1. Чи правда, що шведська корпорація IKEA офіційно розпочала свою роботу в Києві з онлайн-магазину?

Так, дійсно Ikea запустили в Києві онлайн-магазин на базі ТРЦ Blockbuster. Однак оскільки в Україні діє карантин вони поки що почали працювати он-лайн. Імовірно оф-лайн вони запрацюють після часткового скасування карантину.

2. ТРЦ Блокбастер Ikea відкриває магазин у міському форматі — city store. На початковому етапі це оптимальний формт, який дозволяє «провести розвідку боєм» на укранському ринку. Це невеликий магазин, який матиме оф-лайн та он-лайн продавців. Магазин, матиме оф-лайн та он-лайн продавців. Завдяки останнім можна, шукати продукти самостійно, через IKEA FAMILY. Перший подібний об'єкт було відкрито 23 жовтня в варшавському ТРЦ Blue City на площі всього 4800 кв. м

3. Що для Ikea змінилось цього разу в Україні порівнянно з попередніми разами, коли вони хотіли зайти, але в них не виходило?

Так, дійсно це далеко не перша спроба вийти IKEA на український ринок. Але кожний раз вони відмовлялись через непередбачуваність та імовірну корупційність влади. Цього разу ситуація була кардинально іншою. Перші переговори з компанією IKEA в Давосі декілька років тому провів безпосередньо Кличко. На переговорах він дав персональні політичні гарантії, що компанія матиме максимальне сприяння, якщо відкриє магазин у Києві. Звісно, після переговорів тривала кількарічна поточна співпраця, яка завершилась успіхом. До речі, це далеко не перший успіх мера Кличка. Показово, що протягом кількох останніх років понад 60 відсотків усіх інвестицій та нових технологій в Україну приходять саме у столицю, що свідчить про довіру бізнесу та іноземних інвесторів до відкритості та прозорості процесів, які відбуваються в столиці.

4. Що з цінами?

Ціни адекватні та нижчі у порівнянні з багатьма іноземними та українськими виробниками. А оскільки зараз в українців купівельна спроможність впала то для українців це гарна новина, оскільки можна купити якісні товари за нижчими цінами.

5. Які наслідки для українського ринку?

Прихід Ikea – знакова подія. На ринок вийшов сильний конкурент, який вплине на стратегію таких гравців як Епіцентр, «Нова Лінія», Jysk. Останні точно будуть почувати себе дискомфортно. Однак від їхньої «міжвидової/міжмеблевої» боротьби точно виграє український споживач, який отримає кращий товар за нижчі ціни.

6. Чи постраждають мілкі виробники меблів?

На мою думку – найближчим часом точно ні. По перше, вони працюють в іншій ціновій категорії, по друге їхні спожвачі переважно мешканці невеликих міст та ОТГ, для яких алгорит замовлення меблів в Інтернеті досить не зрозумілий. По третє, вони мають своб сталу базі клієнтів. Ну і по четверте, як правило вони роблять унікальні, а не штамповані меблі. Тому люди, які матимуть можливістьта кошти будуть замовляти меблі у них.
Але поява IKEA підвищить конкуренцію, заставляючи їх робити меблі якісніше, дешевше, унікльніше. Ну і звісно вкладати додаткові кошти на рекламу.

9. IKEA перша світова мережа яка прийшла на українські ринки?

Це не перший приїід великої мережі в Україну. Серед тих хто прийшов варто згадати H&M. До речі, вони теж почали свою роботу в Києві, що свідчить про високу довіру бізнесу до місцевої влади. Звісно цих двох мереж не достатньо і Влада в Україні, Києві та іншиї містах мають праювати над тим аби до нас приходили мережі зі світовим імям. Від цього виграє кожний українець.

10. Який наслідок це матиме для українців?

Українці давно вже оцінили товари, що пропонує IKEA, та через відсутність компанії на ринку України, змушені користуватися послугами посередників, які доставляють продукцію до нашої країни. Тож українці виграють від появи IKEA на нашому ринку.