2 жовтня 2019 року Верховна Рада України прийняла закон України про втрату чинності, Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації». Таке рішення парламенту є позитивним кроком на шляху розвитку економіки України, адже деякі великі державні підприємства були заблоковані для приватизації.
Корупційні скандали серед державних підприємств України є звичним явищем. Лише останнім часом у всіх на слуху гучні антикорупційні журналістські розслідування щодо діяльності ДК «Укроборонпром», ПАТ «Центренерго», ПАТ «Запоріжжяобленерго», ПАТ «Одеський припортовий завод» та багато інших. Це свідчить про те, що менеджмент державних підприємств ставиться до ресурсів державних підприємств, як до своїх власних і часто зловживає службовим становищем.
Неефективне управління державними об'єктами часто стає основною причиною збиткової діяльності підприємств та призводить до банкрутства великих соціально значущих економічних суб'єктів господарської діяльності. У цій ситуації приватизація державного майна може стати важливим інструментом припинення корупції та інструментом соціально-економічного розвитку України.
У державному бюджеті України на 2016 р. було передбачено дохід від приватизації у сумі 17,1 млрд грн. При цьому план бюджетних надходжень від приватизації становив 17 млрд грн. Фактично його не було виконано навіть на 1 %. На початку березня 2018 року набув чинності Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна». Цим нормативним актом було відкрито продаж об'єктів великої приватизації, сумарна вартість яких становила понад 250 мільйонів гривень, на аукціонах, а також об'єктів малої приватизації через електронну торгівельну систему ProZorro.
Досвід проведення приватизації в країнах Східної Європи наприкінці минулого ХХ ст. свідчить про те, основними позитивними результатами приватизаціє дає змогу виокремити наступні позитивні результати для економіки країни: підвищення ефективності приватного капіталу; модернізація виробництва; впровадження новітніх технологій та видів продукції в реальному секторі; запровадження сучасного ефективного менеджменту на цих підприємствах; зростання мотивації до праці; поліпшення фінансово-господарського стану підприємств та зростання ефективності виробництва; зростання надходжень до бюджету; створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього бізнесу; створення нових робочих міць; розвиток ринкових інституцій; прискорення структурної перебудови; налагодження нових економічних взаємозв'язків; поліпшення інвестиційного клімату. Синергетичний ефект поєднання всіх цих чинників створює необхідні умови для сталого розвитку економіки і підвищення рівня її конкурентоспроможності.
Одним із інструментів проведення структурних перетворень є саме приватизація. Залучаючи ефективних власників, держава створює умови для економічної свободи та розвитку підприємництва.
Згідно з даними Державного підприємства «Прозорро.Продажі», надходження від приватизації державного та комунального майна з використанням платформи ProZorro.Продажі до бюджетів різного рівня становили близько 2 млрд гривень. Фондом державного майна України було виставлено на аукціони 37% об'єктів власності на суму понад 630 мільйонів гривень. Органами місцевого самоврядування було організовано 63% від загальної кількості успішних аукціонів, завдяки проведенню яких було залучено до місцевих бюджетів понад 1 млрд гривень.
Проведено вже понад 2 тисячі успішних аукціонів, за результатами яких реалізовано понад 4 тисяч різноманітних об'єктів. У торгах взяли участь понад 2,5 тисячі учасників, які конкурували за кожен лот. Завдяки цьому стартові ціни на об'єкти приватизації у середньому зросли на 58.84%.
У 2020 році очікувані надходження від приватизації до державного бюджету України визначені на рівні 5 млрд грн. Прогнозувати реальність втілення цих планів можна буде лише за результатами першого півріччя цього року. В державному бюджеті 2019 року були передбачені надходження від приватизації держмайна в розмірі понад 17 млрд гривень, а надійшло 536,5 млн гривень, тобто 3% від запланованих обсягів. Зважаючи не такі реалії, можна прогнозувати, що й план надходжень від приватизації цього року навряд чи буде виконано.