Читайте початок статті.
Також цікавим виглядає й порівняння Указу Президента України № 843/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 листопада 2025 року „Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)“ від 13 листопада 2025 року, котрим було введено санкції проти Міндіча, з Указом Президента України № 81/2025 „Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 лютого 2025 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 12 лютого 2025 року (в першу чергу щодо термінів дії фінансово-економічних обмежень), яким були накладені санкції, окрім інших осіб, і на колишнього бізнес-партнера Зе й чи не головного співавтора його перемоги на президентських виборах 2019 року завдяки своєму холдингу "1+1 media", куди входить і телеканал "1+1", Коломойського – «героя» моїх праць «Націоналізація неплатоспроможного „Приватбанку“. Хто відповідатиме за його банкрутство?», «Зе чи Пе?» та «Хто править Україною, або Українці, ви здуріли?!», – читаємо цей Указ Президента України № 81/2025: «…ФІЗИЧНІ ОСОБИ, до яких застосовуються персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції).
1. Коломойський Ігор Валерійович (Kolomoiskyi Ihor, Kolomoyskyi Ihor, Kolomoisky Igor), 13.02.1963 р.н. Громадянство – Держава Ізраїль. Паспорт громадянина Ізраїлю – 22396616, внутрішній паспорт громадянина Ізраїлю – 313995870. Відомості згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків України: реєстраційний номер облікової картки платника податків – 2305400891 (таких даних щодо Міндіча Указ Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року чомусь не містить: на це звернула увагу й голова аналітичного центру „Інститут законодавчих ідей“ Тетяна Хутор: 1) „У таких ситуаціях неважливо, чи була помилка навмисною чи випадковою – будь-яка неточність дозволяє затягнути блокування активів, пов'язаних із Міндічем, і відкриває ризики їхнього виведення, – зазначає експертка. – А з огляду на те, що парламент уже тривалий час блокує ухвалення закону про кримінальну відповідальність за порушення санкцій, страх обходити санкції в Україні фактично мінімальний. Хоча банки та реєстратори навряд чи підуть на перереєстрацію таких активів, формально таке формулювання залишає простір для маневрів“… При цьому в українських компаніях (ТОВ „Квартал 95“, ТОВ „Драйв продакшн“ та інших) Тімур Міндіч вказаний співзасновником із українським громадянством (виділено Г. М.)» («Слідство.Інфо“: „САНКЦІЇ ЩОДО МІНДІЧА І ЦУКЕРМАНА МОЖУТЬ НЕ СПРАЦЮВАТИ, БО ВОНИ ФІГУРУЮТЬ В УКАЗІ ЗЕЛЕНСЬКОГО ЯК ГРОМАДЯНИ ІЗРАЇЛЮ – ЕКСПЕРТКА“, 13 листопада 2025 року, 19:38); 2) „Президент Володимир Зеленський підписав указ, яким до санкційного списку включено Тимура Міндіча… Водночас заборону на в'їзд в Україну не застосовували. У додатку до рішення РНБО про запровадження санкцій проти Міндіча та Цукермана зазначено лише їхні ізраїльські ідентифікаційні дані – українські ж відсутні. Тобто фактично вони ідентифіковані не як громадяни України, хоча, приміром, у державних реєстрах Міндіч фігурує саме як український громадянин (виділено Г. М.)…
Слід розуміти, що Указ Президента не блокує усі активи автоматично. Це завдання покладається на банки, фінансові установи та інші уповноважені органи. Зокрема, реєстратори та нотаріуси під час проведення дій із майном перевіряють інформацію в Державному реєстрі санкцій. З огляду на значний медійний резонанс цього корупційного викриття, ймовірність того, що реєстратори чи фінансові установи наважаться вивести активи, є низькою. Однак такі прецеденти уже траплялися, наприклад, з підприємствами підсанкційного російського бізнесмена Наумця (виділено Г. М.). А з огляду на те, що Верховна Рада уже тривалий час блокує ухвалення президентського законопроєкту про встановлення кримінальної відповідальності за порушення санкцій (проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України і Кримінального процесуального кодексу України та Закону України «Про санкції» щодо встановлення відповідальності за порушення спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) № 12406 від 14.01.2025 – Г. М.), страх обходити обмеження в Україні фактично мінімальний, тому простір для маневрів залишається…
За українським санкційним законодавством, якщо санкції накладають на власника, але не на саме підприємство, то компанія зазвичай продовжує працювати без обмежень. Втім, є винятки – підприємства у сфері видобутку корисних копалин або медіа можуть зіткнутися з проблемами щодо отримання чи продовження ліцензій (виділено Г. М.). Відповідно до Кодексу про надра, застосування санкції у вигляді припинення дії або зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами до кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи має наслідком ненадання такій юридичній особі права на користування надрами, а також непродовження дії спеціального дозволу на користування надрами. Наприклад, за даними YouControl юридичною особою, яка здійснює діяльність з видобування корисних копалин є ТОВ «Кварцит ДМ», кінцевим бенефіціарним власником якої є Міндіч. Ще у 2024 році дохід суб'єкта господарювання склав 10,4 млн грн. Цікаво, що іншим КБВ є Геннадій Боголюбов, до якого раніше застосовано санкції…
По-перше, слід визнати, що слідкувати за дотриманням санкцій в Україні зараз фактично нікому. А створення спеціального органу, як це працює в ЄС, Великій Британії чи США, не на часі. По-друге, відсутність кримінальної та навіть адміністративної відповідальності за порушення санкцій відкриває дорогу до безкарності за їх порушення й існує висока ймовірність виведення активів з-під заборон без жодних наслідків (виділено Г. М.). Президентський законопроєкт про криміналізацію порушення санкцій вже майже рік припадає пилом у парламенті. По-третє, на відміну від арешту в межах кримінального провадження, коли активи передаються до АРМА і переходять під зовнішнє управління, в Україні досі відсутнє законодавство, яке б регулювало передачу в управління санкційних активів. Як наслідок, після запровадження санкцій такі активи фактично залишаються у власника (виділено Г. М.) – без визначеного механізму управління та контролю“ («ЕП»: «Чи наздоженуть санкції Міндіча?», 14 листопада 2025 року, 08:00) – виділення й примітка Г. М.).
1) позбавлення державних нагород України, інших форм відзначення – безстроково;
2) блокування активів – тимчасове позбавлення права користуватися та розпоряджатися активами, що належать фізичній або юридичній особі, а також активами, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними;
3) обмеження торговельних операцій (повне припинення);
4) обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України (повне припинення);
5) запобігання виведенню капіталів за межі України;
6) зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань (ці пункти 1 – 6 є тотожними із пунктами 1 – 6 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
7) заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах (цей пункт відповідає п. 8 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
8) заборона користування радіочастотним спектром України (цей пункт відповідає п. 9 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
9) обмеження або припинення надання електронних комунікаційних послуг і використання електронних комунікаційних мереж (повне припинення) (цей пункт відповідає п. 10 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
10) заборона здійснення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також публічних та оборонних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом (цей пункт відповідає п. 11 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
11) заборона або обмеження заходження іноземних невійськових суден та військових кораблів до територіального моря України, її внутрішніх вод, портів та повітряних суден до повітряного простору України або здійснення посадки на території України (повна заборона) (цей пункт відповідає п. 12 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
12) заборона збільшення розміру статутного капіталу господарських товариств, підприємств, у яких резидент іноземної держави, іноземна держава, юридична особа, учасником якої є нерезидент або іноземна держава, володіє 10 і більше відсотками статутного капіталу або має вплив на управління юридичною особою чи її діяльність (цей пункт відповідає п. 14 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
13) запровадження додаткових заходів у сфері екологічного, санітарного, фітосанітарного та ветеринарного контролю (цей пункт відповідає п. 15 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
14) припинення дії торговельних угод, спільних проектів та промислових програм у певних сферах, зокрема у сфері безпеки та оборони (цей пункт відповідає п. 16 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
15) заборона передання технологій, прав на об'єкти права інтелектуальної власності (цей пункт відповідає п. 17 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
16) заборона на набуття у власність земельних ділянок (цей пункт відповідає п. 18 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.);
17) інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим цим Законом (заборона укладення договорів та вчинення правочинів; заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, виданих цією особою; заборона виплати дивідендів або інших платежів, пов'язаних із корпоративними правами (правом власності на частку, акції, паї) на користь особи щодо якої застосовані санкції та осіб, що діють від її імені) (цей пункт лише частково співпадає з п. 13 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року; в даному Указі Президента України № 81/2025 від 12 лютого 2025 року немає п. 7 Указу Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року – Г. М.) – безстроково (цей термін стосується пунктів 2 – 17 – виділення і примітка Г. М.)…".
Як видно, порівнявши Указ Президента України № 843/2025 від 13 листопада 2025 року, котрий стосується Міндіча, й Указ Президента України № 81/2025 від 12 лютого 2025 року щодо Коломойського, Зе серйозно подбав про свого кєнта Міндіча – обкрадача Українського народу, який у такій іпостасі є гі…ном та г…ном, адже фінансово-економічні обмеження проти нього він увів лиш на три роки, а проти Коломойського – безстроково, і, на відміну від того ж Коломойського, не вказав його українські ідентифікаційні дані.
Так само на цьому наголошується й у розміщеному на сторінках інтернет-газети "Дзеркало тижня" 22 листопада 2025 року о 16:42 матеріалі "ВИБІР ЗЕЛЕНСЬКОГО: НІ МИРУ З РОСІЄЮ, НІ ВІЙНИ З КОРУПЦІЄЮ": "Саме Зеленський підбирав собі… Міндіча і Ко, наділяючи їх необмеженими повноваженнями, остаточно порушивши конституційний баланс влади під час війни. І всі ці люди, які по суті приватизували державу, влаштовували його всі сім (!) років каденції (виділено Г. М.).
…незважаючи на публічні заяви Володимира Зеленського про те, що він від моменту початку розслідування не спілкувався з Міндічем (щоправда, глава держави не уточнив, від якого моменту відраховує), за нашою інформацією, з червня, коли Міндіча відправили повернути Чернишова, вони тричі телефонували один одному. І Президент просив друга не повертатися до України. Все, що сталося потім, стало для Зеленського радше особистим жалем, що така прикрість сталася з Міндічем, аніж ударом, що таке сталося з державою. Тому бутафорські санкції на ізраїльський паспорт. Тому на три роки. Тому… не позбавлення громадянства… Все, що Президент міг зробити для "своїх" у цій ситуації, він, мабуть, зробив. Тому що своїх він не кидає".
Підсумовуючи ж порівняння Указу Президента України № 843/2025 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 листопада 2025 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 13 листопада 2025 року, котрим було введено санкції проти Міндіча, із Указом Президента України № 81/2025 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 лютого 2025 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 12 лютого 2025 року, яким були накладені санкції на колишнього бізнес-партнера Зе й чи не головного співавтора його перемоги на президентських виборах 2019 року Коломойського, та Указу Президента України № 834/2025 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 9 листопада 2025 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 9 листопада 2025 року, котрим було застосовано санкції, окрім інших осіб, супроти Бугайова, бачимо, як Зе подбав про свого дружкА/кєнта Міндіча – створіння, котре є гі…ном і г…ном, оскільки обкрадало Український народ, а це означає, що Зе, подбавши про нього, є таким самим гі…ном та г…ном, як і Міндіч (до речі, Зе водить дружбу не тільки з гі…ном та г…ном Міндічем, а й із іншим г…ном, про котрого розповідає моє дослідження "А цей г…н що тут робить?" + P. S. + P. P. S.).
Але й це ще не все…
Далі буде...