Вам пропонується погляд психолога на пропаганду. В наступний статтях ми спробуємо деталізувати основні моменти та деталі цього погляду.
Перша мета пропагандистських дій — розділення людей на 2 базових табори та створення між ними максимальної дистанції. Два табори, це Сили Світу, Добра, Порядку, Передбачуваності та Сили Тьми, Жахіття, Хаосу, Страждань. Будь-які наступні дії, починають відштовхуватись від цього базового розділення.
Навіщо воно потрібне?
1) Відчуття себе частиною сил Добра знижує моральні сумніви при бойових діях. Цивілізоване суспільство хворобливо ставиться до вбивства. Ми погано сприймаємо страти злочинців, ми не можемо дивитись на загиблих. Нам не подобаються картини страждань. Ми не навчені до військових дій. У «мирний час», всередині нас діє моральна дилема на насильство, а тим паче на вбивство. Році у 2015 авторові попадалась методичка МВС із аналізом випадків, коли офіцери поліції (міліції) психологічно не були готові стріляти у злочинців.
На війні діють схожі психологічні обмеження. Щоб почати стріляти у ворога, потрібно пройти певний психологічний слам. Бо ворог вважається людиною. Для війни потрібна зовсім інша думка. Я вбиваю не людину, а комаху, вбивцю, демона, нелюдя. Тоді це стає набагато простіше з точки зору психології.
2) Відчуття себе частиною сил Добра зменшує супротив до мобілізацйних дій та обмежень. Воювати складно, воювати боязно, війна — це ризик та обмеження для багатьох, в тому числі мирних громадян. Але якщо наша війна — то війна Світла проти Темряви, то потрібно трохи почекати.
- Літати тепер можна тільки в Узбекистан? — потрібно потерпіти.
- Закрились магазини із нормальним одягом? — це шанс для внутрішнього виробника.
- Пішов макдональдс? — вони написали, що то на 2 тижні, закриття пов*язане із логістичними проблемами.
- Нашим гражданам бьют лица в Великобритании? — Это все бендеровцы.
- Ми отримуємо купу гробів? — Так то через біологічну зброю, яку хохли розробляли, щоб за допомогою рептилій передавати нам хвороби.
- Наших спортсменів не пускають за кордон? — Вони ще поплачуть, бо тепер у найкращих норвежців немає конкуренції
Здається дуже смішним. Всі приклади взяті із новинних сайтів росії.
3) Відчуття себе частиною сил Добра підвищує рівень згуртованості населення та військових, та знижує рівень супротиву діям влади. Не треба задавати питань своїй владі. Не треба сумніватись. Не треба говорити слова наперекір. Не треба шукати інші точки зору та задавати питання людям. Треба вірити своїй владі, бо вона права. Вона права, тому що ми так сказали. Вона права, тому що ми, Сили Світла, захищаємо Вас від Сил Темряви.
- Ми заберемо ваші вклади.
- Ми заберемо вашу свободу пересування.
- Ми заберемо всі альтернативні ЗМІ.
- Ми заберемо всі іноземні інвестиції.
- Ми зробимо доллар по 300 рублів.
- Ми запустимо ядерну зброю, якщо треба.
- Ми пиздили і будемо пиздити гроші на армії, то годувати наших солдатів пайками із вичерпаними термінами.
Це не тому, що ми довбойовби без аналітичних здібностей. Ні, просто коварних Захід вирішив нагадити нам перед будинком. Нам це не зашкодить. Для нас це шанс. Не весь Захід зібрався прости нас. Це випадково. Це скоро скінчиться.
Тепер щодо дистанції між таборами.
Відстань між позиціями радикалізує та посилює погляди, збільшує кількість енергії та готовності знелюднювати ворога. Чим менша дистанція між позиціями, тим легше говорити, домовлятись, шукати варіанти та точки перетину. Це означає, що ви, замість війни, починаєте думати та сумніватись у своїй позиції.
Навіть більше, велика дистанція робить комунікацію між двома таборами майже немоливою. Ви не хочете спілкуватись із силами Тьми. Ви не хочете з ними перетинатись. А значить вірогідність будь-якого контакту на спірні теми стає надскладною
А нам, владі, потрібно, щоб ви не думали. Бо нам потрібно сліпе та енергійне виконання всіх наших наказів, без вагань, сумнівів та питань про доцільність. Чим далі Ви від іншої позиції, тим складніше ставати на їхню позицію та шукати компроміси.
Тому максимізація дистанції є наслідком та метою пропаганди у військовий час.
Отже, перша мета пропаганди — розділення на табори.
Друга мета пропаганди — відключення розуму