Кастинг-директорка Алла Самойленко є дуже поважною й авторитетною постаттю в українській кінематографії. Має імідж високопрофесійної людини з бездоганною репутацією і палкою патріотичною позицією, що системно обстоює державницьку лінію, зокрема в українській кіногалузі.

Справедливо викриває, закидає претензії і піддає нищівній критиці прояви малоросійства й колаборації у вітчизняній креативній індустрії. Шпетить за сумнівність та непрозорість процедур кінопітчингів під егідою владних інституцій. За що і має широке коло прихильників, по праву й фактично будучи лідеркою суспільної думки.

Але навіть попри це, у такого-сякого, мерзенного й нікчемного мене — того, що «ніхто» і звати якого «ніяк» — взяло та й виникло до пані Алли кілька питань, огидних своєю крамольністю. 

Перше. В нещодавньому інтерв'ю телеканалу «Київ» Самойленко назвала голову громадської ради з підтримки кінематографії при Держкіно Артема Колюбаєва таким собі «ключиком» до успіху. Сказала, що в кіношній тусовці всі пречудово в курсі, що знайомство з Колюбаєвим є дуже корисною штукою, що відкриває у кіносфері багато зачинених дверей і надає чимало можливостей.

Бо ж всім відомо, що то й наскільки одіозна персона та хто за нею стоїть — голова ОПУ Андрій Єрмак (по факту — неформальний віце-президент країни, що керує всім і вся) й очільниця Держкіно, від якої білугою виє українська кіноіндустрія, Марина Кудерчук, яка теж вважається креатурою вище названого можновладця — екс-бізнесмена і кінопродюсера. 

Так от саме такою дружбою з Колюбаєвим хизується продюсерське подружжя Анни і Володимира Яценків (продакшн Fore films). Обидва залюбки фоткаються з Колюбаєвим та Кудерчук, виставляючи світлини на своїх фейсбук-акаунтах. А Самойленко стала кастинг-директоркою їхнього (Яценків) «Люксембургу». То що, Колюбаєв і Кудерчук — це погано, але коли йдеться про дружбу з ними Яценків — вже норм?

Чому Самойленко не дорікає Яценкам приязними стосунками і з Колюбаєвим, і з Кудерчук? Шо, їм — можна? В їхньому товаришуванні з «ключиком» від всіх дверей немає нічого «такого»? А чому? Чи не тому, що вони запросили її бути кастинг-директоркою в «Люксембургу»? А якщо так, то і Яценки хороші, і «Люксембург» — люкс. Чому Алла Самойленко не критикує продюсерів Яценків за те, що закидає іншим колегам?

?url=https%3A%2F%2Fsite.ua%2Fstorage%2F160447%2Fyacenko-v-kannax-1.jpg%3Fv%3D1682680690&w=1280&we=1

   ?url=https%3A%2F%2Fsite.ua%2Fstorage%2F160446%2Fyacenko-kudercuk.jpg%3Fv%3D1682680634&w=1280&we=1

?url=https%3A%2F%2Fsite.ua%2Fstorage%2F160448%2Fkudercuk-yacenko.png%3Fv%3D1682680732&w=1280&we=1

Ба, більше. Коли у Фейсбук-акаунті Самойленко у коментарях під її викривальними постами розміщують ці фото і просять пояснення, Самойленко миттєво видаляє ці коментарі й банить авторів. А чого? Що не так? Хіба ці світлини — фотошоп? Коллаж? Монтаж? Чи вони не про корисну дружбу і не про той «ключик»? А про що ж тоді? Просто «робочі моменти»? А як тоді вирізняти — в кого «ключик», а в кого «просто»?

Друге. Якщо пані Алла така патріотка, чиї національні почуття й переконання беззаперечні, то як з цим поєднується ота «бидло-Україна», яка тиражується на весь світ у фільмах, де вона виступає кастинг-директоркою? Мається на увазі і «Люксембург», і «Королі репу», що тільки виходитимуть у прокат, хоча з трейлеру чітко видно, про що кіно.

Чому від тієї України, про яку так печеться Самойленко, настільки нестерпно тхне різними нечистотами (рускім матюччям, остогидлим і оскаженілим суржиком, позірним бидляцтвом персонажів, карикатурними образами українців) у фільмах, до зйомок яких вона причетна як кастинг-директорка?

 

(після цього посту сам автор — сценарист і продюсер Артемій Кірсанов отримав у коментарях «отвєтку»: докори за продаж свого сценарію «Братани» до росії, після того, як не зміг екранізувати його в Україні. Це кіно про чотирьох десантників, які розбираються з криміналом на гражданці. Йдеться про 2005 рік)

А судячи з останньої стрічки, до якої Алла Самойленко підбирала акторів — дорогезне довгобудіще «Довбуш» Олеся Саніна — там буде інша крайність: надзвичайний пафос і піднесеність акторської гри та зразково-показова позитивність головного героя без потрібних для емпатії глядачів недоліків та суперечностей.

Цю обставину зауважила навіть завжди поблажлива і вкрай дипломатична у свої «критиці» арт-оглядачка телеканалу «Еспресо» Лєна Чиченіна у своєму нещодавньому огляді.

авторОлексій Мазур

Дніпро.

Також за темою:

Кастинг-директорка Алла Самойленко: на державному конкурсі кінопроєктів перемогли «говно-серіали»

Українська кіноеліта сміється з людської і творчої гідності тих, хто їй нерівня

«Кудерчук, Кудерчук». Продюсери Яценки демонструють прихильність одіозній очільниці Держкіно

Член європейської кіноакадемії, продюсер Володимир Яценко називає своїх критиків «довбоYобами»

Коли продюсер Яценко встигає служити в ЗСУ?

Олесь Санін замовчує свій гонорар за «Довбуша» і вірить у прибутковість фільму з бюджетом ₴ 120 млн.