Безумовно багато людей стикалося з висловом винесеним у заголовок. Якось це так млосно-"благочестиво" звучить, аж до обтяжливого відчуття в епігастральній ділянці, тбт до нудоти. Скількох людей відкидає це, абсолютно антихристиянська, позиція. Носій цієї традиції може будь-ким. І псевдоблагочестивою "бабкою", і недалеким церковнослужителем, ... пресвітери та єпископи Церкви також часто є провідниками навколоцерковних "традицій"... я, особисто, колись мав спілкування з, назвемо його "нєкім архієпіскопом Я.", який "на повному сурьйозі" стверджував що священик це посередник між Богом і людьми))) От... Ну, ви усі знаєте, приходиш до Церкви і починається... Як звать? Яна. Це не по церковному... і Свєта, не по церковному, а по свєтськи ... нада шоп Іоанна і Фотінія. От морока. Оце вже Господь радується! Не прорвалося в храм тлєтворноє вєяніє свєтськоє-сєкулярноє...
Мене нудить від такого підходу. Це ненормальне явище існує тільки в ареалі РПЦ... Я вважаю що поняття "крєщьоноє імя" взагалі абсурд. Так можна говорити лише геть дуже сильно умовно. А по суті молитва на наречення імені читається над дитиною у восьмий день по народженні. А Хрещення може бути згодом. Так склалася традиція. До речі, це цілком обгрунтовано (про це поговоримо якось в іншій публікації). Тому коли зламалася нормальна модель, модель поступової і постійно-регулярної інтеграції людини в церковне життя, тоді всі обрядові елементи почали подаватися в урізаному, або експрес-варіанті. так і виникло поняття "крєщьоноє імя", яке згодом набрало цілком окультних рис втаємничення.
Прихильники традиції давати імена "за календарем" мотивують це тим, що мовляв треба щоб Ангел Охоронитель був у новохрещеного. Так от, згідно християнського православного догматичного богослів'я, Ангел Охоронитель дається кожній людині Богом при народженні. Тому календарний день народження і є Днем Ангела! А називати дітей на честь якихось подвижників благочестя це зовсім інша, доречі, досить розумна і логічна традиція. Окрім того якщо слідувати логіці прихильників давати імена "за калєндарьом" то ми обов'язково хочемо показати обраним іменем якісь моральні чесноти того чи іншого святого наіменованому. У мене є делікатне запитання. а як бути з іменем Діонісій. Грецькою мовою Διονύσιος тобто присвячений Діонісові. Ну, хто такий Діоніс у грецькій міфології думаю розповідати непотрібно)
Моя позиція наступна: треба охрещувати називаючи будь-яке ім'я ( у мене особисто не підніметься рука використовувати тільки імена-"новоязи" радянської доби: Вілорік, Луніо, Кім, Вілєн та іншу комуністичну гидоту). У питаннях патронату перед кожним агіографічний калейдоскоп. Можна обрати будь кого і збудувати на основі свого вибору красиву й ефектну педагогічну модель для свого чада.
У нашому храмі обмежень властивих ординським традиціям московитської Церкви нема. Тому, хто хоче людського ставлення у домі Божому, вам до нас!)))
p. s. Є щоправда умова одна... )) про неї напишу у наступній публікації