За мотивами декількох поселень біженців (в режимі ніч або кілька днів), виникла інструкція, як поводити себе з гостями, щоб цей процес комфортним для обох сторін.

Іноді, ми зустрічаємось із непорозумінням між власником житла та гостями. Вони очікували інших умов? У них специфічні вимоги? Ви не були готові до такої кількості людей? Вони погано знають місто, тому створюють для вас проблеми?

Поселення у власній квартирі чи власному будинку — це теж стрес, на який потрібно наважитись. Якщо ви не любите галасливих вечірок, то готовність прихистити незнайомих людей стає випробуванням. Вибирайте навантаження, яке ви здатні витримати. Якщо сьогодні Ви не можете, не маєте сил, або умови Вам не підходять, бережіть себе, а потім дбайте про інших. Тоді вас вистачить надовше. 

 

Ключові питання?

  1. Кількість осіб, вік, стать. 
  2. Особливі умови які потрібні людям.
  3. Наявність домашніх тварин.
  4. Кількість днів, які планують прожити у Вас. 

Людей надто багато. Якщо Ви не впораєтесь із лежачою бабусею. Або там лабрадор, який може з*їсти вашу кицьку. Умови поселення можуть не підходити ВАМ, як людині, яка надає житло.

Плюс така розмова дозволяє зрозуміти, чи готові ви селити у себе цих людей? Вам може не сподобатись їх громадянська позиція. Їхнє ставлення до вас особисто, до ваших прохань.  Або їхні очікування стосовно рівня комфорту.

Це реальні причини двічі подумати та дозволити собі відмовити людям у прихистку. Так, це може бути жорстоко, і ви змушуєте людей звернутись центр біженців.

 

Що говорити?

  1. Район міста. Рівень безпеки в данному районі 
  2. Квартира / дім. Кількість кімнат.
  3. Поверх.
  4. Кількість інших гостей / тварин / мешканців в цей же час

 

Плани на транспорт (дає можливість вам самим розрахувати час прибуття гостей та підготуватись)?

  1. Коли і чим планують добиратись?
  2. Де зараз знаходяться, коли планують бути у вас. Це дозволить вам планувати особистий графік.
  3. Де в місті виїзди в інші міста?
  4. Де найближи авто та залізничний вокзал. Як туди дістатись? 
  5. Які дороги в інші міста є більш та менш завантаженими? Що там по дорозі із заправками? Яку кількість часу може тривати переїзд в інше місто?
  6. Коли планують виїжджати, чи Вам буде зручний цей час?

 

Плани на майбутнє (дає моживість планувати свої наступні дії):

  1. Розповідати ситуацію із своїм житлом. Зазвичай розповідаю, яку кількість часу можу дозволити прожити у себе. 
  2. Розповідати все, що знаєте про житло у місті. Дайте контакти ріелторів.  

 

Графіки (дає можливсть планувати свій графік):

  1. Комендантська година в моєму місті. Як себе поводити під час ком.години.
  2. Коли працюють магазини, транспорт, аптеки.
  3. Коли особисто Ви лягаєте, прокидаєтесь, пацюєте? Коли Вам можна писати та дзвонити?

 

Локації (точки на Гугл карті, скріни, екскурсії):

  1. Де найближчі магазини, аптеки?
  2. Де великі мережеві магазини, аптеки, нішові магазини.
  3. Де заправки, на які саме і в який час краще заїжджати

 

Взаємодія із сусідами (дає можливість уникати конфліктів із незнайомцями):

  1. У нас в будинку працює правило. При заселенні в домовий чат повідомляється номер квартири куди їде заселення, кількість та стать людей та номер авто. Це дозволяє уникати непорозумінь між біженцями та мешканцями.
  2. Також повідомляю гостям, що відповідати сусідам (прізвище власників та номер квартири)
  3. Де краще вигулювати собак, щоб не цапатись із сусідами.

 

Повітряна тревога (дає можливість оцінити рівень небезпеки):

  1. Де сховище? Як воно облаштоване?
  2. Кількість тревог на добу. Реальна кількість обстрілів на добу.
  3. Що робити, якщо ви не плануєте йти у сховище? Як ми реагуємо на тревогу самі?

 

По квартирі:

  1. Ключі. Віддати при поселенні, забрати при виселенні. Навчити закривати та відкривати двері.
  2. Продукти (на ключових шафах повісити стікери із написами «Посуд», «Крупи», «Кастрюлі», «Чай»). Що є зараз. Що можна їсти. Що варто докупити, якщо є особливі потреби.
  3. Білизна- Ковдри-Рушники.
  4. Wifi-пралка-утюг-фен-мікрохвильовка-чайник.
  5. Газ — вода питна — вода гаряча (Напр. Гаряча вода є постійно чи бойлер на 50 літрів, митись уважно).
  6. Як користуватись туалетом. (От банально, чи можна туалетний папір кидати в туалет — це в різних домах вирішуєтсья по різному). Де запасний туалетний папір?  
  7. Туалет для тварин.

 

Винагорода.

Складне питання, але його варто обдумати. Гості іноді вважають, що вони вам винні. Скажіть умови одразу. ("Їжа ваша, житло безкоштовно", чи "Сьогодні я вам — завтра ви мені" чи "З вас снікерс", чи "Залиште, скільки хочете, все одно піде на наступних гостей" чи "Перерахуєте на ЗСУ". Щоб не потрапити у дурну ситуаці, краще майте розуміння, що казати людям).  Якщо Ви не можете безкоштовно всіх годувати, повинні чітко про це повідомити.

 

Контакти:

  1. Свій телефон, вайбер, телеграм.
  2. Аналогічно людину, яка відповідає на питання, якщо Ви не берете трубку.
  3. Підписати на офіційну сторінку міської ради. Зазвичай там дублюєтсья ключова інформація по місту.

 

Як говорити ? (Люди бувають втомлені, перелякані, у стресі), тому базовий інструктаж може заспокоїти, показати, що вони у контрольованому, надійному, безпечному середовищі:

  1. Спочатку нагодувати, напоїти чаєм. При потребі, відігріти та нагодувати.
  2. Спокійно, рівномірно, повільно та чітко все розповісти.
  3. Провести екскурсію, показати все, про що ви розповідали.

 

Зазвичай такий інструктаж триває близько 30 хвилин і дає відповідь на 90% питань гостей. Він дозволяє значно знизити кількість незрозумілостей та конфліктних ситуацій, які можуть виникнути між вами та гостями.