Яка мета шкільної освіти була останні два століття?
Дехто вважає що індоктринація. Загальна мета: створення універсальних «заготовок людей» для армії, індустрії, управління та інших галузей економіки.
Важливо врахувати вплив середовища школи. Як самих вчителів, так і учнів одне на одного.
Були створені елітні школи для правлячого класу і загальноосвітні для загалу.
Навчання в школах має кілька складових. Очевидне — отримання знань. Приховане: отримання суспільних навичок, інтерфейсів взаємодії і співпраці з різними типами людей, виховання навичок участі в суспільних ієрархіях, колективах.
При дистанційному навчанні ми можемо повернути частину дітей у реальність 17-19 століття, коли фізичний контакт з іншими дітьми, вчителями був обмеженим. Більше часу буде на віртуальний контакт. Хто буде визначати що дитині дивитись, в кого і чому навчатись?
Можемо через кілька років дійти до суспільства, в якому діти самі визначатимуть в кого і чому вчитись. Поки це контролюють держави, корпорації і батьки.
Можлива нова суспільна революція, коли цей контроль буде усунено. Питання стоїть саме «коли»: в наступному поколінні чи через 1-2. Тобто в 2025-2075 роках.
Те, що відбувається на півночі Європи(Скандинавські країни) лише квіточки. Діти 8-16 років швидко навчаться координуватись, організовуватись, виходити на протестні акції, бойкотувати стару систему освіти.
Можна підійти до проблеми з іншого боку.
Можна скоротити базову шкільну освіту до 3-4 років. В 80% професій сучасності середня освіта в 10-12 років нікому не потрібна. Залишити 8, 12 років освіти для тих, хто хоче і може навчатись. Зробити предмети модульними.
P.S. Ми намагаємось вирішити проблему нестачі вчителів, а треба вирішувати зовсім инші проблеми.
Як ефективно навчати дітей відповідно до шести основних способів навчання?
Як забезпечити учнів необхідною кількістю вчителів. Хтось наводив цифру в 500 тис. вчителів в країні.
Це один вчитель на 10 учнів, або навіть більше. В країні 3.5-5 млн учнів приблизно, мабуть є статистика.
Може сама система навчання з наявними розкладами не якісна і краще проводити уроки щільніше. Наприклад для іноземної мови краще зробити 1-2 роки вивчення по 2-3 години на день. Фізичну культуру зробити щоденною по годині, або 2 уроки 3 дні на тиждень.