Дзвінок з невідомого номера. Суворий голос з розряду тих, що властиві військовим. Співрозмовник називає себе працівником служби безпеки відомого банку й довго розповідає про запровадження нової системи, покликаної гарантувати збереження вашого рахунку від зазіхань шахраїв. Це щоб приспати пильність. Бо раптом лунає грізна команда: «Представтесь!»
Все, розмову можна не продовжувати. Адже банки фіксують номери телефонів своїх клієнтів. Тому. якщо справді дзвонитиме банківський працівник, то він звернеться до вас на ім'я і навіть по-батькові. Втім, з якихось джерел аферисти можуть довідатися як ви називаєтеся. І почнуть випитувати номер банківської картки. Не ведіться! Картку ж видавав банк, її номер там знають і без вас. Що ж стосується пін-коду, то його не вправі вимагати навіть працівники банку.
Інший варіант. Телефонують і стривоженим тоном повідомляють – щойно сталася спроба зняти гроші з вашої картки! Називають навіть конкретну суму. Шахраї розраховують на ваш переляк. І далі починають поступово випитувати усе їм потрібне. Знову ж пам'ятайте, що банку відомий номер вашої картки.
Найкраще у таких випадках негайно припинити розмову. Якщо ви справді стривожилися, то передзвоніть у свій банк за номером, що вказаний на офіційному сайті. Тоді й дізнаєтеся, що це було.
Втім, якщо маєте настрій, можете розважитися. Наприклад, відповісти: «Послухайте! Як ви мені дзвоните? У мене взагалі нема телефону!» І аж після цього натиснути «відбій».
Якщо ж, крім настрою, є ще й вільний час, то чому б не продовжити атракціон? Один мій знайомий у подібній ситуації почав швидко диктувати довільний набір цифр. Спантеличений співрозмовник зауважив, що цього забагато, повинно бути 16-значне число. На що почув:
– При чому тут моя картка? Це номер рахунку Благочинного фонду підтримки жертв шахрайства. Ви повинні перекази туди тисячу гривень.