Англійська — не конкурент української мови, а конкурент російської.
Існує кілька глобальних мов, через які створюється багато якісного контенту в різних сферах, таких як культура, наука і розваги. Ці мови використовуються для перекладу матеріалів з інших мов.
Однак, до недавнього часу багато українців утримувалися від вивчення англійської мови і продовжували користуватися російською, яка є однією з глобальних мов. Це відбувалося зокрема через незнання англійської мови.
Російська вже остаточно втратила статус глобальної мови і ніколи його не поверне. Це тупикова гілка. А без масового володіння населенням глобальною мовою ми випадаємо зі світового контексту. Найпростіша і наймасовіша альтернатива — англійська.
Саме англійська має витісняти російську, як глобальна мова в Україні.
Коли споживання контенту російською впаде, це підточить і побутові позиції цієї мови. Натомість немає жодного ризику, що англійська у побуті витіснить українську.
Заміщення російської англійською — це інформаційна безпека. Якщо дитина дивиться «Маша і Мєдвєді» чи російських тіктокерів, — вона виросте лояльною до російського інфопростору, а з ним — і до пропагандистських ідей. Якщо ви читаєте літературні та наукові переклади чи дослідження російською — ви дивитеся через російську оптику, ви спонсоруєте російську культуру.
Англійська потрібна для євроатлантичної інтеграції. Це важлива порада в пошуку роботи за кордоном.
Нам потрібно читати і розуміти європейські закони, спілкуватися з європейцями і доносити їм свою думку, вести ділові перемовини без перекладачів, брати участь у твіннінгах та наукових обмінах, в роботі європейських політичних органів, у взаємодії на рівні громадянського суспільства.
Без масової англійської ми будемо недочутими і недорепрезентованими. Також нашим військовим потрібно ефективно спілкуватися з колегами, розуміти мануали військової техніки. Так само без тисяч проєктних менеджерів та лідерів місцевих громад, які володітимуть англійською, відбудова істотно ускладнюється.
І ні, це не лише питання освіти. Це й питання споживання контенту, української музики та використання мови в побуті.