Чим зараз живе меблевий бізнес? Із якими проблемами стикається? Як вдається розвиватися в умовах війни і представляти продукцію на європейському ринку? Про це та інше – у  "Wood Indastry REELS". зі співвласником ТОВ «Українська деревообробна компанія» Миколою Кособуцьким.  Підприємство знаходиться в Костополі. Тут виготовляють широкий асортимент продукції, яку купували і продовжують купувати у Європі.

- Наша компанія працює вже більше тринадцяти років, — розповідає Микола Кособуцький. — Ми пропонуємо комплексний підхід у виготовленні значного переліку виробів із дерева. Серед нашої продукції — меблевий щит, стінові панелі, сходинки, дошка для підлоги, кухонні фасади, меблі та інше. І вона користується попитом у Франції, Німеччині та інших країнах Євросоюзу. Споживачі цінують якість, а ми про це дбаємо.

- Як сьогодні працюється зі споживачами з Євросоюзу? Чи вплинула на це війна і яким чином?

- Зараз українська продукція – це бренд, який викликає інтерес. Тобто у Європі на даний час працювати з українцями і купувати українське – модно. І для нас така тенденція, безумовно, дуже вигідна. Водночас робота з закордонними споживачами тримає в тонусі. Так, європейці цінують якість. Тож ми працюємо в цьому напрямі: покращуємо властивості продукції, впроваджуємо нові технології, використовуємо сучасне обладнання. До речі, цьогоріч ми отримали FSC-сертифікацію нашої продукції. Це означає, що деревина, яка використовується у виробництві, постачається із відповідально керованих лісових господарств і простежується у всіх виробничих та торгових процесах – від керівника лісового господарства до виробника кінцевої продукції. До речі, європейці дуже звертають увагу на дотримання таких стандартів. Вони відходять від того, щоб купувати все під ряд. Натомість хочуть сертифіковану продукцію. Тобто насправді експорт дисциплінує.

- Як український меблевий бізнес почуває себе зараз, у другий рік війни? У чому секрет його стійкості?

- Перевага нашого виробництва в тому, що від купівлі сировини до продажу продукції проходить велика кількість етапів виробництва. І з кожним таким процесом збільшується додана вартість. Таким чином ціна на продукцію і сама продукція дозволяє нам відчувати себе комфортно навіть при якихось змінах на ціну сировини. Крім того, бачимо позитивні зміни нашої лісозаготівлі. Насправді працювати стає легше і прозоріше. А взагалі зараз важливо впроваджувати нові технології і працювати за європейськими стандартами. При цьому варто пам'ятати, що споживач не хоче мати справу з несертифікованим виробом. Ми це розуміємо, тому йдемо в цьому тренді.