Електронний кабінет платника податків — дуже гарна і еволюційна ідея. Дуже зручно сидіти у офісі, чи будь-де, де забажає душа і керувати процесами діяльності платника податків. Плюс, це — дуже екологічно. Бухгалтери із стажем ще пам'ятають жах здавання звітів і в хуртовину, і в зливу, жахливі черги та невчасне зависання комп'ютерів у ДПІ. А похід у ДПІ щоб отримати акт звірки мав здатність перетворитися на суцільний головний біль та сильний удар по нервовій системі. Одним словом – електронний кабінет податків це така мрія, що може перетворитися на реальність. А от чим обернеться реальність, вже інше питання. Теоретично – на благодать, практично ж – може і на суцільний жах.
По-перше – договір із ДФС. Теоретично – нічого складного, практично — укладання нового договору на нові ЕЦП може затягнутися на дні, якщо не тижні, і платник податків радісно отримає: штраф, пеню та адміністративну відповідальність для посадових осіб. Крім того, розірвання таких договорів в односторонньому порядку з боку ДФС вже були, із приємним поповненням для бюджету. Чому б не повторити стару практику і не відзвітуватися про виконання бюджету знову?
По-друге, самі ЕЦП. Якщо видавати сертифікати на них буде виключно ДФС, це гарний розплідник для монополії та корупції. Якщо ж низка акредитованих центрів (як зараз), то проблема може виникнути в іншому. Такий акредитований центр є ласим об'єктом для рейдерів, які останнім часом дуже пожвавилися. Так, МінЮст ніби прийняв міри по протидії їх, але рейдери завжди на крок попереду.
Також МінЮст може будь-якої миті видати наказ про " скасування акредитації та анулювання свідоцтва про акредитацію центру сертифікації ключів " http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/42014720 Тобто, теоретично МінЮст це може зробити виключно за провину акредитованого центру, на практиці ж... ну, корупцію вже подолано. І тоді проблеми виникнуть не стільки у акредитованого центру, скільки у його клієнтів.
Тому, поруч із великим благом – електронний кабінетом, було б доцільно дозволити використовувати і інші засоби. Можна навіть прописати такі випадки у ПКУ. Бо інакше, щойно почнуться "перекоси на місцях" прогресивні нововведення назвуть репресивними та будуть звинувачувати "владу" у репресіях проти бізнесу. І буде: "хотіли якнайкраще, а вийшло, як завжди".