Підрозділ X холдингу Alphabet розкрив деталі свого нового грандіозного проєкту Tidal з автоматичного контролю за екосистемами океану. Його глобальна мета — зберегти світовий океан та його продовольчі ресурси.
Океани займають 70% поверхні планети та відіграють вирішальну роль в регулюванні глобального клімату. Морепродукти, в тому числі й риба, складають основу харчування мільярдів людей по всьому світу, і приносить набагато менше шкоди екології, ніж розведення сухопутних тварин. Розуміння процесів, що відбуваються в океанах — як раз і є важливою складовою захисту навколишнього середовища.
Ніл Даве, генеральний директор проєкт Tidal, розповідає, що початкове завдання проєкту — розробка технологій для ферм по розведенню риби. Глобальна ж мета — боротьба з забрудненням океану та непомірним споживанням морських біологічних ресурсів. А це і збільшення вмісту пластику у воді, і швидке підвищення кислотності океану, що вбиває коралові рифи.
«Риби мають менший вуглецевий слід на відміну від інших джерел тваринного білка, і сьогодні вони вкрай важливі для забезпечення їжею трьох мільярдів людей. Тому допомога рибним господарствам може виявитися вкрай цінною як для людства, так і для здоров'я океану в цілому», пояснює в блозі Ніл Даве.
Для реалізації проєкту буде пущена в дію система підводних камер та пристроїв зі штучним інтелектом для спостереження за рибою, реєстрації її поведінки та моніторингу навколишнього середовища. Все це допоможе рибних господарствах контролювати процес розведення риби — зокрема, стежити за станом її здоров'я та уникати перегодовування. І Tidal вже працює з фермами, розташованими в Європі та Азії.
Нагадаємо, що історія компанії X налічує вже майже 10 років. Підрозділ X було створено Google у 2010 році, у 2015-му, після реструктуризації, X перейшло під контроль Alphabet. За цей час команда розробила кілька амбітних проєктів, включаючи Loon — мережу повітряних куль-ретрансляторів інтернету та власну серію автомобілів-безпілотників Waymo. Alphabet розраховує створити на базі підрозділу своєрідний технологічний інкубатор для виходу «за межі» її основного цифрового та рекламного бізнесу.