Троль — від слова «тролити», що з англійського рибацького сленгу перекладається як — вести, водити. Характеризує процес коли рибак водить вудкою імітуючи активність приманки аби привернути до неї увагу. Основна мета «троллінгу» – спровокувати людей на активну дискусію щодо тієї чи іншої теми в потрібному ракурсі. Тому троль – насамперед, провокатор!

Боти — програми, які в автоматичному режимі розсилали спам і на примітивному рівні могли імітувати дискусію. Тому так називають людей, що займаються подібним – масовим поширенням коротких, схожих між собою, повідомлень. Також ботами називають найманих інтернет — користувачів, які штучно створюють ілюзію суспільного інтересу до потрібного їм медіа — ресурсу або тематики.

Як їх розрізняти? Троль – завжди провокує на бурхливу реакцію у відповідь, а бот – не завжди. Троль – жива людина, бот – здебільшого, програма. Бот працює за гроші або за інші матеріальні стимули, а троль – дотримуючись ідеологічних переконань, безкоштовно і керуватися лише відомими йому мотивами. Відрізняються вони і дописами на своїх сторінках в мережі. Часто в ботів такі відсутні або малоактивні, на відміну від тролів.

«Фабрика тролів» — таке поняття виникло в 2013 році коли було виявлено спеціально, обладнаний для «троллінгу» офіс в Ольгіно, історичному районі Санкт-Петербурга. Назва «ольгінські тролі» стала загальнопоширеною щодо тролів, а пізніше трансформувалась у «фабрику тролів». Під єдиним керівництвом створено схему з інтернет-агентств із сотнями платних блогерів і коментаторів.

Як вони працюють? Спершу дописували близько 300 тролів. А вже у червні 2014 року працювали, понад 600 осіб, що позмінно писали переважно у блоги «Живого журналу» та «Вконтакте» та систематично здійснювали «вкидання» текстів пропагандистського спрямування. Також були і художники, які малювали політичні карикатури. Робоча зміна становила 12 годин, два через два дні. Норма на блогера складала 10 дописів за зміну, мінімум 750 символів. Норма в коментатора — 126 коментарів і два дописи. Кожен блогер мав не менше трьох акаунтів.

Виявлено документи де є інструкції для тролів, що і як писати в коментарях на відомих міжнародних сайтах. Там встановлено очікуваний об'єм робіт для тролів: За день — приблизно 50 коментарів до новинних статей; Кожен блогер має вести 6 акаунтів у Facebook, публікуючи мінімум 3 записи в день і двічі беручи участь в обговореннях у спільнотах; Інші тролі зобов'язані мати по 10 акаунтів на Twitter, публікуючи по 50 твітів щодня.