Знову час купувати українське

Приємно бачити, як українці в період кризи починають турбуватися не лише про себе, а й про свого ближнього. Я, зі свого боку, хочу нагадати про старий добрий заклик «Купуй українське!».

Коли ми закупаємо продукти або медичні товари – за наявності альтернатив – давайте обирати своє. Продажі українських товарів – це зарплати українців, які працюють на виробництвах.

Зараз усі відзначають збільшення споживання розважального контенту. Коли обираємо відео для перегляду – зробіть невелике зусилля і пошукайте контент українського виробництва або, принаймні, в українському перекладі. Це також рекламні та авторські доходи творців контенту, або, як мінімум – заробіток для перекладачів та акторів озвучки.

Звичайно, коли ми маємо справу з великими українськими підприємствами, ми, на жаль, не можемо бути впевнені, що усі їх власники будуть поводитися соціально відповідально. (Більше того, часто саме іноземні/міжнародні компанії вкладають в український персонал більше, ніж вітчизняні).

Але є один випадок, коли ми можемо бути впевнені – це малий і мікробізнес.

Гроші, які ми заплатимо малому бізнесу, точно підуть на хліб і розвиток йому і його родині. Тому давайте по можливості підтримаємо знайомі малі бізнеси – наскільки це можливо. Якщо є час і натхнення – можна навіть підійти проактивно, наприклад, запропонувати своєму перукарю заплатити зараз за майбутню стрижку з резервом місця в перший тиждень після закінчення карантину :)

Також не забуваємо, що кожна копійка, зароблена українцем — це внесок у стратегічну перемогу над окупантом.

Окреме звернення до малих підприємців, особливо до тих, хто «робителі», а не «продавателі». Не соромтеся просити про допомогу. Якщо ви добросовісно і чесно робили свою роботу, любили своїх клієнтів, то ви гарантовано заробили у них значну довіру і лояльність.

Довіра – це соціальний капітал, і саме зараз час пустити його у дію. Можу судити по собі — клієнти будуть раді підтримати вас усім, чим можуть. Як максимум – щось купити і підтримати фінансово, як мінімум – підказати, як змінити бізнес-модель, або банально запропонувати інший підробіток на час кризи.

Усім плідного тижня, витримки і сили духу у ці непрості часи.

(Фото від Rae Tian on Unsplash)

#вірусні_думки

П.С. Ініціативи на підтримку українського виробника і малого бізнесу:

Наталія Владімірова: #supportSMB челендж для бізнесу: робимо знижки для МСБ та самі замовляємо у них.

USAID: акція #КупуйУМалих

Владислав Чечоткін: «підтримуй українське».