На даний час відомо, що COVID-19 передається краплинним та контактним шляхами. Вірус може зберігати життєздатність на поверхнях від 3-х годин до декількох днів у залежності від типу поверхні, температури і вологостінавколишнього середовища.

Не зважаючи на позицію Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) щодо негативного впливу обприскування дезінфікуючими засобами на здоров'я людей, а також, дослідження, що показують малоефективність розпилення дезінфікуючих засобів для знищення коронавірусу на великій площі, дезінфекція стала одним із важливих заходів у протидії поширенню COVID-19. Найпростішими її способами стала дезінфекція поверхонь, складнішими – величезних приміщень та цілих вулиць з використанням спеціальних дезінфекційних засобів.

У 2019 році дохід клінінгових компаній (надають послуги професійного прибирання приміщень) у США склав 61 млрд дол США. Для багатьох країн галузь прибирання є одним із великих роботодавців. Наприклад, у США станом на 2019 рік близько 3,5 млн людей працювали у цій сфері. При цьому дезінфекція завше була лише одним із видів клінінгових послуг. Пандемія COVID-19 сформувала нові потреби ринку і у цій сфері, надаючи шанс дезінфекції стати потужною самостійною індустрією. Бізнес-візіонери зреагували миттєво і в цій, на перший погляд, не творчій справі знайшлось місце для появи цікавих інновацій.

Дезінфекційні кабіни/тунелі


5ee0dc698d160.png

Як тільки відвідувач відчиняє двері пабу Kichiri Shinjuku, що у Токіо, його вітає з монітору господиня закладу та просить вимити руки та поміряти температуру безконтактним термометром. Тільки після цього клієнт проходить у таку собі кабінку/тунель, де протягом 30 секунд його «дезінфікують». Для цього застосовують технологію дрібнодисперсного розпилення дезінфекційних засобів за допомогою спеціального апарату.

Дрони


5ee0dc8e5e6ae.png

Компанія EagleHawk (Буффало, США) розробила інноваційний та запатентований метод для противірусної дезінфекції великих державних та приватних приміщень, таких як стадіони, аеропорти, вокзали, виставкові центри, театри. При цьому використовуються сучасні дрони, оснащені розпилювальним обладнанням. Дезінфектанти розпилюються зверху у вигляді пари або дуже дрібних частинок, що циркулють у повітрі та потрапляють на всі поверхні. Для ефективності проти коронавірусу використовуються лише ті дезінфікуючі хімічні речовини, які затверджені Управлінням з охорони довкілля США.

Роботи

5ee0dd3709312.png

Лікарні та лабораторії вже протягом багатьох років використовують ультрафіолетове світло як дезінфікуючий засіб. Тепер і Міжнародний аеропорт Пітсбурга (США) та компанія Carnegie Robotics випробовують цю технологію для безпечного поводження з громадським простором в аеропорту. Їх розробка Nilfisk"s Liberty SC50 — повністю автономний, робототехнічний очищувач підлоги. Пристрій унікальний через поєднання в собі функцій очищення та використання ультрафіолетового бактерицидного опромінення світлом UV-C. Таке світло вбиває віруси та бактерії.

Прилади

5ee0dd51e2e7d.png

Віруси або бактерії можуть довго виживати на одязі. Міжнародний офіс дизайну та інновацій CRA-Carlo Ratti Associati представив свій Pura-Case — портативний очищувач гардеробу.

Після того, як одяг підвішується всередині корпусу цього приладу, система очищення повітря шляхом обробки озоном очищає та дезодорує тканини. Озон (O3) використовується в галузі охорони здоров'я та текстильній промисловості для санітарії одягу, тканин, видалення мікроорганізмів, бактерій та вірусів. В даний час розроблений в якості прототипу, Pura-Case збирається запуститись в рамках кампанії з краудфандингу на платформі фінансування проектів Kickstarter.

Вищеприведені приклади свідчать про ефективне застосування методу дизайн-мислення та як він допомагає створювати інновації. Саме так дезінфекція з вузькоспеціалізованої потреби стала трендом під час пандемії, а може стати цілою новою індустрією у пост-коронавірусному світі.

Юрій Тустановський

https://www.facebook.com/yuriytustanovskyy

публіцист, аналітик трендів