https://ccu.gov.ua/storinka-knygy/5213-tryvalist-perebuvannya-na-posadi
№№ 22/03, 5/14
Буквальне тлумачення статті 103 Конституції України засвідчує, що нею встановлено обмеження щодо можливості однієї і тієї особи перебувати на посту Президента України більше ніж два строки підряд. Частиною першою статті 103 Конституції України передбачено, що Президент України обирається строком на п'ять років. Тобто Конституція України обмежує перебування однієї і тієї особи на посту Президента України визначеними нею двома строками підряд.
(абзац перший пункту 8 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 53 і 47 народних депутатів України про офіційне тлумачення положення частини третьої статті 103 Конституції України (справа щодо строків перебування на посту Президента України) від 25 грудня 2003 року № 22-рп/2003
Таким чином, виходячи з Основного Закону України главу держави може бути обрано як на чергових, так і на позачергових виборах. Конституційний Суд України наголошує, що положення статті 103 Конституції України та інших її статей, які визначають конституційно-правовий статус Президента України, не містять норм, які встановлювали б інший строк, крім п'ятирічного, на який громадяни України можуть обирати главу держави, незалежно від виду виборів (чергових або позачергових).
Отже, закріплений частиною першою статті 103 Основного Закону України п'ятирічний строк – єдиний конституційно встановлений строк, на який обирається Президент України. Цей строк однаковою мірою поширюється як на Президента України, обраного на чергових виборах, так і на Президента України, обраного на позачергових виборах.
(абзаци четвертий, п'ятий підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 101 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положень частин першої, п'ятої статті 103 Конституції України у системному зв'язку з пунктом 16 розділу ХV «Перехідні положення» Конституції України (справа про строк, на який обирається Президент України) від 15 травня 2014 року № 5-рп/2014
п'ятирічний строк – єдиний конституційно встановлений строк, на який обирається Президент України.
такщо 20-го Травня на виході з ОП на Зеλенського вже чекатиме бусик!
Оскіλьки ті хто маλи б зробити подан͡ня до КС неспроможні це зробити, добрі λюди знайшλи попереднї рішен͡ня КС з питан͡ня терміну повноважень президента.
Ѧк ми бачимо, ані в Конституції, ані серед юридичних позицій КС нема жодного сλова про продовжен͡ня терміну повноважень Президента (тоді як повноважен͡ня Ради автоматично продовжуються в випадку неможλивості провести вибори через військовий стан).
Апеλяція до того, що це мовλяв законотворці писаλи λівою п'яткою і чогось недописаλи не канає. Конституцію з тих пір правиλи безλіч разів, в т.ч. вже під час війни.
Ѧк у Конституції написано, так воно й є, ми маємо з цього й виходити, а не пускатися в спекуλяції на тему, що законотворці там насправді маλи на увазі.
Ѿже президент обирається на п'ять років. Крапка.
Ѧкщо термін повноважень закінчився, а вибори провести неможλиво, то ніякого президента нема.
Виходячи з принципу безперервності вλади, вλада в такому разі переходить до Спікера Парλаменту: бλаго прецеденти вже буλи)
PS
Щодо «ѵідповіді ЦВК»
Задача ЦВК порахувати бюλетені і визначити переможця виборів. Себто суто технична.
З таким же успіхом можна буλо б й в Спортλото написати, яке так само визначає переможця λотереї.
ЦВК не може підміняти собою Конституційний Суд. Тобто це просто ѵідмазка, яка ставить під ще біλьший сумнів як λегаλьність так й λегітимність президенства Зеλенського.
Аргументи щодо ДОСТРОКОВОГО припинен͡ня повноважень нашого випадку не стосуються.
Те що ви «обмежиλи права і свободи громадян» -- це є ваші пробλеми. В данному випадку президент не «передає повноважен͡ня», а йде за російським військовим корабλем.