СЦЕНАРНА ПРОПОЗИЦІЯ КІНОПРОДАКШЕНАМ

Ідея мінісеріалу, логлайн, посерійні синопсиси, біблія персонажів:

ІДЕЯ КІНОПРОЄКТУ «ІНКЛЮЗИВНИЙ ПОЛІЦЕЙСЬКИЙ»
 
Співчутливість, взаємосприйняття та повага – через гумор, як ключ до серця глядача. Гумор зближує людей, робить відкритішими.
 
У світі чимало акторів з синдромом Дауна. В Україні є випадки, коли особливі люди навчаються в університетах, отримують дипломи, стають викладачами, здобувають різноманітні спортивні розряди, зокрема з шахів. А от кіно за їхньою участю вийшло тільки одне — драма «Історія Лізи», реж. Олександр Жовна.
 
В «Інклюзивному поліцейському» (драмеді, екшн, кримінал) міститься навмисна гіпербола: людина з синдромом Дауна стає патрульним. Спочатку на один день в рамках інклюзивного експерименту, а потім на постійній основі. Так здійснюється мрія особливого хлопця Данила Науменка.
 
Головний герой долає шлях несприйняття і відчуження до себе через свою інакшість з боку оточуючих.
 
Демонструючи волю й характер, стверджує свій соціальний статус як повноправного члена суспільства зі всіма своїми особливостями.
 
«Кожен особливий, тільки по-своєму„, — говорить він. 
 
Інклюзивний поліцейський виступає агентом змін, який трансформує навколишню реальність і перетворює світ, роблячи його кращим. Щирістю, Добротою, Чуйністю, Ніжністю, ЛЮДЯНІСТЮ.
 
У серіалі, що має яскраво виражену соціальну спрямованість, серед інших підіймаються теми наркоманії та її поширеності серед молоді, відкритої наркореклами та легкодоступності зілля, а також корупції в поліції, зокрема «кришування» наркоторгівлі тими, хто має з нею боротися.
 
Виконавцем головної ролі в «Інклюзивному поліцейському» автор кінопроєкту бачить Владислава Погрібного з Харкова, який має розряд із шахів і є учасником та переможцем спортивних змагань із плавання. А ще вже знявся в «Історії Лізи» і серйозно міркує над продовженням акторської кар'єри.

Кінопроєкт «Інклюзивний поліцейський» — міні-серіал (4 с. по 40-45 хв.)

Жанр: драмеді, пригоди, кримінал.
Логлайн:
Хлопець із синдромом Дауна Данило Науменко виборює право служити в поліції — спочатку завдяки пілотній програмі з інклюзії стає патрульним на один день, а довівши свою дієздатність, закріплюється в основі. Невдовзі він викриває шефа наркоконтролю полковника Конопляного у кришуванні наркоторгівлі. Протистоячи впливовому корупціонеру, інклюзивний патрульний рятує від згубної звички зустрінуту на виклику чарівну ровесницю Оксану, до якої в нього виникають ніжні почуття.
 
СИНОПСИС:
 
1 серія
 
В рамках експериментальної пілотної програми хлопець з синдромом Дауна Данило Науменко стає патрульним на один день. Це – його мрія. У райвідділку Майор представляє його особовому складу.
 
Данило патрулюватиме вулиці разом із сержантом Бандурою. Не стримуючи іронії, колеги Бандури «вітають» його з новим напарником.
 
Екіпаж отримує виклик на сімейну сварку: Дружина, мати семирічного Хлопчика, просить приборкати п'яного Дебошира — свого чоловіка.
 
Дебошир, коли вперше бачить інклюзивного поліцейського, не може второпати, йому це мариться з перепою, чи відбувається насправді. Данило соромить Дебошира за зловживання горілкою, бо від неї «криша їде» та «мізки виносить». Він грається з Хлопчиком машинками, заспокоюючи малого.
 
Наступний виклик — спроба суїциду. Чоловік заліз на дах багатоповерхівки і збирається зістрибнути. Прибулим на місце Бундурі і Данилу потенційний Самогубця повідомляє причину свого вчинку: «все дістало і всі дістали».
 
Також на даху опиняється знімальна група телеканалу – Кореспондентка з Відеооператором — яка фільмує все, що відбувається.
 
Данило ділиться з Самогубцею особистою історією — тим, що дістає його. Через свою особливість він зазнає кепкувань у побуті, а одного разу сусідські пацани розповіли йому анекдот про «даунів». Він переповідає його Самогубцеві.
 
Самогубця співчуває Данилові і у відповідь розповідає анекдот про людину, що зістрибнула з дев'ятого поверху, а коли летіла — зустрілася з «коллегою» з п'ятого.
 
Естафету підтримують телевізійники, розповідаючи анекдоти про журналістів. Так черга доходить і до сержанта Бандури, який ділиться жартівливою історією про поліцейських.
 
Фінальну крапку в інциденті ставить дзвінок на мобільний Самогубці від його колишньої, яка не встигає забрати доньку з дитячого садочку, а маленька вже чекає. Екіпаж підвозить Самогубцю до садочку.
 
Черговий виклик: Чоловік повернувся з відрядження і застав у квартирі цивільну дружину з молодиком без штанів, який, побоюючись фізичної розправи, врятувався втечею до вбиральні і зачинився.
 
Прибувши, Бандура і Данило вступають у складні дипломатичні переговори з розгніваним Чоловіком, який паралельно свариться з Жінкою, звинувачуючи її у зраді. Одначе та висуває йому свої звинувачення – їй набридли жіночі парфуми, якими тхне від нього після вечірніх «нарад» та губна помада на сорочках.
 
Данило бідкається: тут стільки всього, що «здуріти можна».
 
Впродовж сварки з'ясовується, що 10 років тому Чоловік наполіг на аборті. В результаті Жінка втратила можливість народжувати. Конфлікт завершується важкою мовчанкою обох сторін. Користуючись моментом, Молодик залишає вбиральню і тікає з квартири. Данило тепло обіймає Жінку, жаліючи її.
 
Під кінець чергування на рацію екіпажу надходить повідомлення про пограбування банку і орієнтування на автомобіль, в якому пересувається злочинець. Патрульні помічають автівку і починають переслідування.
 
Коли автомобілі порівнюються, Грабіжник втрачає кермування, побачивши Данила у поліцейській формі. Його автівка з'їжджає у кювет і перекидається.
 
Грабіжник здається патрульним, кидаючи на землю іграшкову зброю. Він розповідає, що став жертвою будівельної афери і втратив як гроші, так і квартиру, а банк вимагає повернення кредиту із великими відсотками.
 
Через фінансовий крах від нього пішла дружина із донькою, а мати злягла із хворим серцем. Грабежем він хотів помститися за завдану кривду.
 
Почуте розчулює Данила і він пропонує Бандурі відпустити грабіжника. Одначе Бандура невблаганний — попри співчуття він проявляє твердість і вірність Закону.
 
Грабіжник сам пропонує надягти на нього кайданки. Данило фіксує їх на руках затриманого. У цей момент на місці пригоди знову опиняється та сама знімальна група і фільмує затримання на камеру. Данило стає героєм дня.
 
2 серія
 
Пілотну інклюзивну програму вирішують продовжити. Данило стає місцевою знаменитістю і символом революційних здобутків у сфері інклюзії. На вулицях з'являються бігборди з ним та напарником Бандурою, на викликах в екіпажу беруть автографи і роблять селфі.
 
На одному з викликів – до нічного клубу, де розперезалася компанія молодиків – Данило зустрічає Оксану. Вона танцюристка, що після драматичного розставання з партнером по танцях Ігорем підсіла на «колеса». Їй стає зле, вона блює на поліцейську форму Данила і непритомніє. Її забирає швидка.
 
Данилу подобається дівчина і він пробує проявляти свої почуття. Відвідує її в лікарні з квітами, заспокоює, що блювотиння успішно випралося і вона може не переживати. Знайомиться там з батьками Оксани, пригощає їх цукерками.
 
Данило знову хоче побачити Оксану і чергує біля її будинку. Він пробує піднятися та не наважуючись дійти до потрібного поверху, кожного разу спускається у двір. З вікна це бачать батьки Оксани. Зрештою, Батько кличе патрульного на вечерю, де за бесідою вони дізнаються про Данила більше.
 
Беручись рятувати Оксану від згубної залежності, Данило спонукає її до зорового способу життя. Попри небажання Оксани, влаштовує їй ранкові пробіжки, походи до басейну, де веселить своїм вмінням здіймати бризки після стрибків з трампліну.
 
Оксана проникається симпатією до Данила. Вона повідомляє йому міський «секрет Плішинеля» — про кришування наркоторгівлі у місті начальником департаменту по боротьбі з наркозлочинністю полковником Конопляним.
 
Данило запитує, чи це правда в самого Конопляного. У присутності двох співробітників департаменту той лише розводить руками. Щиросердна прямота й наївність патрульного викликає в нього іронічну посмішку.
 
Принагідно Оксана вказує Данилові на наркодилера і Данило вирішує прослідкувати за ним. Він бачить, як наркодилер зустрічається зі співробітниками Конопляного, що були у кабінеті полковника.
 
Данило наважується оприлюднити зібрані дані. Сюжет з заявою інклюзивного поліцейського демонструють у новинах, що спричиняє скандал у місті. Патрульний Данило вступає у відкритий конфлікт з полковником Конопляним.
 
На прес-конференції той заперечує всі звинувачення, називає їх бездоказовими і виступає проти безглуздих експериментів у поліції. Організовує замовні публікації у пресі та проплачені мітинги з вимогами негайного звільнення Данила з патрульної поліції, як людини, що дискредитує звання правоохоронця.
 
Впливовість полковника і масована піар-кампанія призводять до припинення пілотної програми з інклюзії. Данила звільняють з патрульної служби.
 
Тепер Оксана підтримує його, навчаючи танцям. Данило знайомиться з Ігорем. Якщо раніше Оксана з ним не розмовляла і навіть змінила сім-картку на телефоні, то тепер Ігорю вже відомий її новий номер і він проводжає дівчину додому. Данило дивиться на пару розгубленим поглядом.
 
Коли він вертається з танців, Мати каже, що на залишену ним через поспіх мобілку, дзвонив Майор і просив зв'язатися з ним.
 
Згодом в одній з кав'ярень відбувається викривальна спецоперація, в результаті якої Майор отримує від Конопляного добро на реалізацію в місті великої партії наркотиків. Зізнання Конопляного як неспростовні докази його причетності до наркобізнесу вдається записати на диктофон. У спецоперації Майору допомагають Данило і Бандура. Полковника Конопляного затримують, а Данила поновлюють на службі.
 
Радісний, у поліцейській формі з квітами Данило поспішає на танцювальні заняття до Оксани і бачить її у пристрасному танці з Ігорем. Мова тіла засвідчує явну небайдужість партнерів один до одного. Данило зітхає: «Гарно танцюють. Я так не вмію. І ніколи не зможу». Він віддає честь парі, яка його не бачить, залишає квіти на підвіконні у коридорі і йде.
 
Данило сідає у патрульну автівку, де його чекає Бандура. «Ну як, — запитує той, — порядок?». «Повний»,- відповідає Данило. Патрульна рушає. Вмикається блимавка та сирена. Автівка збільшує швидкість.
 
3 серія
 
Дивлячись з Мамою кіно про прибульців, Данило питає, чи вірить вона у них. Та відповідає, що вже нічому не здивується.
 
Екіпаж Бандури і Данила викликають на загадкове зникнення пацієнта психо-неврологічного диспансеру. Зі слів сусідів по палаті, Данило робить висновок, що без прибульців тут точно не обійшлося.
 
Поки Бандура обходить територію, Данило опитує пацієнтів закладу, від яких дізнається про подробиці загадкового інциденту і чимало цікавого, що не стосується справи.
 
У бесіді з Данилом постояльці лікувального закладу проявляються яскравими особистостями — кожен зі своєю життєйською історією і особливостями характера.
 
«Слідство» заходить у глухий кут, одначе зниклий так само раптово матеріалізується у палаті. Він розповідає містичну історію свого зникнення, яка вражає патрульних і пацієнтів.
 
Екіпаж по-дружньому тепло прощається з новими знайомими і їде.
 
У вихідний день Данило помилково сприймає вуличні зйомки кіно за реальну подію і блискавично нейтралізує людину з пістолетом. Після — знайомиться з учасниками кіношної команди.
 
Натомість, під час патрулювання реальний грабіж банку вважає зйомкою фільму. Користуючись ситуацією, злочинці беруть у заручники Жінку із Сином, заволодівають її автівкою і втікають.
 
Данило розуміє свою помилку і екіпаж розпочинає карколомне переслідування, яке закінчується порятунком заручників і знешкодженням грабіжників.
 
Під час чергової зміни Бандура й Данило затримують водія «Жигулів» напідпитку. Ним виявляється Батько Данила, який пішов з сім'ї, коли сину було три роки.
 
4 серія
 
Бандура і Данило складають тест на поведінку в екстремальній ситуації у спеціальному тренувальному приміщенні з багатьма коридорами й кімнатами, де на їхньому шляху раптово з'являються муляжі озброєних злочинців у вигляді героїв світових блокбастерів.
 
Патрульні провалюють тест, припускаючись помилок, які в реальній ситуації спричинили б загибель невинуватих осіб і зрештою, їх самих.
 
Батько Данила ніяк не наважується побачитися з сином і колишньою, які його чекають. Він приходить у двір та через почуття провини не може піднятися на поверх.
 
Тим часом у місто повертаються лихі дев'яності і один з їхніх представників — кримінальний авторитет на прізвисько Фортуна, власник однойменного стриптиз-бару. Разом з подільниками він збирає данину з підприємців, а тим, хто пручається, спалює магазини.
 
Один з постраждалих — Байкер-здоровань, представник ЛГБТ-спільноти, який раніше проявився доволі колоритним персонажем на Гей-прайді, де в числі інших патрульних порядок і безпеку забезпечували Бандура з Данилом. Байкер приходить до бару, аби з'ясувати стосунки з Фортуною і його бандою. З нього глузують, б'ють, зв'язують і зачиняють в одному з підсобних приміщень.
 
Жителька будинку, у підвалі якого розташований бар, викликає поліцію, аби поскаржитися на гучну музику і образи від власників. На виклик приїжджають Бандура і Данило.
 
Зсередини приміщення бару дуже нагадує кімнату для тренувань, в якій патрульні провалили тест. Данило помічає кров на підлозі (через отриману Байкером травму), а при зустрічі з Фортуною і подільниками – зброю. Спалахує перестрілка.
 
Патрульні беруть гору в бою, визволяють Байкера, але коли, здавалося б, все скінчено, за вбитого Фортуну мститься співробітниця бару — його сестра. Вона стріляє зі зброї Фортуни у спину Данилові.
 
У важкому стані з великою крововтратою його доправляють до лікарні. Роблять операцію. Але ситуація ускладнюється тим, що у Дані рідкісна група крові. Прочувши про те, що сталося, Мати Данили непритомніє і її госпіталізують із серцевим нападом.
 
На допомогу Данилові поспішає Батько, який здає кров. Він просить у сина пробачення за те, що пішов з сім'ї, коли той відходить від наркозу після операції.
 
Данила рятують. Батько і Матір після довгих років розлучення зустрічаються у його палаті.
 
Після одужання Данила запрошують на телеефір, де він заявляє, що стати патрульним була його заповітна мрія. І якщо досягти своєї мрії вдалося йому, то це вдасться кожному, тільки ніколи не треба здаватися, йдучи до поставленої мети. «Кожен з нас особливий, тільки по-своєму„, — говорить він. 
 
Зрештою повідомляє, що заради Мами йде з патрульної поліції, натомість збирається зніматися в кіно про поліцейських. З ним вже зв'язалися продюсери. Його партнером виступатиме сам Леонардо Ді Капріо. «На Оскара йду!», — резюмує Данило.
 
 
БІБЛІЯ ПЕРСОНАЖІВ «Інклюзивного поліцейського»:
 
Головний герой: Данило Науменко, 20 років. Людина із синдромом Дауна. Добрий, чуйний, старанний, цілеспрямований, наполегливий, прямолінійний, відкритий, сумлінний, сміливий, справедливий, вольовий, наївний, довірливий, простодушний. Ідеаліст.
Служба в патрульній поліції — його мрія. Має правоохоронну свідомість. Його гасло: «Служити і захищати!».  Захоплюється фільмами про поліцейських. В його кімнаті на стінах — постери відомих стрічок про поліцейських та плакат патрульної поліції України.
Готовий прийти на допомогу, прагне компенсувати свою незграбність чи необізнаність рішучими діями і наполегливістю у навчанні й опануванні нового професійного досвіду. Самотужки у позаробочий час бореться з наркозлочинністю, зафарбовуючи залишену наркоділерами наркорекламу на стінах будинків.
Веде активний і здоровий спосіб життя: бігає, плаває. Меломан.
Сором'язливий і нерішучий з уподобаною дівчиною — танцівницею Оксаною.
Усвідомлює, що всім, здобутим у житті, зобов'язаній Мамі. Вона для нього — найдорожча людина у світі. Хоче зрозуміти, чому Батько кинув їх, пішовши з сім'ї, коли Данило був маленьким.
 
Конфідент головного героя - сержант Бандура, 25 років. Патрульний, напарник Данила. Високий, спортивний. Сумлінний, вірний Закону. Професійний. Має швидку реакцію, впевнений у собі. Спокійний, врівноважений, рішучий. Освічений, надійна опора, страхувальник і порадник Данилові. 
 
Майор, 50 років. досвідчений керівник. Попри скепсис щодо пілотної програми з інклюзії в патрульній службі, йде на експеримент. Системний правоохоронець. Традиціоналіст. Чесний, порядний. Цінує етику службових відносин, корпоративну солідарність і взаємовиручку. Попри прихильність до Данила, важко сприймає його підозри і закиди щодо причетності свого колеги і знайомого — полковника Конопляного з департаменту протидії незаконному обігу наркотиків — до кришування наркозлочинності. Одначе вірність Закону переважує його товариські стосунки з Конопляним і він бере участь у спецоперації з викриття Конопляного.
 
Полковник Конопляний (50) — хитрий, підлий, зухвалий, пихатий, цинічний, марнославний, самовпевнений, зарозумілий корупціонер, що кришує наркоторгівлю, очолюючи Департамент з боротьби з незаконним обігом наркотиків. Ведучи злочинну діяльність, захищається від звинувачень Данила пафосними фразами про свою багаторічну бездоганну службу, вірність Закону і «честь мундиру». Користується своєю впливовістю для зведення особистих порахунків із норовливим Інклюзивним поліцейським (Данилом). Організовує і веде потужну піар-компанію у ЗМІ, направлену на дискредитацію Данила і прославляння себе.
 
Оксана (20) — професійна танцівниця Театру-студії сучасного танцю «Ромео». Внаслідок драматичного розриву стосунків зі своїм партнером по танцях Ігорем, зв'язується з поганою компанією, відвідує нічні клуби, підсідає на таблетовані наркотики. Спочатку збентежено й вороже ставиться до знаків уваги до себе з боку Данила. Соромиться його. Але потім в процесі намагань Данила врятувати її від згубної звички залученням до здорового способу життя — пробіжками і походами до басейну — проникається до нього симпатією. Він стає для неї другом. Оксана відновлює стосунки з Ігорем, але попри це підтримує Данила уроками танців, коли того відстороняють від патрульної служби внаслідок дискредитаційної піар-компанії полковника Конопляного.
 
Мати (45) Данила. Безмежно віддана своєму синові. Дуже хвилюється за нього. Присвятила себе його вихованню й навчанню. Все робила для того, аби він був соціально адаптованим. Всіляко підтримувала Данила, аби здійснити його мрію — стати патрульним, бодай на один день.
 
Батько (45) Данила. Дізнавшись про долю Данила, відчуває докори сумління за те, що пішов з сім'ї, коли Данилові було 3 роки. Глушить своє почуття провини оковитою. Випадково зустрівши сина — екіпаж Данила і Бандури зупиняє «Жигулі», які хиляє на дорозі — признається, що він його батько. Не може знайти в собі сили піднятися до квартири на зустріч зі своєю колишньою дружиною — Матір'ю Данила, а ті його чекають. Зрештою, в нього вистачає волі кинути пити. Згодом, він рятує Данила після важкого поранення, надаючи йому свою кров. Коли той відходить від наркозу після операції, батько просить сина вибачити його.
 

Таких серіалів в Україні точно не було. Стовідсотковий хай-концепт! А чи були подібні у цілому світі? Виразно оригінальний, революційно сміливий і безпрецедентно зухвалий. Серіал-виклик, який гарантовано не залишить глядачів байдужими.

 

ЦЯ ПУБЛІКАЦІЯ — СЦЕНАРНА ПРОПОЗИЦІЯ ДЛЯ ПРОДЮСЕРІВ