Варіант 1. Беремо емоційно торкаючу фотку, ставимо емоційний підпис. Приклад:

5ff398a1f2677.jpg

Варіант 2. Беремо фото відомої людини. Ставимо будь-які слова. Приклад:

5ff398df014df.jpg

Варіант 3. Інформацію, яку неможливо/складно перевірити, видаємо за надійну. Наприклад: «Наша компанія зареєстрована у Гаваях, реєстраційний номер TAR-7166».

Пересічний читач не перевіряє реєстрацію компанії на Гаваях.

Варіант 4. На статтю із одним текстом та ліпимо потрібний (компрометуючий) заголовок. Приклад: (Вибачте за репост російського сайту).

5ff399230e5eb.png

Варіант 5. Беремо іноземне джерело / статтю, та допускаємо помилки у перекладі, опускаємо певні слова, вирази.

Пересічний читач не перевіряє джерело, не володіє іноземною мовою.

Варіант 6. Друкуємо у будь-якому закордонному виданні потрібну новину. Робимо репост, спираючись на нібито надійне джерело.

Пересічний читач не перевіряє авторитетність іноземного видання.



ПРИ СТВОРЕННІ ФЕЙКІВ ВАЖЛИВО:

1) Емоційно приваблива ілюстрація, яка швидко привертає увагу.

2) Викликати сильну емоцію, яка захоплює читача, відключає мозок читача.

3) Заховати факти, створити бар*єри для їх перевірки. Створити умови, коли читач повинен докладати зусиль для перевірки інформації.

4) Знизити тривалість контакту із фейком. Чим більше час контакту, тим більше заглиблення в інформацію. Чи більше заглиблення в інформацію, тим більше виникає внутрішніх парадоксів.

5) Збільшити частоту контактів із фейком. Читач повинен зустріти короткий факт максимальну кількість разів.

6) Для виконання п5. закидуємо фейк у групи, схильні до швидкої емоційної реакції ("радикальні", "патріотичні", низька освіта, низька критичність мислення, перебування у постійному стресі, "накручені" складними новинами).