Повідомити про помилку

В Україні забороняється реклама лікарських препаратів на телебаченні

21 серпня 2021 10:29
Суспільство
views 428
shares 0
comments 0
Підписуйтесь на наш Telegram telegram Підписатися

Рада національної безпеки і оборони України доручила Кабінету міністрів розробити мораторій на рекламу ліків і медпрепаратів. Президент Володимир Зеленський підтримав заборону. Глава держави підписав указ, завдяки якому набирає чинності відповідне рішення. Про це йдеться на сайті Офісу президента.

Імовірно, обмеження почнуть діяти тільки з 1 січня 2024 року. До встановленої дати Кабінет міністрів повинен заборонити рекламу ліків у ЗМІ (включаючи радіо і телебачення). Підписане президентом рішення РНБО дає уряду таке право.

Що не можна буде рекламувати:

- лікарські засоби;

- медпрепарати;

- методи профілактики і діагностики;

- методи лікування і реабілітації.

Крім цього, особливу увагу буде прикуто до продажу ліків за рецептами. Уряд буде стежити за тим, щоб лікарі не призначали українцям велику кількість медпрепаратів або лікувальних процедур.

Також Кабміну необхідно забезпечити реальний контроль за дотриманням правил рецептурного відпуску лікарських засобів та уникнення призначення пацієнтам великої кількості різних медпрепаратів або лікувальних процедур.

У РНБО зазначають, що застосування таких заходів повинно мінімізувати шкідливий вплив самолікування на здоров'я українців.

Виробники ліків та медійники обурені

Реклама ліків на телебаченні – найголовніша стаття доходів, яка дозволяє виробляти якісний контент для глядачів. Тому ситуація на ринку складається напружена.

«Це ті гроші, які могли б піти на створення цікавих аудіовізуальних продуктів. Або ж на утримання медіа, які не фінансуються за рахунок держави і практично не мають можливості інших джерел фінансування і ось цих заробітків медіа будуть позбавлені», – зазначає виконавчий директор Асоціації «Індустріальний телевізійний комітет» Сергій Сьомкін.

Україна – єдина держава в Європі, де можуть заборонити рекламу медикаментів. Такого немає ніде. В Асоціації виробників ліків рішенням РНБО – шоковані. Кажуть, з ними цього ніхто не погоджував. Ще й запевняють – запровадження мораторію призведе одночасно до істотних втрат державного бюджету та скорочення робочих місць у фармацевтичній галузі. Але найголовніше – це позначиться на українських пацієнтах.

«Має право громадянин, пацієнт знати інформацію про те, що він вживає, порівняти цей препарат з іншим виробником, таким чином вплинути на ціну препарату, адже реклама впливає на зниження ціни на препарат і держава має про це пам'ятати», – наголошує президент асоціації «Виробники ліків України» Петро Багрій.

До того ж заборона реклами матиме різкий та значний вплив на продажі фармацевтичних компаній, з яких 50% є національними виробниками. Інші – іноземні фірми, які після такого добряче подумають, чи треба виходити на український ринок

Рішення РНБО може критично вдарити по українських ЗМІ. За різними підрахунками, реклама медичних засобів становить від 30 до 44% усього обсягу реклами. Це не просто бажання медіа заробити, а питання їхньої незалежності, адже реклама в усьому світі – основний дохід.

«Для медіа доходи від реклами лікарських засобів є надзвичайно важливими – це понад 30%. І їхня проста ліквідація з одного боку вдарить по медійниках, а з іншого боку абсолютно не гарантує того, що самолікуванням люди перестануть займатися», – впевнений міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.

Коментарі

Інші новини по темi