Хм... А ви в курсі, що по суті першим не професійним (цивільним) космічним екіпажем був екіпаж Восток-6 який складався з ткалі-парашутистки Терешкової? ;) Ага-ага. Вона не була ані військовою, ані льотчицею. Тоді як Джаред Айзекман ("командир" Inspiration4) має ліцензію пілота реактивних літаків і літає на власному (! заздрю, дико заздрю!) МіГ-29. Так що його рівень підготовки навіть вищий ніж у ткалі Валі у 1963. Восток був повністю автоматичним кораблем, профіль місії був так само простім -- ні вам стикувань, ні ще якихось кунштюків. Так що найскладнішими була посадка через катапультування ну і напевно зліт без будь-якої системи аварійного порятунку, "Шаттл стайл"...
 
Але насправді я вважаю важливим показати декілька фактів польоту Inspiration4, які варто витягнути з-під піар піни.
 
Чи не крутішим за "перший цивільний екіпаж" є той факт, що зараз на орбіті перебуває аж 14 землян на трьох космічних апаратах -- 7 на МКС, 3 на китайській ОС і 4 на Драконі. Це найбільша кількість людей на орбіті в історії. До цього максимальне число людей на орбіті дорівнювало 13 на двох КА — ОС Мир чи МКС та Шаттлі. Безсумнівно без китайців цей рекорд би не стався...
 
Caption
 
Зараз Дракон передуває на орбіті висотою 585 км. На вищій орбіті (орбіті, не траєкторії місячного польоту) були тільки екіпажі Gemini 10 і 11. Тоді, для підготовки до польоту на Місяць,  НАСА використали ракету Аджена для того щоб отримати апогей 756 км у Gemini 10 і аж  1368 км у Gemini 11.
Але зараз найцікавіше те, що орбіта Inspiration4 навіть вища за орбіту космічного телескопа Хаббл. І це, теоретично звичайно, означає, що при необхідності Дракон може виконати місію по обслуговуванню космічного ветерана. Безперечно, є питання нахилу орбіти, виходу в космос і т.п., але чисто теоретично виходить що це можливо. Шаттли, до речі, виконували місії по ремонту Хаббла на межі своїх можливостей по енергетиці.
 
Ну і останній, але я думаю найважливіший факт. Цей політ — промоція St. Jude Children"s Research Hospital. Член екіпажу Hayley Arceneaux пацієнтка і працівниця цього госпіталю. Один з квитків розіграли в лотерею $200 млн. з якої зібрали для цього госпіталю. Навіть індикаторами невагомості стали плюшеві песики прототипами яких стали "працівники" госпіталю Геклбері та Паґл (саме вони на заставці цього посту).
St. Jude надзвичайно крута, некомерційна лікарня яка існує суто на пожертви і рятує дітей від раку використовуючи найсучасніші та експериментальні методики. Я був в Мемфісі де вона знаходиться, і важливість цієї лікарні починає відчуватися навіть у літаку до Мемфісу де помітна кількість пасажирів летіла за чудом порятунку чи на черговий огляд. Те, що перший повністю приватний політ працює на збір коштів для порятунку дітей набагато крутіше всіх реальних і піарних досягнень.
Бо сльоза однієї дитини важча за цілу Землю.
 
Нагадаю що ви можете знайти мої тексти на космічну тематику в моєму блозі.