«Apr 18, 2023. США відправили в Україну ДЕСЯТКИ EMB-314 A-29 Super Tucano.
Українські військові отримують легкого штурмовика EMB-314 Super Tucano. Embraer 314/A-29 Super Tucano — бразильський легкий турбогвинтовий штурмовик. 29 Super Tucano несе широкий спектр озброєння, включаючи високоточні керовані боєприпаси, і розроблений як система з низьким рівнем небезпеки та недорогою системою.» ...
Тільки їх похвалив... Зрозуміло що велика подяка Бразилії як країні БРИКС у цій справі.  Та це тіпа я шуткую,... подобаються,... але не зовсім.  
Озброєння... Скажімо так, озброєння цих літаків направлене на боротьбу з кримінальними одинокими бармалеями на морі, на землі і в повітрі. Ну і проти цивільних авіа-суден побільше вони страшненькі. Проти порушників кордонів у пустинних місцях. Але це все, — не те, що нам потрібно для боротьби з шахедами і повільними крилатими ракетами. 

EMB-314 A-29 Super Tucano, Озброєння
Стрілецько-гарматне: ** вбудовані: 2 × 12,7-мм кулемет FN Herstal M3
підвісні: 1 × 20-мм гармата на фюзеляжному вузлі
Точки підвіски: 5 Бойове навантаження: 1500 кг

1. Стріляти вперед з кулемета по бомбі Шахеда чи ракети це справа дуже не благодарна... Велика ймовірність отримати уламками та вибухову хвилею у лоба. Втрачати на збитті безпілотника, який коштує 20 000 долларів свій літак за 10 000 000, це якось зрозуміло, — негарно. 
Стріляти з корми гарматою двадцяткою,... дуже важко влучити.  
Взагалі, стрільба винищувача з крупнокалиберного кулемета по низько летючий цілі над своєю територією, це справа досить небезпечна для своїх третіх осіб. 
2. Тобто, зрозуміло, що тут негайно потрібне якесь просте недороге швидке переозброєння.
Бажана якась спарена швидкострільна мілкотня на кормі з достатньою кількістю доступного боєкомплекту у тому рахунку трасуючого. 
Якийсь другий член екіпажу тіпа штурман-кулеметник у цій справі — досить бажаний. Все ж таки,  вести вогонь над своєю територією, треба щоб ні в кого  не влучити на землі своїми кулеметами і уламками ракети яку хочеш збити.
3. Я тільки про функціональність, технічна деталізація, — справа інженерів практиків в озброєннях. 
 - Можливо  випускати на дроті ВОГ з електро-детонатором назад для НАВІТЬ ручного підриву метрів на 100 від літака . Або 2-3 ВОГИ, ... Можна через 30 м від кінця ще на другу спробу такий самий повторний заряд. 
 - Можливо навіть якісь парашути-сітки на мотузці для підведення-викидання їх на Шахед. Це все перше і друге залежить від практичної можливості триматись перед ціллю на малих висотах.
 - Можливо навіть доведеться щось знімати з літаків для полегшення, для зменшення мінімальних швидкостей, та плюс для більш швидкого та дешевого набору висоти.
 - Можливо щось прийдеться доопрацювати для таких цілей стосовно катапульти і колпака кабіни, взагалі для безпеки та евакуації пілотів для цих швидкостей і висот.
 - Можливо будуть дуже потрібні опції радіолокації і фальш цілей для ворожих ракет повітря-повітря за умов застосування біля лінії фронту.
 - Якесь можливе доопрацювання застосування цих літаків проти планерних важких бомб прямо біля лінії фронту, але я погано собі уявляю практику їх виявлення-перехоплення-знищення, щоб хоч щось про це розумне фантазувати. Тут чисто — тема за офіціальними практиками-інженерами-авіаторами-ППОшниками. 
 4. За наявності Хаймарсів, Екскалібурів та дронів-камикадзе, ... та ПЗРК використання класичної функціональності легких штурмовиків здається недоцільною (морально застарілою)  окрім якихось форс-мажорних окремих випадків (чи явного дуркування ворогу, що теж — не рідкість). Але у таких літаків з'являється нова велика функціональність стосовно розгону-підскоку для плануючи бомб, хаймарсів та дронів чи БПЛА. Зрозуміло, що все це з урахуванням обмеження висоти+видимості для ворожих ППО біля лінія фронту. Там функціональностей — багато. Взяти, наприклад, швидке підкидання до лінії фронту та запуск з повітря дронів камікадзе, якщо на конкретній ділянці передової їх немає і т.і.
 
 Зрозуміло що це все я про кустарні швидкі-дешеві-моментальні варіанти,... це у випадку, якщо якесь спеціальне озброєння проти низко летаючих БПЛА не в опції поставки. Пишу від того, що великий таки острах втрачати літаки і пілотів проти копійчаних цілей,... бо дуже таки малі висоти і атакувати треба бомби.
 
 Стаття дуже негайна, важлива, актуальна, бо збиття низько летючих БПЛА та крилатих ракет над своєю територією є нестандартною новою функціональністю легкого винищувача(/штурмовика). Я тут не намагаюсь «відкривати Америку», але просто працюю на підкидання, актуалізацію цієї теми стосовно нашої неповороткої воєнної бюрократії ще і з нерідкими кротами.