YouTube відрубив монетизацію двом найбільшим за кількістю переглядів акаунтам, які спеціалізувалися на створенні фейкових трейлерів неіснуючих блокбастерів.
Мене давно дратували псевдорекламні вкидання типу «Імперія джедаїв» та «Бетмен проти Капітана Америка». Фейсбук постійно пропонував мені насолодитися цими «шедеврами» – наслідки того, що я роками писав про кіно. Використання AI зробило такий «оригінальний контент» майже невідмінним від трейлерів реальних фільмів. Це була пластикова наживка, на яку навряд чи міг би клюнути професіонал, але яку із задоволенням заковтували дилетанти, яким байдуже, яка там у ролику Моніка Белуччі – фальшива чи справжня. Фейки набирали мільйони переглядів, ставали вірусними, приносили їх публікаторам чималі гроші від монетизації на YouTube.
Цікаво, що великі кіностудії, заставки яких з'являлися у фальшивих трейлерах, дивилися на цю «творчу розпусту» крізь пальці, вони звикли вважати такі випадки безкоштовною додатковою рекламою їхніх брендів та популярних франшиз. Тому ситуацію в результаті зламала боротьба акторської гільдії проти використання реальних кінозірок у роликах, створених як контрафакт за допомогою штучного інтелекту. Акції гільдії привернули увагу менеджменту YouTube, який почав вживати заходів. «Свобода творчості» фейкоробів при цьому анітрохи не постраждала — акаунти не закриті, контент не вилучено. Але бізнесу на YouTube вони більше не матимуть.