Чемпіонат світу з ралі отримав шанс на інтригу. На дев'ятому етапі сезону WRC – Ралі Фінляндії – трапилося те, чого ніхто не очікував: вже в другий день змагань з гонки вибули одразу три фаворита. І цим відразу скористався потенційний претендент на титул ЕлфінЕванс. Валлієць зумів стати третім в історії гонщиком, який виграв фінський етап WRC більше, ніж один раз. Подібне вдавалося лише легендарному французу Себастьяну Льобу та естонцю Отту Тянаку.
Фіни люблять говорити, що на їхньому етапі перемагає той, хто вміє знаходити правильний баланс між ризиком та швидкістю. Мовляв, на Ралі Фінляндії на швидкісних гравійних траса не завжди варто летіти на максимальній швидкості, оскільки віражі бувають дуже підступними. А масла у вогонь підкинула ще й негода. Після дощу на деяких ґрунтових ділянках машину стало тримати ще важче і фаворити отримали кілька неприємних сюрпризів. В першу чергу це стосується чинного чемпіона та лідера індивідуального заліку — Калле Рованпера. Фінський гонщик на очах рідної публіки перевернув машину. Ушкодження авто були настільки серйозними, що повернутися в боротьбу Рованпера вже не зумів. Вилетів з дороги і ще один господар траси Есапека Лаппі. А минулорічний переможець естонець Отт Тянак«спіймав» великий придорожній камінь і згодом вибув з перегонів через проблеми з двигуном. Не зумів втримати своє авто на швидкій ґрунтовій ділянці траси і напарник Тянака — П'єр-Луї Лубе. Француз влетів у дерево.
Після серії аварій етап перетворився на сольний виступ Елфіна Еванса. Валлієць домінував протягом другої частини етапу. І якщо перед суботньою програмою 34-річний пілот лише на сім секунд випереджав найближчого переслідувача бельгійця Тьєррі Невіля. То далі були найкращі результати на семи спецділянках поспіль, які не залишили сумнівів у підсумковому успіху Елфіна. У фінальний день британець лише довів справу до логічної перемоги. Еванс виграв другий етап у цьому сезоні та сьомий в кар'єрі. До того жефектною крапкою стали додаткові очки за рахунок кращого часу на бонусномудопі. Таким чином Елфін зумів скоротити відставання від Рованепери в особистому заліку більше, ніж у двічі – з 55 до 25 очок.
Тьєррі Невіль завершив ралі Фінляндії другим і у в загальному заліку ще не тратив бодай математичні шанси поборотися за чемпіонський титул. А ось третю позицію на фінському етапі, в гострому протистоянні з фіном ТеемуСуніненом, виборов Такамото Кацута. Для японського гонщика "Toyota" це дебютний подіум у сезоні. Тоді як для фінської публіки повторився страшний сон 2021 року, коли жоден з місцевих пілотів не потрапив до трійки призерів.
А для команди "Toyota" цей етап виявився цікавим ще й тим, що на Ралі Фінляндії виступив бос команди. Переможець 18 гонок WRC 38-річний Ярі-Матті Латвала, який з 2021 року є керівником команди Toyota Gazoo RacingWRT, на один вік-енд повернувся в пілотське крісло. Фінський гонщик, який завершив активну кар'єру наприкінці 2019 року каші не зіпсував і завершив етап на п'ятому місці.
Головним же підсумком Ралі Фінляндії є відновлення чемпіонської інтриги. Після дев'ятого етапу на рахунку лідера та чинного чемпіона Калле Рованпери170 очок. Тоді як Елфін Еванс після успішного фінського етапу набрав 145. Не полишає надії ще поборотися за перше місце і Тьєррі Невіль. Щоправда відставання від лідера є вагомим: у бельгійця 134 набрані бали. Тоді як переможець WRC 2019 року естонець Отт Тянак, схоже, у цьому сезоні зможе позмагатися лише за місце віце-чемпіона. У його доробку 104 пункти. Щоправда, про інтригу не виходить говорити у Кубку виробників. Тут третій етап поспіль за "Toyota Racing". Японська команда набрала вже 378 очок. І лише збільшила відрив від команди "Hyundai Motorsport" у якої 311 балів.
Після фінського етапу ралійний чемпіонат переходить у фінальну фазу. До фінішу сезону залишилися чотири гонки. 8-10 вересня WRC переміститься у Грецію. А на початку жовтня етап Чемпіонату світу прийматиме Чилі. Також восени пройде абсолютно новий асфальтовий етап, який приймуть дороги Німеччини, Австрії та Чехії — Ралі Центральної Європи. Ця гонка базуватиметься в Баварії та замінює у календарі Ралі Іспанії, якого не буде у WRC вперше з 1990 року. Ну а останнім акордом сезону 2023 стане листопадна гонка у Японії.