Ситуація
навколо комунального перевізника
«Херсонкомунтранссервіс» стала
топ-подією цього тижня. Особисто для
мене точно. Що ці події п'ятниці
означають?
Цирк
з охороною «Продексім» (читаємо
Колихаєва), яка ламала двері, заступник
мера Кондратов на чолі цього балагану
інакше як тупістю нової влади Херсона
не назвеш. А швидке призначення Макейчика
на чолі «ХКТС» — це вже тупість, зведена
в квадрат.
«ХКТС»
— золота жила
Для
розуміння повної картини навколо
«Херсонкомунтранссервісу» потрібно
спочатку зазначити, що таке «ХКТС»
насправді. Якщо хтось думає, що це чергове
збиткове комунальне підприємство та
тягар для міста, то хочу засмутити.
Печальна картина тут лише офіційно, на
папері, у фінансових звітах, в заявах
чиновників.
По-перше,
«ХКТС» — це щоденний «кеш». Живі
гроші, які просто осідають в кишенях
певного кола осіб — директора підприємства,
його оточення та людей посадами вище.
Тобто, щоденні побори з водіїв автобусів
за медогляд, техогляд і просто за вихід
на маршрут. До цього додаємо так званий
«план» — гроші, які повинен заробити
кожний водій за день та здати в «касу».
По-друге,
«Херсонкомунтранссервіс» — це
територія. Величезна територія, яка
здається в оренду бізнесу. Але неофіційно.
Це мийка, майстерні та навіть заправка,
на якій, до речі, зобов'язані заправлятися
всі маршрутники. Також неофіційно.
Третє,
це бюджетні кошти. Для прикладу,
компенсації пільгових перевезень на
дачі. Всі ж пам'ятають як влітку «ХКТС»
з управлінням соцзахисту уклало договір
на перевезення дачників в кілька районів
області. І всі пам'ятають ці пусті нові
«Еталони», які робили пару рейсів та
простоювали в селах та дачних селищах.
А по документам намалювали пасажиропотік,
щоб отримати бюджетні кошти. Це в той
час, коли в самому Херсоні тотальний
брак транспорту на маршрутах. Тут вже
не кажучи про те, що «Еталони» купували
саме для міських перевезень. А ще є водні
перевезення! Тут тема окрема.
«Слово
офіцера», Макейчик і охорона Колихаєва
Простими
словами, «ХКТС» — це темна готівка.
Тому не дивно, що «слово офіцера»
Ткаченко виявилося пшиком. Адже втратити
таку годівницю не хотілося б нікому.
Але так триматися за крісло... Класно
поведінку Павла Ткаченко описав адмін
спільноти «Херсон Информ» у Facebook,
порівнявши дії вже звільненого
директора з персонажем агітсеріалу
«Слуга народу» — президентом, який
відмовився віддавати своє місце герою
Зеленського.
Впевнений, що десь приблизно те саме могло відбуватися за вже славнозвісними дверима, що постраждали від ломів охоронців Колихаєва. Це з одного боку.
З
іншого боку — охоронці фірми міського
голови, які вибивають зачинені двері,
та новий директор Павло Макейчик. Далі
без коментарів...
Тут
варто додати, що час від часу представники
«Нам тут жити» заявляють про необхідність
створення так званої «муніципальної
варти», як і минула влада. Цю ініціативу
намагалися протягнути навіть через
нову структуру виконавчого апарату.
Але від утримання «биків» бюджетним
коштом чиновники поки, на щастя,
відмовилися.
«Камбек»
Макейчика, знатного «управлінця», на
мою думку, це просто перерозподіл
грошових потоків. Нічого кардинально
не зміниться на «ХКТС», крім кінцевих
бенефіціарів кишень, куди стікатимуться
кошти, про які написав вище. Ось
лише частина здобутків Макейчика
часів минулої каденції в
«Херсонкомунтранссервісі»
— закупівля київського металобрухту,
які він назвав автобусами, змова з
приватниками щодо підвищення тарифів
на проїзд, підвищення поборів з
маршрутників та підтримка й участь в
транспортному колапсі. Хотілося
б знати, яким місцем (явно не головою)
думає нове керівництво Херсона, проводячи
таку кадрову політику?