Не встиг бізнес та його захисники зрадіти відкликанню законопроекту № 6758 від 17.07.2017 року (ось він http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62334 а це – мої суб'єктивні думки щодо нього https://site.ua/tery.tavrenko/8824-noviy-zakonoproekt-pro-borotbu-iz-sproschentsyami-pardon-iz-tinnyu/ ) , як він повернувся, натягнувши маску та вирішив вижити по-новому.
У Верховній Раді України зареєстрований новий законопроект щодо детінізації, головно злісних єдинників (всім же відомо, що саме вони задають найбільшої шкоди економіці Держави) № 7142 від 27.09.2017 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62606http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62606.
Основною думкою цього законопроекту є те, що… всі підприємці, а надто єдинники 2-3 груп є скрутчиками, тому слід досліджувати не лише їхні доходи від продажу, але й витрати. Дослідження витрат для платника єдиного податку це такий собі спосіб повільно знищити спрощену систему оподаткування. Чому? Тому що платити 5% від обороту, за умови обліку витрат, є економічно не вигідно, не кажучи вже про витрати часу. Дехто заперечить, , що це стосується лише тих платників податків, що змушені застосовувати РРО, а законодавці правильно чинять, коли ліквідують анархію серед цих «ділків». Однак…
За змістом Закону пропонується розширити перелік тих, хто застосовує РРО (див. наступний абзац). До речі, хто дасть гарантію, що вже завтра КабМін, що переконує нас у рості інвестицій, не змінить оцю Постанову http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/231-2017-%D0%B... і не віднесе до складних побутових товарів: наприклад, шаль, що її сплела бабуся (там стільки петель: і лицьові, і накидні – складний товар), чи будку для собаки (гадаєте це легко – випиляти дошки та збити їх цвяхами?). Коли право затверджувати перелік товарів надано виконавчій гілці влади – це завжди спокуса керувати економікою у річному режимі, а там і до командної недалеко.
Отже, у законопроекті (див. зміни до п.296.10 ПКУ) запропоновано зобов'язати застосовувати РРО єдинників, які:
«- здійснюють продаж (реалізацію) лікарських засобів та/або ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та/або підакцизних товарів незалежно від місця провадження діяльності;
— здійснюють продаж (реалізацію) товарів та/або надання послуг громадського харчування в торговельному об'єкті (окрема будівля чи споруда, яка не є ринком) площею понад 150 квадратних метрів (за винятком продажу товарів та/або надання послуг громадського харчування в пункті дрібнороздрібної торговельної мережі, тимчасовій споруді для здійснення підприємницької діяльності або в приміщенні площею до 100 квадратних метрів з можливістю окремого входу, що знаходяться в такому торговельному об'єкті);
- здійснюють продаж (реалізацію) товарів та/або надання послуг громадського харчування в приміщенні площею понад 100 квадратних метрів, яке є частиною торговельного центру, іншого об'єкту незалежно від класифікації або є прибудованим чи вбудовано-прибудованим до такого об'єкту (за винятком діяльності на ринку)».
Останні 2 пункти дають привід для роздумів. Хтось скаже, що немає чого ставати єдинником, коли маєш площу у 150 кв. м. Але перечитайте цю норму ще раз. Вона так прописана, що будь-хто (навіть якщо його орендована площа становить 5 м.кв.), хто знаходиться у торгівельному центрі, що не є ринком, стає автоматично щасливим власником РРО. Не вірите? Почекайте на перевірки органів ДФС. І до речі, хтось знає, у депутатів-авторів законопроекту, чи їхніх родичів є у власності дрібнороздрібні торговельні мережі, в приміщенні площею до 100 м. кВ?
Найбільше вражає оця новела: " До суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, облік яких не здійснюється у встановленому порядку, та/або на які відсутні документи, що є підставою для їх оприбуткування, за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів за цінами реалізації, але не менше п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян". Людською мовою це означає – якщо Ви повинні застосовувати РРО, зберігайте всі документи на купівлю товарів. Інакше подвійний штраф але не менше 850 грн. Як завжди "пощастить" виробникам – у них не буде документів, скажімо на баночку джему, адже вони скрутчики і купляють: вишні, цукор та пусту скляну банку. Інвестори, хочете за продаж товару вартістю у 100 грн. заплатити штраф розміром у 850 грн.? Ласкаво просимо до України!
Що ще нам пропонують народні обранці? Багато чого, зокрема – щодо єдинників 2-3 груп можна буде проводити лише: зустрічні звірки, камеральні або фактичні перевірки. Але не поспішайте радіти це – в частині ВИТРАТ. Єдинник і витрати – взаємопов'язані речі, правда ж? Намагання вести облік витрат нівелює весь зміст спрощеної системи. Якщо підприємцю доведеться вести облік витрат доведеться наймати додаткову людину, а це додаткові витрати….
Дивимося далі. Якщо ФОП чи фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність не веде як слід книгу обліку доходів та витрат, на таку особу чекає штраф у 3400 грн. Не так вже й багато (на думку депутатів, що живуть у столиці і харчуються у столовій ВРУ), навіть менше ніж мінімальна заробітна плата у 2018 році. З одного боку, ніби нічого страшного немає, дехто навіть зрадіє, що Держава контролює дисципліну підприємців. Але знаючи, як ревізори вміють "трактувати" поняття "неповні відомості", стає моторошно.
Платники ПДВ тепер зрадіють – покупців-неплатників ПДВ теж треба буде описувати в податковій накладній: назву (Прізвище, ім'я по-батькові для ФОПа), податковий номер.
А тепер, як на мою суб'єктивну думку — шедевр. Дивіться малюнок.
Тепер ФОПи окремих категорій зможуть купляти товари виключно у платників ПДВ. Я довго думала навіщо це. Окрім того, що це спосіб досліджувати так званий ланцюг постачання, нічого не спадає на думку. Наразі у контролюючих органів достатньо повноважень для того, щоб контролювати "нечесних платників". Якщо ж посадові контролюючих органів не справляються зі своїми завданнями, то може не платники винні, а представники контролюючого органу не на своїй посаді?
Як бачимо, якщо підняти резонанс щодо законопроекту, його можуть відкликати, але він обов'язково повернеться….