Все своє дитинство чув: " Знання – це ключ до успіху", "Будеш багато читати – зможеш приймати правильні рішення". Я послухався і, як ви думаєте, допомогло це мені в повсякденному житті? Ага, щас!

От був я недавно в магазині і біля прилавка з овочами вирішив випробувати отримані напередодні знання.

Зокрема, було вирішено застосувати "ефекти Веблена" в сфері прийняття споживчих рішень в умовах обмеженої раціональності, запропоновані американським основоположником інституціональної економіки Торстейном Вебленом, а саме, зробити вибір, які помідори купувати.

Перший ефект або правило називається "демонстративне споживання", воно гласить – купуй найдорожче, бо воно апріорі краще за дешевше, також цим ти демонструєш оточуючим свій статус.

"Купуй ці помідори черрі з Голландії, не будь ніщебродом."

Друге правило – приєднуйся до більшості, всі гребуть, і ти накладай повний кошик, нарід не може помилятися.

"Бери ці сливки і не вимахуйся, гурман наддніпрянський!"

Третє правило – "ефект сноба", виражається в купівлі товарів, які не купує ніхто, підкреслення власної унікальності та нонконформізму.

"Які чудесні органічні помідори, в еко-коробці з соломою, неодмінно треба взяти."

Вибір був складним, і я вже хотів залучити декілька чоловіків до фокус-груп для більш достовірного результату. Але тут прийшла моя дружина і за декілька секунд припинила дослідження економіста-початківця вольовим рішенням взяти он ті помідори.

Ось так на практиці я зрозумів, що " І віддав я серце моє тому, щоб пізнати мудрість і пізнати безумство і глупоту: дізнався, що і це – томління духу; тому що у великій мудрості багато печалі; і хто примножує пізнання, примножує скорботу."

Життя бентежне...