військову, фінансову, гуманітарну допомогу Україні, а також всебічну підтримку громадянам України, які внаслідок путінської агресії отримали прихисток на їх територіях".
3
Як бачимо, Заява МЗС України щодо "виборів" президента РФ містить лише фразупро те, що проведення вказаних "виборів" на тимчасово окупованій РоССієй українській території та ще й в умовах антидемократичної безконкурентної боротьби тільки "ставить під сумнів об'єктивність і легітимність будь-яких результатів цих "псевдовиборів", але принаймні наголошує, що "Україна закликає іноземні держави та міжнародні організації… утриматися від визнання їхніх результатів", хоча й можна було зробити це чіткіше.
Затверджене ж Постановою Верховної Ради України № 3609-IX від 14 березня 2024 року Звернення Верховної Ради України до урядів та парламентів іноземних держав, міжнародних організацій, парламентських асамблей у зв'язку з проведенням російською федерацією "президентських виборів" на тимчасово окупованій території України лише підкреслює, що ці "вибори" тільки "дадуть підстави для невизнання обраного в такий спосіб президента російської федерації, у тому числі його правосуб'єктності в міжнародних відносинах", і лише нагадує "про резолюцію Парламентської Асамблеї Ради Європи від 13 жовтня 2023 року № 2519 "Дослідження легітимності та законності ситуативної відмови від обмеження терміну повноважень для чинного президента російської федерації", в якій визнається порушення засад конституційної системи російської федерації внаслідок внесення поправок до конституції російської федерації і надання права путіну перебувати при владі до 2036 року, констатується перетворення державної влади в російській федерації де-факто на диктатуру та міститься заклик щодо визнання путіна нелегітимним президентом після завершення нинішнього президентського терміну", але чомусь, на жаль, не "закликає уряди та парламенти іноземних держав, міжнародні організації, парламентські асамблеї" визнати "путіна нелегітимним президентом після завершення нинішнього президентського терміну".
Я вважаю такий різнобій між Міністерством закордонних справ України і Верховною Радою України неприпустимим, але цим самим Зе-влада ще раз продемонструвала й підтвердила свій ідіотизм!
У підсумку, що ж не так із Заявою МЗС України і Постановою парламенту № 3609-IX щодо "виборів" Президента РФ?
Моя відповідь на це питання – така: МЗС України й Верховна Рада України в своїх Заяві та Звернені зобов'язані були не допустити між ними різнобою, а навівши зазначені угорі доводи, повинні були також чітко вказати, що після проведення РоССієй 15 – 17 березня 2024 року на власній території і на тимчасово окупованій нею українській території "виборів" Президента РФ Путіна він є однозначно нелегітимним очільником РФ, аргументацію чОму я навів у мого авторства ще вересневій 2016 року роботі "Згадаємо всіх зрадників поіменно!", та закликати все міжнародне співтовариство припинити будь-які контакти з ним – цим псевдоглавою РоССіі, до того ж ще й розшукуваним Міжнародним кримінальним судом за підозрою в учиненні ним тяжких воєнних злочинів!