Кілька років замислуватого піару на тему побудови Hyperloop в Україні виявили не лише очевидну проблему технологічної деградації країни (що не дивно).

Але й граничну слабкість та обмеженість горизонтів в українських PR-ників (що прикро)).

А варто було б не намагатись урвати відблиски світової популярності Ілона Маска, а ставити питання про те, що першу таку залізницю треба збудувати саме в нашій країні. По праву того, що саме тут виникла, вперше була сформульована і описана ідея такого виду транспорту.

У фантастичному романі Миколи Трублаїні (Трублаєвського, 1907-1941) «Глибинний шлях» (не завершений, 1941 рік, опублікований у 1948) описано будівництво швидкісної підземної залізниці між Москвою та Владивостоком.

Діяти вона мала саме за принципом "Hyperloop" (пересування потягів у герметизованих тунелях): «„З тунелю випомповано повітря. Там абсолютна порожнеча. Поїзди, не зустрічаючи лобового опору й тертя повітря, можуть рухатися з швидкістю понад тисячу кілометрів на годину“. Це дозволяло розганятися до 1000-1200 км. на годину та добиратись з Європейської частини СРСР до Тихого океану за 7 годин.

У романі також запропоновано перспективна схема маршрутів, котрі мали зв'язати основні пункти Старого світу в глобальну „пневмо-залізничну“ систему.

Щоправда — і це так нагадує не лише радянську, але й сучасну російську логіку — ці шляхи одразу було використано для агресії та війни.

Цікаво, що радянські „літостати“, які атакують Захід в творі Трублаїні, чимось нагадують апарати, на яких пересуваються герої „Матриці“ :-)

А загалом, у цьому творі (в цілому — достатньо слабкому і переповненому ідеологічними штампами, стандартними для свого часу) є технічні ідеї, які ще не пророблені Space X:-)).

Наприклад – концептуальна схема посадки-висадки пасажирів на проміжних станціях без зупинки поїзда:

„На станціях спеціальні вагони з пасажирами вирушають паралельно головній колії, набирають швидкості, що дорівнює швидкості поїзда, і, зрівнявшись з поїздом, прикріплюються до заднього вагона. Тоді пасажири з того спеціального вагона переходять у поїзд, а кому треба висідати, йдуть до цього вагона. Вагон відчіплюється, продовжує рухатися самостійно і зупиняється на ближчій станції, щоб потім повернутися назад з поїздом протилежного напрямку«.

Jak Tobi take Elon Musk? :-)

5eede5f7316ed.jpg