Як і у випадку з виразом «Після нас [хоч] Потоп» початковий сенс образу «Сто днів» був зовсім не таким, яким його пізніше вписали на «Скрижалі історії».
Він не мав ніякого «компліментарного» для імператора Наполеона І (як «суперменеджера», котрий за такий стислий термін зумів не лише повернутись до влади, але й втілити в життя цілу низку важливих рішень) навантаження.
Швидше навпаки.
Його вжив, 8 липня 1815 року, під час зустрічі короля Луї (Людовіка) XVIII, префект департаменту Сени граф де Шаброль. У тому сенсі, що минуло цілих сто днів, як «Його Величність змушений був покинути Париж, супроводжуваний сльозами та стогонами вірних підданих».
До речі, парижани з ентузіазмом зустрічали як повернення Наполеона Бонапарта, так і друге «воцаріння», після ста днів відсутності, Луї Бурбона.
- «Імператор зав'язує стрічку на шиї короля». Французька карикатура, травень 1815.
Луї XVIII (1755 – 1824) — останній французький монарх, який правив пожиттєво і зміг передати корону спадкоємцю. Власне, перша «безексцесна» передача повноважень по тому відбулася аж у 1905-му році. Всі інші французькі правителі ХІХ-го століття (королі, імператори, президенти) в той чи той спосіб змушені були зрікатися влади (або помирали/були вбиті під час каденції).
P.S. Цікаво, що, за останній рік, набридливо-популярний раніше сюжет підведення підсумків «100 днів» перебування при владі, цілеспрямовано «затирався».
Це легко перевірити – мінімум публікацій в українських ЗМІ стосувались першої «стоденки» Володимира Зеленського, непоміченим пройшов цей рубіж і в уряду Олексія Гончарука. З високою долею вірогідності не стане він приводом для підсумків та висновків щодо ефективності уряду Дениса Шмигаля.
Трохи дивно для команди, яка прийшла під наполеонівськими гаслами «швидких змін„…
До речі (російською — «просто к слову»)): найбільшою аморальністю перший французький імператор вважав братися за справу, яку ти завідомо не зможеш зробити.
P.P.S.
- Пародія на трикутний формений капелюх Наполеона на голові актора В. Зеленського. Зйомки типу комедійного фільму «Ржевський проти Наполеона». Паперова «трєуголка» зроблена так, що на ній проглядається логотип радянської газети «Правда». Як казав реальний Бонапарт — по справжньому образливою може бути лише правда...