Схудоблення.
Такого терміну поки нема в нашому словнику, але скоро буде — як результат тренду «какаяразніца». Аналог російського'обыдление".
Схудоблення народу — не лише промова преЗЕдента. Воно скрізь. В "Сватах", "Папіку", "Фізруку", "Інтернах", "Букіних", "Прєкрасной нянє" і "Кріпосній (стіні??)". І це далеко не весь список...
Останнім часом схудоблення агресивно насаджується українцям. Це дуже добре видно по рекламі. Ще рік тому реклама, наприклад, Львівського, Оболоні, Київстару, Енерджі викликала в глядача сльозу, безвідносно до власника торгової марки.
Меседжі, які вона несла — це наша історія:
- прості люди 200 років тому пили це пиво, і ми тепер так само, це наше коріння, те, що ми бережемо. Зв'язок з предками в простому;
- це наша земля: безкрайні поля пшениці, чисте небо, працьовиті хазяйновиті люди. Пиво — результат цього. Наше пиво. Наше;
- ми були розгублені й занедбані, поки не об'єднались і не повичищали пилюку, поки не скинули рядно, не об'єднались, не відремонтували все і не відчули себе людьми, поки не стали сильними…
Десь в рекламі мужній козак з квадратною щелепою скакав на коні, махав шаблюкою, і ти відчував: це частина моєї історії. Це мій народ. Я теж частина цього.
Це возвеличувало пересічного, давало можливість долучитись до коріння, до найкращих рис нашого роду.
Подивіться на рекламу тепер.
Відома мережа техніки каже: передарюй мамі, татові й племіннику непотрібне бевешне — і будеш мімішний! Причому, передарюй з помпою, з бантиком, наче ти цей дарунок шукав місяць! Будь хитрим! Будь лицемірним! Будь гівном! Не ти один гівно! Какаяразніца! Всі кругом такі!
Особливе місце займає реклама кредитних шарашок: лох — той, хто розраховує на свої доходи. Крутий чувак — той, хто набере кредитів під 600% річних.
Тут усі схудоблені штампи: розкидання купюр, напівголі дівчата, дорогі авто... Наче людині, яка візьме 5 000 грн в такій шарашці, це стане доступно. Набери грошей в кредит, пошикуй деньок, а потім ховайся роками…
До реклами кредитних шарашок долучаються небідні українські зірки колоніального періоду. Данилко, який дійсно нагріб мільйони на експлуатації образу недолугих хохлів перед російськими "гаспадами", вчить українських лохів, що шикувати на позичені в сумнівних конторах гроші — круто.
А персонаж (персонажка? персонажиця?) в хустинці з його свити каже, що переплат нема, бери тисячу, а повертай на 7%менше. Це ж лохотрон. Ви уявляєте, як взагалі може існувати кредитна контора, яка не бере проценти, а ще й доплачує позичальникам?
Збоку
вискакує престарілий співак-плагіатор
чи то Віктор, чи то Павлік, чи то Андрій,
чи то Богдан (ну, ви понялі) зі своїм
тягучим "дінеро-дінеро-дінеро" на
одній ноті... Бери 5000 грн під 500 річних,
лошара, і станеш крутим як американські
репери, тільки в білому!
Нові обличчя старого совкового КВНу закликають набирати кредити в невідомих конторах під невідомі проценти: цьому нормас! А цей — взагалі красава! (ну хоч фемінтиви використовують, бодай до лохів без гендеру і мізків...)
КОСМОЛОООООТ! Нафіга вчитись і працювати — роби ставки, і будеш багатим, як той збитий льотчик, що колись вуха відкушував під аплодисменти всього світу…
Злови золоту рибку, бо працею ти нічого не доб'єшся!...
По щючьєму вєлєнью, по моєму хатєнью...
Ваня-дурак — не дурак, всі кругом такі... Дурак — нормас!..
Будь худобою! — кричать нам нові тренди в рекламі.
Лишається питання: чи схудоблення — це відповідь рекламного бізнесу на очікування українців (які чомусь так різко поміняли вподобання?..) Чи, навпаки, це формування наративів: бути худобою — класно!
Какаяразніца?
*** Мокшанські Івани-Дураки злізли зі своїх печей, відростили хіпстерські борідки, позакочували штанці і пішли в наступ на мізки українців, несуть ідею-фікс: бий байдики, будь гівном, прагни халяви, і буде тобі півцарства!
Кривенька качечка і Ох відступають без боїв...
Думай-те!