За свої доволі небагато років користувалася послугами Укрзалізниці більше двохсот разів. І чесно,я люблю їздити потягами,всі ці чух-чух,тух-тух. Добре, коли ти їдеш вночі,на нижній полиці,прохолодненько. Але зачасту вихвачуєш квиток за місяць,у потрібному тобі напрямку, і їдеш ще аби де,бо хтось вже «коронні»місця зайняв. Далі детальніше.

Про плацкарт

#плацкарт Сморід, брудно, темно,страшно. А які ваші асоціації? Здається дітей вже можна лякати цим словом замість бабайки. Пам'ятаю їхали якось до чарівного міста Львів, вагон на диво новий,чистий ще. І тут вночі шось не спиться, а не спиться тому,що провідник засипав у пічку вугілля ,нагнав температуру до 40 градусів у вагоні і спить. За вікном -20,а у вагоні +40, як вам? А конденсат такий, що ніби спиш під водоспадом. От вони, щедрі залізничники.

А влітку? От пропоную всім цим вєлікім реформаторам з'їздити влітку у потязі за напрямком Київ-Генічеськ,бо то реально бомба!! І не тільки тому,що гаряче,а й тому що хочеться кинути і тікати як можна далі! Бо 55 градусів, а я не жартую ВАЩЄ, у вагоні, 6 відкритих вікон і то лише з однієї сторони. А ще супер бонус,якщо ти їдеш у місці де написано «Аварійний вихід», ти супер щасливчик,бо тут нічого ніколи не відкриється. Враження ніби їдеш і пеклі, варишся в казані, а якась зараз ще й дрова підкидає. І на цьому ще й заробляють підприємницькі україці, які вдало торгують замороженої водою у пляшках на кожній станції. А повірте, ці потяги зачасту туристичні,бо мають по 20 зупинок на шляху. І от купуєш літрову пляшку льоду,по ціні пляшки вина, і за якісь 30 хвилин,то все розмерзається!!

А люди, провідники,ще й працюють в цьому пеклі,слухають наше скиглення ,бачать цей безлад,але нічого вдіяти не можуть. Помітила,що чим західніше їдеш,тим привітнійший персонал Укрзалізниці. Але є й інші люди. Так,моя подруга їхала нещодавно у потязі, і їй треба було виходити на проміжній станції о 2-гій, годині зупинка 2 хв., і шо ви думаєте її хтось розбудив? Лише тяжкий досвід з #Укрзалізниця і висока самоорганізація допогли не лише вчасно вийти,а я й самотушки відкривати двері у вагоні,бо провідник спав як дитя.

Про купе

#вагонкупе Тут все краще, сходу тебе зустрічають ковровими доріжками як секретаря ЦК КПСС (ніколи до кінця не знала розшифрування але звучить страшно), дарма,що вони 50/50 з пилу і піску, своє власне купе, фіранки з пилу, які весь час падають,я не знаю людей,у яких вони не падають, туалети більш-менш чисті, Короче типу пристойно,якщо не дивитися глибше. Єдине що, от купєш квиток в купе, дорожчий же, бо думаєш про комфорт і безпеку, а виходить, що вночі спека при будь-якій порі року і ти спиш з відкритими дверима в купе. За стільки років знаю вже всі типи вагонів купе: типу під дерево -старі, років по 50, дебелі,залізні, пилу як піску в пустелі; біло-сірі-новіші, кондиціонер працює у більшості, але дуже видно топорну роботу; сірі (улюблені)-новісінькі, тут тобі і розетки робочі в кожному купе, і показники зайнятого чи вільного WC, регулятори освітлення, іробоче радіо (не знаю чи його колись хтось слухає,але на справність завжди перевіряю),короче рай. Але цей рай коштує як пекло. Квитки на такі потяги (зачасту це реально нічні експреси такі як «Дніпро», «Чорноморець») від 550 грн., дешевше можна в Польщу полетіти. То виходить, що мало того, що ці великі планувалники з УЗ зробили так,що більшість потягів йдуть через Київ, тут також є свої інтереси у кожної залізниці, а рулить чомусь одна, і тепер,якщо ти,наприклад з обласного центру,то скоріш за все доведеться їхати в Київ,а потім на потяг,так ще й плати великі гроші,хочеш їхати як людина,а не багаж.

Про люкс

#вагонлюкс Пам'ятаєш свої канікули у бабусі в селі? Коли встаєш раненько, застеляєш ліжко, ставиш подушечки трикутничками....Саме так тебе зустрічає СВ чи то люкс.Аде постіль вже застелена,подушечки трикутничками вже тебе чекають. Видають «набір туриста»: 1 волога серветка для рук, 1 для взуття, 2 сухих, і УВАГА 1 паперова накидка на унітаз. Що це? Це так по ДСТУ чи як, що людина за весь час в дорозі лише раз може поспілкуватися з матінкою- природою? Загадка є загадка. Квиток і такий «дитячий рай» коштує від 1000 гривень, непогано так да?

Міжнародний напрямок #Інтерсіті

#Інтерсіті Памя'таю як зайшли до нас ці корейці,швидкі, красиві як космічні кораблі,чисті,прям ух! Але не все те золото, особливо «відмите золото». По-перше, по-суті,це велика і дуже дорога електричка, по-друге, це знущання по 7-10 годин сидіти ще як не повезе,то обличчям проти руху на швидкості 150 км/год ,по-третє, дуже туди ж нічого не влазить. Уявіть у вагоні 100 чоловік,один багажний відсік десь на 15 середніх сумок, а що далі?Та в приміських електричках більше простору. Зверніть увагу, там не провідники, а стюарди! І так,стоїш в Пшемислі (Польща), у потязі 9 вагонів і тобі оголошення:"Посадка здійснюється у вагонх №1,5,8". А тому,що у них як в пісні на 9 вагонів по статистиці 3 стюарди. Ті стюарди геть навіть англійської не знають, не те ,що польської. У потязі жодного оголошення англійською, жодного!! Ау, у нас на кожному кроці,вже де треба і не треба англійською все, а тут потяг міжнародного сполучення з іноземцями і ніц ! Це така наша українська гостинність? Стоїш, дві години як затримують відправлення і тобі нічого ніхто не сповіщає. Агов, керівники вєлікіє,навчіть свій персонал з людьми по-людськи спілкуватися! Іще фішка, прослухайте як оголошують станції :"Шановні пасажири, за декілька хвилин проміжна станція Вінниця, зупинка 1 хв.". От,що таке декілька хвилин?? 10,15,20? Сидиш і думаєш :"Я встигну зібрати речі,витащити сумки і вийти за ці декілька хвилин чи ні?".

Тож,користуйтеся послугами #Укрзалізниця ,любіть України і не будьте її ворогами.

#укрзалізниця #омелян #новини #інтерсіті