На даний час є ознаки того, що ринок може знаходитись у надто переоціненому стані.
У цьому ми вже можемо самостійно переконатись.
 
Повне відео тут https://youtu.be/Luhwwzg5SMc
 
Понад 220 публічних компаній, що торгуються в США, з ринковою капіталізацією понад $10 млрд, у тому числі Disney, Netflix, Salesforce і Twitter, подешевшали як мінімум на 20% у порівнянні з їхніми максимальними цінами.
До цього списку також увійшли компанії, які вийшли на біржу в 2021 році — Rivian і Coinbase.
Їхні акції з моменту розміщення знизилися вже на 18% та 48% відповідно.
Вартість майже 40% акцій, що входять до індексу з високою часткою швидкозростаючих компаній Nasdaq, впала вдвічі порівняно з максимальними цінами.
При цьому індекс втратив лише 7% від пікових значень росту.
 
Таке поєднання падіння ціни великої кількості акцій при знаходженні індексу майже на тому ж на рівні, можна спостерігати, коли до краху доткомів двохтисячних залишався лише рік.
По суті, індекс поки що тримається на акціях великих технологічних компаній, які займають у ньому дедалі більшу частку.
Паралелей між нинішньою ситуацією та тим, що відбувалося на ринках перед крахом доткомів, вже надто багато, щоб їх ігнорувати.
У дев'яностих, бульбашка на ринку інтернет-компаній сколихнула ринки: індекс S&P 500 з максимальних ціну в березні 2000 року до вересня 2003 року впав на 47%.
 
Якщо наприкінці 90-х головним джерелом оптимізму аналітиків було настання ери нової економіки, пов'язаної з технологіями, то зараз оптимізм пов'язаний з відновленням світової економіки після пандемії.
Велика кількість ліквідності від провідних центробанків та можливість отримати високі оцінки при розміщенні на публічному ринку призвели до буму IPO.
У 2020 році в США було проведено 454 розміщення (з урахуванням SPAC) на суму $167 млрд.
Попередній рекорд з операцій був зафіксований якраз у 1999 році, коли акції розмістили 547 компаній на $108 млрд.
Багато компаній, які розміщувалися на піку бульбашки доткомів, наприклад онлайн-рітейлери Webvan і Pets.com, не були прибутковими і витрачали багато грошей на маркетинг.
Інвестори платили за вищими мультиплікаторами, якщо в назві компанії було ".сom".
 
І зараз багато компаній заради більш високої оцінки створюють собі імідж під технологічні компанії — наприклад виробник матраців Casper, який називав себе "піонером економіки сну".
Із 309 компаній, які вийшли на біржу в 2021 році, три четверті були збитковими 12 місяців перед IPO, — стільки ж, як і під час бульбашки доткомів.
Якби ви купили індекс S&P 500 на піку цін у 2000 році, то до осені 2021-го зростання вашого портфеля не перевищувало б середні 6% річних з урахуванням інфляції.
 
Навіть незважаючи на визначне зростання в останні 10 років, коли S&P 500 у середньому додавав по 16,6% на рік.
Проблема для інвестора в тому, щоб передбачити, коли почнеться корекція на ринку та відбудеться перерозподіл активів серед учасників фінансових ринків.
Як відомо, ринок може залишатися ірраціональним набагато довше, ніж цього чекають.
Останні три роки індекс S&P 500 демонстрував двозначну прибутковість — однак і перед крахом доткомів ринок приносив інвесторам визначний прибуток протягом п'яти років.