Якщо дуже коротко відповісти на питання, то тоді, коли в Україні закінчиться ось це:
Нема в світі правди, правди не зиськати,
Бо тепер неправда стала панувати.
Уже тепер правда стоїть у порога,
А тая неправда сидить кінець стола;
Уже тепер правду ногами топтають,
А тую неправду медом наповають;
Уже тепер правда сидить у темниці,
А тая неправда з панами в світлиці;
А вже тая правда сльозами ридає,
А тая неправда все п'є та гуляє.
Текст вище – українська народна дума, якій щонайменше 200 років. Бажання справедливості закладене в українцях так само, як і в усій європейській культурі. Але, мабуть, немає жодного народу, який страждав від неправди на стільки, щоб тема несправедливості була центральною практично в усій творчості, починаючи з народних пісень і закінчуючи літературою. Давайте вже, курва, створимо ті нормальні суди :)
Головною проблемою України є культура носіями якої є щонайменше кілька сотень тисяч людей, які поводяться як окупаційна адміністрація. На відміну від культури більшості населення України, згадаймо як донедавна в українських селах люди не зачиняли один від одного дверей, відчуймо як люди йдуть на самопожертву зараз. Проблема описана у статті «Головна Проблема України» , висновок статті:
В Україні досі не вирішеним залишається питання сформульоване ще партією «Рух» В'ячеслава Чорновола у 1992 році: «Оскільки нова держава, як і раніше, повністю контролюється старою комуністичною номенклатурою, справжні реформи будуть неможливі, поки номенклатура не буде усунена від влади». Слід зазначити, що Україна у 1991 році отримала шанс на зміни вперше за 300 років. Діюча з часів Кравчука та Кучми влада походить з традицій радянської (окупаційної) адміністрації, а та з імперської.
Будь-яка стратегія розвитку України має починатися з пропозиції механізму позитивного відбору і заміни сотень тисяч людей, які нині є носіями культури безсоромного грабунку та брехні яку ми називаємо «злочинна влада». Будь-які плани відновлення чи стратегії від кого б вони не виходили, без радикальної зміни правлячої еліти та встановлення системи правосуддя, є завідомо нездійсненними.
Головна мета, за яку бореться країна – побудова справедливої української держави. А це, у свою чергу, є неможливим без повної реформи судової системи. Результати виборів голови Верховного суду, які відбулися після арешту попереднього голови за хабар, доводять, що уся судова влада в країні належить людям, скажімо так, недоброчесним і має бути повністю змінена. Реформа судової системи може відбутися лише через зміни у законодавстві. Зокрема, через застосування «Дилеми в'язня» . А також, і це найважливіше, через повну заміну чинного складу судів загальної юрисдикції на ветеранів війни. Перш за усе тих, які дістали поранення. Система відбору кандидатів та система навчання – питання технічні. Концептуально, якщо людина здатна навчитися керувати сучасним танком, системою артилерії чи ППО, вона має рівень інтелекту достатній для того, щоб прочитати по суті лише кілька невеликих книжок: Теорію держави та права (щоб зрозуміти що таке закон як такий, звідки усе почалося та якими є теоретичні засади права), а далі власне основні кодекси та закони України. На справді від судді не вимагається достеменного знання усього законодавства. Судове провадження, як в Україні так і у світі, відбувається на основі змагальності сторін, в межах вимог, доказів та аргументів поданих до матеріалів справи, тобто суддя розглядає справу лише в межах доводів сторін. Майстерність, широкі та глибокі знання вимагаються від прокурорів та адвокатів, від суддів вимагаються базові знання, рівень загального інтелекту не нижчий за середній, а найголовніше – високі моральні якості, доброчесність та почуття справедливості. Може бути розроблений курс навчання розрахований на 6 місяців включно з вступними та випускними іспитами. Розробляти такий курс можна почати вже і розробити за 3 місяці використовуючи наявні матеріали. Навчати за ним можна почати од разу. Додатково належить запровадити механізм поруки, коли за людину на посаді судді поручаються та несуть солідарну з ним відповідальність дві інших людини. Заміна існуючих суддів у такий спосіб точно не призведе до погіршення якості судових рішень. Таким чином можуть бути швидко вирішені наступні п'ять завдань:
1) заміна повністю корумпованого складу суддів на ветеранів з використанням системи пришвидшеного навчання, що призведе до багатократного покращення якості судових, у тому числі економічних, рішень;
2) забезпечення самоочищення системи через використання Теорії ігор у законодавстві, кожен суд стане антикорупційним;
3) соціальне забезпечення ветеранів, перш за усе тих, які дістали поранення шляхом заповнення ними 100% посад суддів;
4) деморалізація окупаційної армії, адже у нас воюють за справедливість яку потім самі ветерани і встановлять, чого у них не відбудеться;
5) моральне піднесення українського суспільства та війська.
Коли іменем України будуть судити люди, які за цю державу ладні віддати життя та здоров'я, таких людей можна буде називати Ваша Честь. В сумі з системою поруки та кримінальним кодексом у якому злочини проти правосуддя будуть вважатися найбільш небезпечними для суспільства – створиться дієва судова система. Дієва судова система з законодавством яке забезпечуватиме її самоочищення – змінить усю решту влади. Про щось подібне мріяв ще Шевченко, це і буде той момент «коли зійде українське сонце».
Навчивши праву та надавши повноваження. Ми дамо тим самим «хлопцям, які прийдуть з фронту» інструменти для реальних, а не ілюзорних змін у тій країні яку вони захистили ціною власного життя та здоров'я.
Лише так можна впоратися з завданням фактично повної зміни культури владної вертикалі в умовах спротиву з боку кількох сотень тисяч людей, в руках у яких влада, ЗМІ, та система яка працювала багато десятиліть, точніше навіть століть. І зробити це належить без спроби військового перевороту. По перше, у нинішніх умовах, це може призвести до громадянської війни. По друге, як показує досвід наших попередніх революцій, революція концептуально питання не вирішить. Має бути збудована система зміни влади на кращу з використанням саме демократичних механізмів. А система формування влади через негативний відбір має бути на завжди знищеною.
З таким завданням не впораються кілька людей, або, навіть, кілька сотень людей, чи, тим більше, якийсь окремий лідер. Потрібне створення механізму координації для принаймні десятків тисяч людей з метою отримання влади демократичним шляхом, тобто політичної партії. Можливо, єдиної реальної партії в країні, на даний момент. Існуючі партії, за цілями, способом фінансування та управління представляють собою скоріше комерційні проекти метою яких є отримання прибутку безпосередньо за рахунок використання влади у власних цілях. Сучасні партійні проекти існують на кошти та за підтримки осіб, що за визначенням є олігархами, сюди також відносяться ті дрібні олігархи, які купують квоти та мандати у місцевих радах. Без створення реальної партії жодних змін в Україні досягти неможливо. Як зазначено вище, колишньої партійною номенклатурою була вибудована ціла система негативного відбору, яку ми зараз називаємо «злочинна влада». Частиною цієї системи є і діючі нині політичні партії.
Партія це спільнота людей які поділяють ідеї і скоординовано діють з метою їх втілення. У сучасному світі немає потреби у створенні якоїсь мережі офісів тощо. Для створення та координації такої спільноти потрібна відповідна електронна платформа на якій будуть обговорюватися і прийматися рішення та координуватися дії по їх втіленню.
Створити таку платформу може будь-яка з потужних українських IT-компаній, які спеціалізуються на аутсорсингу. За функціоналом це має бути гарний форум з опцією відкритого голосування, такою як на сайті президента. Правила будуть затверджені на ньому ж. Фінансуватися форум має за рахунок членських внесків, юридично належати усій спільноті і контролюватися нею. Такий відкритий народний референдум з будь-яких питань, згідно зі ст. 5 Конституції.
Популяризувати платформу-партію мають інфлюенсери (незалежні журналісти, блогери, волонтери, активісти, військові) за допомогою простих та зрозумілих гасел: «Чесний суд», «Ваша Честь — це титул воїна», «Воїни наведить порядок». Іменем України зараз мають судити ті, хто пролив за неї кров. Тобто, судова гілка влади має належати ветеранам, з застереженням найвищої кримінальної відповідальності за злочини проти правосуддя, та застосуванням інституту поруки. При цьому платформа почне діяти як медіа-ресурс для публічного лобізму негайно після її створення. Тобто практично миттєво, згідно зі ст. 5 Конституції. Не треба навіть чекати нових вборів для яких платформа створить та проголосує список доброчесних та професійних кандидатів у виконавчу владу та місцеве самоврядування. Проголосовані народом рішення, тобто волю народу, усі знатимуть.
Ось простий і єдиний реальний план відбудови України. Запрошую відповідні українські ІТ-компанії до співпраці з метою створення зазначеної вище платформи!
Це скорочена версія статті, повна версія статті тут: https://confidence.trading/articles/ukraine-2033-the-country-of-the-future
Автор: Юлій Зоря, підприємець.
Сторінка проекту: https://maidan.online/