Ахметов — перший але точно не останній великий інвестор, що лишиться без медіа.
Медіаринку peaseДА.
Щонайменше, у нинішньому вигляді.
Великі медіагрупи вже певно думають як ділитимуть шкуру «України». Але вони можуть і самі дуже скоро зникнути. Закон про олігархів ніхто не скасовував, тож його норми будуть розповсюджуватись і на інших.
Звісно, можуть лишитись окремі великі підприємці, які не бояться потрапити в реєстр олігархів. Наприклад, чий бізнес не залежить від міжнародного ринку капіталу або ті, на кого Захід наклав певні санкції.
Кількість великих приватних каналів буде зменшуватись але ТВ повністю не зникне. У процесі знижуватиметься конкуренція і падатиме якість контенту.
Конкуренція залишиться лише на біржі праці. На одне робоче місце у ЗМІ конкуренція сягне десятків людей і далеко не всі знайдуть нову роботу. Особливо, у час війни. А за що цим людям жити? — невідомо.
Уважні читачі помітять, що я написав «peaseДА», а не «peaceДа». Бо, я думаю, що миру не буде — буде горох.
Проактивні медійники почнуть (і вже починають) створювати контент на альтернативних майданчиках, які передбачають монетизацію контенту.
У тому ж YouTube чи TikTok це можна робити і я знаю кілька десятків людей, які заробляють безпосередньо на цих майданчиках, навіть не інтегруючи сторонню рекламу і не джинсуючи.
Ідея може зацікавити колишніх телевізійників. Особливо, якщо врахувати, що у Youtube вже повністю телевізійна аудиторія, тобто і ключові запити переробляти не доведеться.
Наприклад, більше половини глядачів стрімів на PolitrukUA старші 45 років, а кожен 4-й — у віці від 55 до 64 років.
Ще одна проактивна частина медійників, які не почали власні проекти (або провалили їх), підуть у PR та комунікації. Хтось повністю змінить професію і навіть сферу. Ще частина залишиться до певного часу без роботи і буде намагатись конкурувати з десятками таких само колишніх медійників за місце у редакції.
Не можна відкидати що конфісковані активи 4 каналу чи Медведчука дадуть у користування певним держкомпаніям, які вирішать, що мають творити власні медіа. Наприклад, та сама Укрпошта, Нафтогаз чи Укравтодор? Чому б ні? Все можливо)
Із наближенням нашої перемоги у війні, законотворці ухвалять новий закон про медіа. Він регулюватиме і блогерів з їх ютубами. Хто вам більше схожий на Засіб Масової Інформації: газета «Вісті Гайворону», яка виходить раз на місяць накладом у 3 тисячі примірників чи Youtube-канал із мільйоном активних підписників?
У якому вигляді буде новий закон про медіа, я впевнений, достеменно не знають й самі законотворці та це окрема дискусія.
Як би не виглядав закон та він має зробити новий медіаринок прозорим та прибутковим. Це приведе закордонних інвесторів і ми спостерігатимемо певне відродження ринку. Хоча і без яскравої картинки, яка була дотепер.