Саме зараз ми читаємо тривожні новини про ймовірні провокації Росії на Сході України. Саме зараз агресивна сусідня держава намагається в образі вовка у овечій шкурі гратися в миротворців і забивати баки Заходу, стягуючи тим часом до кордону України військові сили і засоби. І саме зараз українські старшокласники вчать історію за підручниками, де на картах України відсутній Крим.

Так, у підручнику «Історія України. Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. (Рівень стандарту), Автор: О.К.Струкевич, Видавництво: „Грамота“, 2018» чітко видно, що карта України на умовних позначеннях зображена без Криму.

В іншому підручнику, вже для 9 класу і 2017 року, від того ж видавництва «Грамота», знову бачимо міні-карту України без анексованого Росією Криму. Видання має гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

Що це? Епічний «провтик», неуважність, зухвала провокація? Ці підручники укладали, рецензували вчителі і науковці-історики. Видання були відібрані фаховими експертами в рамках конкурсного відбору і допущені до розповсюдження у загальноосвітніх навчальних закладах. І найголовніше — вони були видані за державний кошт.

Тобто, поки військові щодня повідомляють про втрати (і це не статистика, а чиїсь реальні долі), поки волонтери і медики б'ються за життя захисників на фронті і в тилу, наші діти вчаться за підручниками, де пропагується «зрада». Давайте ще християнську етику введемо, щоб навчити юне покоління «підставляти другу щоку».

Можна, звісно, сказати, що це умовні позначення, яких ніхто не читає. Однак, диявол криється в деталях. І хто як не агресор це прекрасно знає і розуміє. Якщо потроху вводити у повсякденне життя образ України без Криму, то ми отримаємо покоління, яке не знає про приналежність півострова українській державі. Сьогоднішні старшокласники, звісно, в курсі, що Крим — це Україна. А от «першачки», які народилися у 2014-2015 роках, мають десь узяти ці знання. Або в сім'ї, або у школі.

Тому замість того, щоб вчити дітей «божому слову» та всепрощенню ближнього, варто закладати базові знання про міжнародне право та

безпеку. Окреслити поняття гібридної війни та пропаганди, розповісти, як захиститися від дезінформації.

«Зрозуміти і пробачити» ворога неможливо, під яким соусом нам би не намагалися втюхати цю інформацію.