У 1899 році Чарльз Дьюел, голова патентного бюро США, запропонував тодішньому 25-му президенту США Вільяму Мак-Кінлі ліквідувати патентне бюро, оскільки вважав, що все, що можна було винайти, вже винайдено.

Тільки протягом кількох десятиліть після цього людство здобуло:

1903 рік: перший політ — брати Вілбер та Орвілл Райт, США

1908 рік: складальний конвеєр — Генрі Форд, США

1925 рік: телебачення — Джон Лоґі Берд, Великобританія

1928 рік: пеніцилін (перший антибіотик) — Олександр Флемінг, Шотландія

1934 рік: ракета — Вернер фон Браун, Німеччина

І дуже багато іншого!

Насім Ніколас Талеб у своїй знаковій (і дуже часто згадуваній в контексті коронавірусу) книзі «Чорний лебідь» зазначає, що «світ рухають, поступово накопичуючись, великі зміни».

5e9a035101d27.jpg


Недалекоглядний бізнес поводиться зараз так, наче нічого не трапилось: ні пандемії COVID-19, ні глобальної фінансової кризи 2020. Заліг на дно, вичікуючи, коли все стане як раніше. Далекоглядний бізнес веде себе не керуючись звичками, а відповідно до поточної неординарної ситуації. Найкраща стратегія виживання для бізнесу — це мужність атакувати самого себе, під іншим кутом глянути на свій продукт, звичні, налагоджені внутрішні процеси, моделі ціноутворення, канали продажу. І проявити творчість! Не можливо приготувати омлет, не розбивши яйця.

Нижче наведено чудові приклади, у яких діючий бізнес з різних сфер швидко знайшов актуальні способи безпечної та зручної взаємодії з клієнтами в поточних умовах невизначеності:

Одна з служб таксі пропонує для замовлення автомобілі, обладнані спеціальною захисною перегородкою між водієм та рештою салону. Колись такого плану звуконепроникні перегородки (дівайдери) були характерною ознакою розкішних лимузінив, забезпечуючи приватність заможних пасажирів під час бізнес-зустрічей. Зараз здоров'я — нова розкіш!

Супермаркет забезпечив касирів не лише належними медичними масками і гумовими рукавичками, а й спеціальними шоломами із захисним екраном. Це допомагає додатково захистити не тільки зону рота і носа, а й очей. Також, на касах встановлені захисні екрани з органічного скла для додаткового захисту покупця та касира.

Багато людей, які бояться ризикувати своїм здоров'ям, відвідуючи продуктові магазини, почали використовувати он-лайн купівлю продуктів харчування та інших товарів. Проте дуже часто складно знайти вільне часове вікно доставки продуктів через величезний попит на таку послугу. Студент у США розробив програмне забезпечення, що автоматично інформує зацікавленого споживача у момент, коли з'явились вільні часові слоти для доставки.

Музей Лувру — один з найбільших музеїв світу з 35 тисячами експонатів від найдавніших часів до XIX століття на виставковій площі 73 тис. м². Зазвичай, мінімальна вартість входу в нього складає 15 євро. Зараз відвідати виставкові зали та галереї музею можна безкоштовно у будь-який час, зайшовши у віртуальну екскурсію по ньому.

Один з світових лідерів у галузі швидкого харчування, що налічує понад 35 тисяч закладів у більш ніж 120 країнах світу, які щодня обслуговують близько 70 мільйонів відвідувачів, виклав у вільний доступ рецепт свого одного з бестселерів. Покрокова інструкція допомагає приготувати культовий сендвіч у домашніх умовах.

Нагадаю, що металева консервна банка була запатентована в 1810 році англійським винахідником Пітером Дюраном, а в 1813 році було налагоджено комерційне виробництво. Проте перший пристрій для її відкривання — консервний ніж — було запатентовано лише в 1855 році в Англії, а в 1858 році — у Сполучених Штатах Америки.

Понад 40 років (!) люди мучились, щоб відкрити консерву! І це лише приклад того, як ідеї для успішного бізнесу потребують творчого погляду та ініціативи.

5e9a0b466e126.jpg


Що може зробити бізнес сьогодні не лише для виживання, а й для збереження лояльності клієнтів у пост-коронавірусному світі?

Побачити і вибудувати нові зв'язки там, де їх ще немає. Ця тема також розкривалась у статті «Краще пізно, ніж ніколи».

Продемонтструвати гнучкість, еластичність, таку собі бізнес-акробатику.

Юрій Тустановський

https://www.facebook.com/yuriytustanovskyy

публіцист, аналітик трендів