Кожній людині властиво помилятися,
але нікому, крім дурнів,
не властиво бути впертим у помилці.
Арістотель,
давньогрецький філософ.
Ну що ж, Стефанчук, почнемо…
1
21 квітня 2023 року на вебсайті Укрінформу було оприлюднено інтерв'ю «Руслан Стефанчук, Голова Верховної Ради (України й тому завжди треба вживати повну назву Верховна Рада України, бо є ще Верховна Рада Автономної Республіки Крим, про яку йдеться в статтях 135 – 138 Конституції України, і котру, звісно ж, очолює її Голова: на цьому я вже наголошував у своїй статті „Зе зневажає парламент!“ – Г. М.). Україна прагне здобути євроатлантичну перспективу на липневому саміті НАТО у Вільнюсі», в якому ним було сказано наступне: «Атмосфера у парламенті, в принципі, парламентська… Іноді складається враження, що деякі депутати впевнені, що в нас усе буде добре, тому треба починати готуватися до виборів…
Ви згадали про вибори. Згідно з Конституцією, вони (вибори Верховної Ради України – Г. М.) мають відбуватися наприкінці жовтня цього року, тобто зовсім скоро, але в країні війна (слова журналіста – Г. М.)…
Питання виборів регулюється Конституцією, Виборчим кодексом та низкою інших законодавчих актів. У Законі „Про правовий режим воєнного стану« зазначається, що під час воєнного стану вибори не проводяться. Це абсолютно логічно (Руслан Стефанчук посилається лише на цей Закон України і навіть не згадує, що каже ч. 4 статті 83 Конституції України, але про це мова піде далі – примітка й виділення Г. М.), тому що неможливо забезпечити участь усіх громадян у виборах, неможливо забезпечити реалізацію як активного, так і пасивного виборчого права. Думаю, що вибори відбудуться одразу після припинення воєнного стану. В іншому випадку треба змінювати закон, але, знову-таки, я дуже сумніваюся, що зараз буде можливість провести в Україні якісні, законні вибори, результатам яких довірятиме суспільство (виділено Г. М.).
Тобто будемо проводити вибори вже після перемоги?
Я так бачу цей процес з огляду на аналіз чинного законодавства. Також мені здається, що зараз є більш важливі речі, на яких потрібно концентруватися. Це точно не питання виборів. Це питання нашої спільної перемоги. Буде перемога – буде все інше (виділено Г. М.)».
Стефанчук, як бачимо, хитро обминає зміст ч. 4 статті 83 Конституції України та оперує лише Законом України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII від 12 травня 2015 року, стаття 19 «Гарантії законності в умовах воєнного стану» котрого наголошує, що «1. В умовах воєнного стану забороняються:
зміна Конституції України;
зміна Конституції Автономної Республіки Крим;
проведення виборів Президента України, а також виборів до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування;
проведення всеукраїнських та місцевих референдумів;
проведення страйків, масових зібрань та акцій.
2. Верховна Рада України не пізніше ніж у дев'яностоденний строк з дня припинення чи скасування воєнного стану, якщо чергові або позачергові вибори до відповідних органів мали бути проведені в період, на який було введено воєнний стан, приймає рішення про призначення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих виборів», чомусь забуваючи говорити про статтю 12 «Діяльність Верховної Ради України в умовах воєнного стану» цього ж Закону № 389-VIII, де сказано, що «2. У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного стану» (ця норма слово в слово повторює ч. 4 статті 83 Конституції України за виключенням надзвичайного стану, оскільки він регулюється іншим законом), але навіть в такій «складній» для нього – доктора юридичних наук, професора (сподіваюсь, не проФФесора) – ситуації він думає, що «вибори відбудуться одразу після припинення воєнного стану», й дуже сумнівається, що «зараз буде можливість провести в Україні якісні, законні вибори, результатам яких довірятиме суспільство», та йому здається, «що зараз є більш важливі речі, на яких потрібно концентруватися. Це точно не питання виборів. Це питання нашої спільної перемоги. Буде перемога – буде все інше».
2
«Зеленський повідомив, чи слід очікувати парламентські вибори в Україні восени 2023», – так називається розміщена 14 травня 2023 року о 15:37 на вебсайті головного Зе-рупора «ТСН» – "1+1" (що ж телеканал олігарха Бєні "1+1" витворяв на користь Зе під час президентських виборів 2019 року, розповідає мій матеріал «Зе чи Пе?», а про сутність самого Зе – моя публікація «Шевченколюбство» Зе як приклад чергового його ідіотизму й свинства!“) інформація, де наведені отакі слова Зе: „Якщо воєнного стану не буде, то буде (виділено Г. М.). Ну, в Законі написано, що за Конституцією України після закінчення воєнного стану, я думаю, за 90 днів проводяться вибори“ (таку ж саму інформацію й того ж 14 травня 2023 року, але під іншою назвою „Парламентських виборів цієї осені в Україні не буде – це заборонено Конституцією під час воєнного стану“, о 15:21 розмістив і Telegram-канал „ТСН новини/ТСН.ua“ й так само, як, власне, і „ТСН“, – без посилання, де та під час якого заходу Зе зробив цю важливу заяву; натомість Telegram-канал „ZN.UA (Дзеркало тижня/Зеркало недели): новини України та світу, аналітика, інтерв'ю|Війна“ все те саме 14 травня 2023 року о 16:30 виклав чітко із заголовком: „Парламентські вибори цієї осені не відбудуться, якщо на той момент діятиме воєнний стан, – Президент Володимир Зеленський під час пресконференції в Берліні“).
А опубліковане 14 травня 2023 року о 16:50 ІА „УНІАН“ (теж належить Бєні) на своїй інтернет-сторінці повідомлення „Зеленський відповів, чи відбудуться восени вибори“ вже посилається на інтерв'ю Зе під назвою 'Zelensky interview transcript: "Ukraine must win" («Стенограма інтерв'ю Зеленського: «Україна повинна перемогти») за 13 травня 2023 року, дане ним американській впливовій щоденній газеті "The Washington Post" («Вашінґтонська пошта'), у котрому він, відповідаючи на запитання журналіста, сказав наступне: 'Willtherebeparliamentaryelectionsinthefall?
If we have martial law, we cannot have elections. The constitution prohibits any elections during martial law. If there is no martial law, then there will be. Well, the law says that according to the constitution of Ukraine, after martial law ends, I think, in 90 days, elections are held. It's something like that. I don"t remember actually/Чи будуть восени парламентські вибори?
Якщо у нас воєнний стан, у нас не можуть бути вибори. Конституція забороняє будь-які вибори під час воєнного стану (ч. 4 статті 83 Конституції України щодо зазначеної ситуації де-юре гласить інше та де-факто – те ж саме, але детальніше про це говоритимемо нижче – виділення й примітка Г. М.). Якщо не буде воєнного стану, то буде. Ну, в Законі написано, що згідно з Конституцією України після закінчення воєнного стану, я думаю, через 90 днів проводяться вибори (виділено Г. М.). Це щось подібне. Насправді не пам'ятаю".
Таким чином, Президент України, апелюючи до Конституції України, бо у цій ситуації Зе вже ніяк не міг обійти Основний Закон України, хоча як він реально його шанує можна дізнатися з моєї аналітично-дослідницької роботи "Зе – злісний порушник Конституції України!", однозначно заявив, що вибори нового складу українського парламенту будуть тільки після припинення воєнного стану в Україні!
3
"УП" 19 червня 2023 року о 05:30 оприлюднила інтерв'ю "Руслан Стефанчук: найбільш правильно провести вибори одразу після воєнного стану", котре містить наступну відповідь Стефанчука на запитання журналіста: "Є така українська політична традиція – на кожну осінь оголошувати вибори (при чому тут традиція, якщо такими є конституційно-законодавчі норми?! – Г. М.). Зараз знову доводиться чути про підготовку чи потребу виборів не тільки від українських гравців, а й від людей з дипломатичних представництв чи й президента ПАРЄ. Чи можливий взагалі якийсь виборчий процес і як, в які строки, в яких межах?
В мене є такий принцип: не знаєш як – дій, як говорить закон. Відповідно, законодавство України (й тут Руслан Стефанчук обминає зміст ч. 4 статті 83 Конституції України, на чому я вже наголошував у параграфі 1 – Г. М.) передбачає, що під час воєнного стану проведення будь-яких виборів неможливе. І це логічно (виділено Г. М.). Бо ми не знаємо, як організувати голосування для майже 7 мільйонів, які знаходяться за межами України. Ми не знаємо, як організувати голосування для тих регіонів, які тимчасово окуповані. Ми не знаємо, як забезпечити належне представництво, явку інших громадян під час дії воєнного стану і чи не будуть виборчі об'єкти атакуватися. Тому, мені здається, дуже мудре рішення закладено в законодавстві України, що під час воєнного стану вибори проводитися не можуть (виділено Г. М.).
Якраз якби вибори під час війни були можливі, це могло б призвести до розриву держави, на який очікує наш ворог. І тому мені здається, що найбільш правильне і мудре рішення – провести вибори одразу після завершення воєнного стану (Стефанчукові все здається й здається: хай би перехрестився, то може б після цього нарешті згадав про ч. 4 статті 83 Конституції України – примітка та виділення Г. М.)".
4
Але Руслан Стефанчук мабуть не вірить у Христа й тому його чорт і попутав, через що він – Стефанчук, а не чорт – заявив про потребу проведення Верховної Ради України у жовтні 2023 року: "Такої заборони (на проведення виборів під час дії воєнного стану – ІФ-У) в Конституції немає. Ця заборона міститься в Законі України "Про правовий режим воєнного стану". І тому конституційної заборони проводити вибори під час воєнного стану немає (опісля цих тверджень Руслана Стефанчука відносно Конституції України виходить, що Стефанчук – таки не професор, а проФФесор, бо ніяк не второпає змісту ч. 4 статті 83 Конституції України, оскільки там прямо не вживається слово "заборона" – Г. М.)", – сказав Стефанчук в інтерв'ю телеканалу "Рада" в ефірі єдиного телемарафону (насправді єдиного примітивно зомбуючого на користь недолугого ПреЗедента телемарафону – Г. М.)…
"З одного боку – так, парламент має продовжувати свою роботу, має ухвалювати необхідні законодавчі акти… З іншого боку ми маємо розуміти, що не має бути застою тієї демократії, яка є в суспільстві. І саме тому президент Парламентської Асамблеї Ради Європи пан Кокс (аби дізнатися, що він наговорив про необхідність проведення парламентських виборів у 2023 році, треба звернутися до опублікованого "ЄП"16 травня 2023 року о 17:36 інтерв'ю із ним "Інтернет-вибори в Україні можливі. І не буде претензій, якщо не все пройде ідеально" – Г. М.) та інші колеги говорять про те, що все-таки необхідно докласти зусиль, щоб здійснити це (себто, всупереч ч. 4 статті 83 Конституції України й п. 2 статті 12 Закону № 389-VIII провести вибори до Верховної Ради України 29 жовтня 2023 року; після цього пропоную читачам ще раз уважно перечитати параграфи 1 – 3 і звернути особливу увагу на тодішні слова Руслана Стефанчука та мої примітки й порівняти тогочасні висловлювання Стефанчука із нинішніми з даного розділу, і це порівняння однозначно вказує на те, що Руслана Стефанчука таки чорт попутав – виділення та примітка Г. М.)…
І я думаю, що нам треба ухвалити якісь важливі рішення щодо цього…, щоб, з одного боку, забезпечити стабільність у державі…, але, з іншого боку, забезпечити ось цей потік демократії (нічого собі "потік демократії" наперекір ч. 4 статті 83 Конституції України – Г. М.), за що Україна загалом і бореться (Україна якраз і не бореться за отакий стефанчуківський антиконституційний "потік демократії" – Г. М.)", – сказав він" (вебсайт ІА "Інтерфакс-Україна": "Стефанчук: конституційної заборони проводити вибори під час війни немає", 28 липня 2023 року о 15:27; інтернет-ресурс "Еспресо": "Стефанчук: конституційної заборони проводити вибори під час воєнного стану немає", 28 липня 2023 року о 18:42; й оці інсинуації Руслана Стефанчука 28 липня 2023 року про парламентські вибори в жовтні 2023 року дозволяють стверджувати, що він – все ж таки проФФесор, а не професор, оскільки за день до цих його маніпуляцій, 27 липня 2023 року, Верховна Рада України прийняла Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 3275-IX, схваливши внесений Зе до парламенту проект Закону про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 9532 від 26.07.2023 (правда, незрозуміло, чому Стефанчук підписав даний законопроект аж 4 серпня 2023 року; до речі, він проголосував позитивно за нього, а всього "за" проголосувало 347 народних депутатів України), який набув чинності 17 серпня 2023 року – після підписання його Зе 17 серпня 2023 року та опублікування в газеті "Голос України" № 164 (8181) теж 17 серпня 2023 року – й таким чином затвердив Указ Президента України № 451/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 26 липня 2023 року, котрий установлював продовження строку "дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб", і цим самим унеможливив проведення виборів Верховної Ради України 29 жовтня 2023 року, але, незважаючи на дані юридичні норми, доктор юридичних наук та проФФесор Руслан Стефанчук, як бачимо, навіть після прийняття 27 липня 2023 року Закону України № 3275-IX все одно продовжував говорити 28 липня 2023 року про необхідність обрання нового складу українського парламенту останньої неділі жовтня 2023 року – проФФесор же ж бо).
5
3 серпня 2023 року о 07:00 видання "LIGA.net" на своєму вебсайті розмістило статтю "Рейтинги що далі, то гірші". Чи піде Банкова на вибори під час війни", читаючи котру просто насолоджувєшся новими юридичними перлами від доктора юридичних наук і проФФесора Стефанчука: "Здається, зрозуміле положення (ч. 4 статті 83 Конституції України – Г. М.). Але читаймо, хто є суб'єктом згідно цього положення, – пояснює спікер. – Це Верховна Рада після закінчення строку її повноважень. Тому це положення, вочевидь, слід читати разом зі статтею 76 Конституції, де написано, що строк повноважень ВР становить 5 років. Саме ця точка, за загальним правилом, визначає строки повноважень ВР. П'ять років може бути цьому парламенту 29 серпня 2024 року. І тільки з цього моменту може запуститись положення частини четвертої статті 83. До цього часу Конституція не містить жодних заборон" (але проФФесор Руслан Стефанчук чомусь оперує тільки статтею 76 Основного Закону України й не згадує про статтю 77 Конституції України, яка вказує, що "чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень Верховної Ради України", і цей п'ятий рік "повноважень Верховної Ради України" починається одразу після 29 серпня 2023 року, тобто 30 серпня 2023 року, й тому останньою неділею "жовтня п'ятого року повноважень Верховної Ради України" є саме 29 жовтня 2023 року, і таким чином з юридичної точки зору про 2024 рік, на котрому наполягає доктор юридичних наук та проФФесор Стефанчук, не може бути й мови – Г. М.)".
6
"В 2019-му чинна (Верховна – Г. М.) Рада (України – Г. М.)могла стати символом великого політичного оновлення та зміни поколінь у вітчизняному істеблішменті (від самого початку не все так було однозначно, свідченням чому є моя ще вереснева 2019 року праця "Про результати позачергових парламентських виборів – попередньо, або Україна – остров нєвєзєнія?" – Г. М.). Адже після появи поняття "монобільшість" вперше в історії України владі не потрібно було шукати союзників чи сваритися за посади. Однак, за підсумками чотирьох років роботи, можна стверджувати, що "монобільшість" – синонім не так до слів "зміни" і "реформи", але ж до таких понять як постійні скандали, взаємозаперечні інтереси всередині фракції та пасування перед Банковою (ОПУ – Г. М.). У широкому сенсі монобільшість показала себе явищем одноразовим.
До повномасштабної війни в політичних колах багато хто вважав, що ця Рада не має шансів досидіти до кінця 2023 року. Але, судячи з усього, чинне скликання не просто залишиться у парламенті до 29 жовтня, коли мали б відбутися перевибори Ради, а й має всі шанси стати найтривалішим за всю історію України.
…вибори, принаймні в Раду, могли б згладити той разючий дисбаланс, який накопичився між запитом суспільства на певні політичні сили і реальним представництвом у Раді. Останні рейтинги довіри показують, що українці хотіли б бачити у владі потужне представництво захисників і волонтерської спільноти.
Згідно з опитуваннями, 73% людей хотіли б великого оновлення влади після перемоги, а 69% українців воліли б змінити парламент. Натомість зараз чверть парламенту складають колишні регіонали та ОПЗЖшники (й Зе-владі на чолі з недолугим ПреЗедентом України це вигідно, як свідчить моє дослідження "Зелена" влада "слуг народу" – Зе-слуг злигАлася з біло-синьою нечистю – "слугами народу" Януковича!" – виділення та примітка Г. М.)…
Вибори в Раду означали б знищення гегемонії "Слуги народу", а отже, створення системи нових політичних балансів і в парламенті, і в уряді, і в усій системі влади. Особливо це стосувалося б позбавлення абсолютистських повноважень Президента і керівництва його Офісу, які під час війни стали майже необмеженими (моя аналітична робота "Зе – це не Верховний Головнокомандувач (ВГ) ЗСУ, а Верховна Ганьба (ВГ) ЗСУ!" демонструє, хто користується такими повноваженнями – Г. М.)…
Варіант із переобранням Ради виглядає в теорії гарним способом спустити пару у суспільстві. Але, найімовірніше, це теорія, яку ніхто не ризикне перевіряти на практиці (не те, що не ризикне, а й не може навіть спробувати ризикнути попри чиєсь бажання, бо ця теорія про можливість проведення чергових виборів до Верховної Ради України останньої неділі жовтня 2023 року не має під собою жодного юридично-практичного підґрунтя згідно ч. 4 статті 83 Конституції України, себто є антиконституційною – Г. М.)", – йдеться в опублікованій 17 серпня 2023 року о 05:30 інтернет-газетою "УП" статті "Майже прострочені. Чи розженуть депутатів і чи замінять міністрів. Аудіоверсія".
Й аж тепер настав час показати повністю, що ж гласить ця грізна ч. 4 статті 83 Конституції України: "У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного чи надзвичайного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного чи надзвичайного стану".
І лише дебіл, ідіот чи проФФесор, прочитавши весь текст ч. 4 статті 83 Основного Закону України, міг обстоювати законність/конституційність проведення парламентських виборів 29 жовтня 2023 року, але якщо з дебілами та ідіотами одразу все зрозуміло, оскільки вони просто не можуть вдумливо аналізувати прочитане, то з дипломованим доктором юридичних наук і проФФесором виходить набагато цікавіша ситуація – схоже, що його диплом нічого не вартий…
Таким чином, після усього викладеного вище для всіх Homo sapiens логічним є лише отакий висновок: "Зе-ідіот Руслан Стефанчук, ПНХ зі своїми антиконституційними парламентськими виборами 2023 року!".