На що сподіваються українці та на які зміни очікують у новому році?
За останні роки українці змінилися. Ми почали не тільки чекати на покращення, але й мати уявлення про те, які проблеми треба вирішити та якими шляхами йти, щоб досягти того самого омріяного кращого життя. Ми почали аналізувати ситуацію, продукувати чіткі запити до тих, хто керує державою, та оцінювати відповіді, які отримуємо.
Ми не віримо пустим обіцянкам і розуміємо, що сьогодні країна рухається не в тому напрямку. Остання соціологія демонструє, що 78% опитаних українців визнають цей факт. Більш того, дві третини респондентів зазначили, що Україна найбільше потребує економічних реформ. А головною проблемою на сьогодні вважають питання миру та безпеки.
Разом із тим, українці повністю готові до кардинальних змін, які почнуться з виборів нової влади. Чим керуватимуться виборці, щоб зміни були дійсно ефективними та якісними? Виявилося, що для 48% опитаних, головним мотивом при виборі партії стане підтримка соціально-економічних ініціатив цієї політичної сили. Дану тенденцію яскраво транслюють рейтинги кандидатів в президенти та рейтинги політичних партій.
Зокрема, Юлія Тимошенко залишається фаворитом соціологічних досліджень на предмет підтримки кандидатів у президенти. За неї готові віддати свій голос 21% тих, хто визначився з вибором та мають намір взяти участь у голосуванні. Натомість, чинний президент продовжує очолювати антирейтинг. Схоже, що він пропонує нецікаві суспільству, або навіть недоречні меседжі. Запропонований Петром Порошенком «АРМАВІР» не є логічним, адже найбільшими загрозами для України є економічний занепад та масовий виїзд українців за кордон. Останнє взагалі знаходиться на межі близької до катастрофічної. На сьогодні маємо страшну статистику: в одній тільки Польщі понад 300 тисяч українців платять внески до фонду соціального страхування. Переважно це люди віком 30-35 років. І це найвищий показник в історії! Якщо в найкоротший термін не буде створено умов, в яких молодь могла би реалізувати свій потенціал та талант, Україна втратить найдорожче – людський ресурс.
На разі 25 % молодих людей в нашій країні є безробітними та 49% працюють не за фахом. І це шокує!
Проте, нещодавно, я був присутній на Всеукраїнському молодіжному форумі та на власні очі зміг побачити молодь, яка зробила свій свідомий вибір залишитися в Україні та запускати певні трансформаційні процеси шляхом активної суспільно-політичної позиції та участі. І саме це дає певні сподівання на світле майбутнє.
Для мене залишається відкритим питання чому політичні меседжі головних кандидатів в президенти мають настільки різний результат, але певні тенденції зрозумілі. На сьогодні значні успіхи ініційовані Порошенко, не зважаючи на їх велику історичну вагу, все більше асоціюються з успіхами України, а ніж успіхами Порошенко, незважаючи на той факт, що саме він активізував процес отримання Томосу, саме він форсує питання озброєння армії, саме він зважився на введення воєнного стану — все це сприймається скоріше як елементи його намагань сподобатись виборцю, та спроба отримати від таких ініціатив політичні дивіденди, аніж реальна турбота про Україну та виконання своїх президентських обов'язків…
Стратегія Тимошенко є інакшою. Перебуваючи у опозиції та у прямій конкуренції до діючого президента, та не маючи можливість реально впливати на політичні процеси, Тимошенко бере за основу головні суспільні запити, що турбують наше населення та пропонує цілу систему змін та спосіб їх реалізації. Поділивши головні питання, що реально турбують людей та є важливими на блоки та напрямки вона презентує своє бачення побудови майбутнього України на своїх форумах, яких вже встигла провести аж п'ять разів! Як на мене така тактика виявилася виграшною, бо привертає велику увагу та залучає до розробки, дискусії та критики велику кількість фахівців, спеціалістів, активістів. Результати такої тактики підтверджуються лідерством у всіх соціологічних опитуваннях протягом останнього року, а останні пів року рейтинги Тимошенко вдвічі більше ніж у Порошенко, не залежно від соціологічної агенції та методики їх проведення. В цілому, складається глибоке переконання, що отримання самої посади президента мало турбує Тимошенко, бо мова йде про всю повноту влади, а разом із цим реалізація глобальних змін по «перезаснуванню держави» та реалізації всіх запропонованих фундаментальних змін. Як на мене мова йде напевне одразу про дві каденції (тобто 10 років) та отримання достатнього кредиту довіри від населення для впровадження запропонованого «Нового курсу України». Ось яка справжня мета вбачається мені проводячи загальні підсумки усіх пропозицій Тимошенко
Зараз саме той випадок, коли потужна реклама діючого президента, його висока активність, ряд очевидних успіхів все одно не можуть переконати виборця довірити долю держави йому ще на п'ять років, а системні розмови про зміни з демонстрацією їх змісту та способу реалізації мають більший рівень підтримки…
За 100 днів до виборів в нас є два потужних і очевидних учасника із зрозумілою тактикою ведення інформаційної кампанії, але з різним результатом сприйняття їх ініціатив. Вже за місяць ми побачимо та почуємо всіх решта кандидатів, що ще тримають інтригу, і будемо чекати на їхні програми та меседжі, а поки нам залишається чекати та сподіватись…
… Contra spem spero…