Ми описали першу мету пропаганди війни. Потрібно створити два табори: Добра та Зла та записати кожну людину в один з них. Це дозволяє посилити мотивацію своїх та згуртувати їх перед обличчям ворога. Повну статтю ви знайдете за посиланням: 

https://site.ua/vitaliy.belov/psixologiya-viini-persa-meta-propagandi-i7v5898 

 

ДРУГА мета пропаганди: вимкнути розум.

Будь-яку стресову ситуацію можна розглядати через тріаду: «РОЗУМ-ЕМОЦІЯ-ТІЛО». При підвищенні рівня стресу, у нас починає підвищуватись рівень емоційності. А розумові здібності, навпаки, починають падати. У стресовій ситуації починається регрес, тобто повернення до завчених та знайомих форм поведінки.

Людина втрачає здатність до тонкого та деталізованого планування, оцінок, критичного та системного мислення, складних форм поведінки. Замість цього, вона повертається до знайомих форм. Можливо Ви колись займались спортом чи бойовими мистецтвами. Під час тренувань, ви відпрацьовуєте складні рухи, та прийоми. Але під час виступів, складних боїв чи турнірів, ви починаєте працювати найбільш завченими, короткими рухами. 

Тобто організм та мозок відмовляються працювати складно. А працює просто.

 

Пропаганді потрібні безвідмовні та мотивовані організми, здатні працювати на перемогу.

  1. Пропаганді не потрібні Ваші сумніви.
  2. Пропаганді не потрібні Ваша рефлексія та аналіз
  3. Пропаганді не потрібний пошук правди.

 

Як пропаганда буде цього добиватись?

Вона буде ВИМИКАТИ МОЗОК, захлестуючи його емоціями.

 

Порівняйте тези: «Загинуло двоє військових» та «Загинула мати із немовлям».

Бог створив всіх рівними, але ментально ми все одно маємо певні моральні обмеження.

Із «технічної точки зору» в обох випадках є дві загиблих людьми. Із «моральної точки» зору, друга фраза для нас більш обурлива. Ми умовно здатні сприймати загибель двох військових, які, нібито, для цього готувались все життя. Але фрази «мати» та «немовля», запускають у нас певні соціальні реакції. Ми не готові сприймати їх на рівні фізіології, на рівні неможливості усвідомити рівень горя. Навіть під час написання цього тексту, автор відчув у себе обурення від самого тексту. 

 

Отже, пропаганда намагається тиснути на болючі соціальні символи:

  1. Лікарні — лікарі — поранені — наші полонені
  2. Батьки — особи похилого віку — хворі — люди із обмеженою дієздатністю — біженці.
  3. Діти — матері — немовлята
  4. Тварини, що страждають.
  5. Об'єкти культури, музеї, бібліотеки, історичні будівлі
  6. Об'єкти із знаковими назвами, об*єкти-символи, об*єкти, що уособлюють націю та гордість нації.
  7. Злочини проти людства. Використання хімічної — бактеріологічної — ядерної зброї, тортура, удари в спину — голод
  8. Релігійні символи — релігійні діячі — релігійні споруди

 

Операція з цими символами працює на підсвідомому рівні. Тому пропаганда користується тезами та новина із даною риторикою. Ворогові  приписані атаки на ці символи, трагічні загибель та руйнування. Чим більше символів ви зустрічаєте в одному повідомленні, тим більше ймовірність, що ви контакт із пропагандистською новиною, або пропагандистським контентом вставленим у звичайну новину.

 

Приклади з телеграм каналів російської пропаганди. Підкреслено фрази які можуть слугувати емоційними тригерами: