59763f07e76e8.jpg

Незважаючи на всі скарги керівництва «Укрзалізниці»про збитковість тарифів, вантажні перевезення залишаються тим єдиним джерелом коштів, що дозволяють і збитки від пасажирських потягів компенсувати, і самим отримувати досить непогані прибутки. Однак найближчим часом ця «залізнична скарбничка» може поміняти реального власника.

З початку року навколо теми оновлення вантажного парку «Укрзалізниці» періодично виникали скандали. Перший з них був пов'язаний зі спробою держперевізника на чверть підвищити тарифи. Однак ці намагання розбилися об непорушну контролюючу позицію держорганів. Згодом була весняна серія скасованих тендерних торгів на купівлю вантажних вагонів, де зазначена ціна придбання була нижчою (за результатами комплексної перевірки) за собівартість. Наступна серія тендерів була заблокована правоохоронцями через зловживання тих, хто складав умови участі для претендентів.

Тим часом на власних вагонобудівних підприємствах Укрзалізниці за півроку спромоглися виготовити менше ніж півтисячі вагонів при запланованих обсягах в три тисячі. Тобто цьогорічні плани оновити вантажний парк на 9 тис вагонів могли не здійснитися. Проте безсмертне гасло Великого Комбінатора: «Заграница нам поможет», справдилося і у цьому випадку, хоча й частково…

Нещодавно Європейський банк реконструкції та розвитку заявив про намір надати «Укрзалізниці» кредит загальним обсягом до 150 млн. дол. саме для купівлі вагонів. Якщо виходити із заявленої на тендері середньої вартості вантажного вагона ледь більше мільйона грн, то кредитних коштів вистачить на 3000-3500. Однак на календарі уже липень, а ЕБРР говорить лише про свої наміри і остаточної угоди про виділення коштів ще немає. Навіть коли вона з'явиться, то тендер передбачено провести у третьому кварталі. Відтак часу на те, що реально виготовити таку кількість вагонів до кінця року, вже не залишиться. У підсумку – цьогорічні плани про часткове оновлення вагонного парку уже можна відправляти до архіву.