Щоб дізнатися, як пандемія Covid-19 змінила звички європейців подорожувати, Microsoft Advertising провели опитування «Огляд подорожей у Європі у 2021 році». Участь в опитуванні взяли понад 600 респондентів з країн Європи у віці 18-65 років, які мають намір подорожувати. Дослідження допомогло віднайти три найпопулярніші причини подорожувати: цього року подорожуючі відпочивали з метою  покращити психічний стан, втекти з карантину та задля нових вражень. Крім того, опитування встановило, що у різних вікових групах поведінка та підхід до планування подорожей – різні.  Сьогодні все більше і більше людей використовують гібридну роботу – гнучкий графік та можливість працювати з будь-якого місця. Це дозволяє їм планувати відпустку по-різному, одночасно перетворюючи місце відпочинку і на місце роботи, і на місце релаксу на тривалий період часу.  

Заходи щодо обмеження пересування, прийняті протягом минулого року, вплинули на туристичну індустрію. Більше половини респондентів (51%) підтвердили, що через пандемію були вимушені перенести хоча б одну поїздку. А  57% визнають, що їм довелося знову заново розпочати планування поїздок. Таким чином, опитування підтверджує, що змінився і підхід до планування подорожей. Раніше мандрівники бронювали відпустку заздалегідь. Як правило, за кілька місяців, щоб отримати найкращу цінову пропозицію. Однак дані опитування Microsoft Advertising показують, що сьогодні ситуація змінилася, оскільки майже половина європейців (48%) віддають перевагу бронювати відпустку ближче до дати поїздки. Постійна зміна обмежень на в'їзд у країнах змусила мандрівників пристосуватися до набагато більш гнучкого та швидкого прийняття рішення щодо поїздок. Більшість європейців (61%) підтвердили, що вони з більшою ймовірністю забронюють житло з гнучкою політикою скасування бронювання. Європейці, які брали участь в опитуванні, стверджують, що 65% з них схильні вибирати гнучкі варіанти скасування при бронюванні подорожей. 23% мандрівників бронюють більше однієї поїздки з можливістю скасування, а 40% респондентів зазначили, що вони бронюють поїздку завчасно, щоб отримати найкращу ціну.

Дослідження також показало, що карантинні обмеження мають не лише негативні наслідки. Наприклад, більше третини (38%) респондентів відзначили, що нова ситуація відкрила можливість відмовитися від постійного місця проживання та вести більш «кочовий» спосіб життя. Майже половина респондентів (46%), які працюють дистанційно, зазначили, що змогли взяти відпустку, яку раніше не змогли б отримати саме в цей період.

Перехід до моделі гібридної роботи дозволив мандрівникам планувати подорожі поза графіком відпусток. Можливість працювати з дому привела до того, що майже половина мандрівників (45%) вибирають поїздки, де вони можуть насолоджуватися зміною оточення та працювати прямо з місця, яке вони бронюють. Багато віддалених працівників (53%) кажуть, що можуть дозволити собі подорожувати більш регулярно завдяки цій новій робочій моделі. Зокрема, це стосується міленіалів (23-38 років), 56% яких подорожують, поєднуючи відпочинок і віддалену роботу.

Наведені вище дані були підтверджені іншим дослідженням Microsoft Work Trend Index. Дослідження показало, що очікування від робочого місця серед керівників і працівників змінилися. Змішана робота – поєднання віддаленої роботи та офісної – залишиться. 97% керівників очікують більше гібридних способів роботи в довгостроковій перспективі. Переважна більшість компаній (83%) тепер мають гнучку робочу політику.

Дані показують, що гнучкість та гібридна робота – це нова реальність, яка також дає змогу людям змінити свої звички подорожувати, оскільки вони можуть працювати з будь-якого куточку світу.