За результатми роботи цього тижня Рада не може похвалитись валом прийнятих законів. Турборежим захлинається?

Кілька законів, проголосованих у четвер варто розглянути детальніше. Це закони 1231 і 2116.

1231 щодо верифікації та моніторингу держвиплат прийнято в цілому. Документ передбачає тотальну перевірку усіх виплат, які здіснюються за рахунок державного та місцевих бюджетів а також фондів стархування.

Для цього буде створено або окремий орган, або новий підрозділ у міністерстві фінансів.

Верифікації будуть превентивними, поточними і ... ретроспективиними. Останнє означає, що перевірятимуть обгрунтованість тих виплат, які вже здійснено.

Тобто, ось вам два роки тому нарахували субсидію. Нова влада вирішить, що вона необгрунтована. Субсидію не лише заберуть, а змусять вас віддавати її назад, що передбачено цим законом!

Повертатимуть гроші державі через суд.

Цим порушено конституційний принцип незворотоності дії закону. Раніше держава вам призначила субсидію і ви в цьому не винні. Якщо у держави змінились підходи то вони мають діяти тільки з моменту вступу в силу нових норм.

2116 щодо удосконалення діяльності ДБР прийнято в першому читанні.

Законопроектом змінюється юридичний статус бюро з органу виконавчої влади, який займається правоохоронною діяльністю, на правоохоронний орган.

Законопроектом скасовується колегіальність у прийнятті найбільш важливих рішень. Тобто замість того, щоб скликати нараду щодо якогось важливого питання директор вирішить його одноосібно.

Скасовується роль Кабміну у призначенні директора ДБР. Тепер подання на директора від конкурсної комісії піде прямо на Банкову, оминаючи Грушевського.

Підсилюються адміністративні спроможності директора всередині відомства.

Отже метою цього документу є зміцнення влади директора ДБР а також підсилення впливу президента на бюро.

Ці два законодавчі акти яскраво свідчать про тренди останнього часу — наступ на соціальні права українців та підсилення впливу Банкової на правоохоронну систему.