Після місячної паузи прийшла довгоочікувана подія для фанатів ралі: в Естонії відбудеться восьмий етап WRC. З особливим нетерпінням на цю гонку Чемпіонату світу чекає місцева публіка. І навіть не тому, що це найважливіша спортивна подія року в країні. А тому, що місцевий улюбленець – естонець Отт Тянак – може повернути чемпіонську інтригу.
Етап в Естонії вважається одним із найшвидших у календарі Чемпіонату світу. І цьогоріч організатори не відступили від своїх традицій і практично повторили минулорічний маршрут. Єдині серйозні зміни торкатимуться лише останнього (недільного) дня змагань. Естонський етап складається з довгих прямих відрізків та кількома складнішими ділянками, які, зазвичай, йдуть одна за одною. Місцеві широкі дороги відносно прості, якщо їх порівнювати, приміром, з трасами Сардинії та Португалії. Тому тут більшу роль гратимуть не дорожні та погодні умови, а вміння пілотів та можливості автомобіля.
Більшість учасників попередній, сьомий етап – «Ралі Сафарі» — хотіли б забути як страшний сон. Адже тест гравійними віражами Кенії змогли успішно скласти лише представники команди "Toyota". Тоді як інші учасники змагань опинилися на африканській гонці за межею першої четвірки. Тому, закономірно, що і в "Hyundai", і в "M-Sport Ford" спробують взяти реванш. Або, як мінімум, бути більш конкурентноспроможними. Як це було на етапах у Швеції та Хорватії. До того ж гонку в Естонії пропускатиме найшвидший пілот серії та представник "Toyota" — восьмиразовий чемпіон світу француз Себастьян Ож'є.
У сезоні WRC-2023 впевнено лідирує чинний чемпіон Калле Рованпера. Однак позиції обдарованого 22-річного фіна не є непохитними. Його головний козир – стабільність: він раціонально веде боротьбу та форсує події лише там, де впевнений у своєму успіхові. У Естонії ж його основним конкурентом буде той, хто готовий ризикувати за для перемоги. Отт Тянак є найуспішнішим гонщиком на етапах в Естонії. Герой місцевої публіки перемагав тут чотири рази — 2014, 2018, 2019 та 2020 року. Минулоріч він фінішував третім, а 2020го він став автором неприємної сенсації: Отт вилетів з траси та проколов одразу дві шини, вибувши з боротьби.
Хто ще претендуватиме за лідерські позиції на балтійському етапі? Закономірно одним із претендентів не лише на потрапляння до трійки найкращих, а й боротьбу за лідерство на етапі є фін Есапека Лаппі. Цього року він демонстрував дуже хорошу швидкість на європейських ралі. Так у Хорватії та Португалії представник "Hyundai" посідав третє місце, а на ралі Італії фін був другим. Лаппі міг боротися за вищі місця і в Кенії. Проте йому бракувало стабільності, щоб залишатися в лідерах. Але в цілому темп фіна є дуже хорошим. Окрім того саме естонська гонка є хорошим шансом для Лаппі втрутитися у боротьбу за призові місця у загальному заліку.
Тьєррі Невіль та Елфін Еванс є тими гонщиками, які також можуть «вистрілити» на естонських перегонах. Бельгієць вже має у своєму доробку перемогу на етапі в Італії. А валлієць очолив подіум на ралі у Хорватії. Причому Еванс, за винятком гонки в Кенії, завжди був у ТОП-5: двічі посідав третє місце, двічі четверте та один раз п'яте. Елфін посідає друге місце у загальному заліку і на 41 очко відстає від чинного чемпіона Рованпери. Тому балтійська гонка – це шанс збільшити, принаймні математичні, шанси на боротьбу за чемпіонство.
В цілому серія європейських етапів — Естонія, Фінляндія, Греція – може серйозно перекроїти турнірну таблицю Чемпіонату світу-2023. Адже з великою вірогідністю команди та пілоти місячну паузу використали не лише для відпочинку. На найближчих етапах ми можемо побачити і можливість відновлення чемпіонської інтриги з Рованперою і шанс для "Hyundai Motorsport" загострити боротьбу з "Toyota Racing" в Кубку виробників. Іншими словами друга частина сезону WRC обіцяє бути цікавою. І швидка гравійна траса Естонії – це лише перший раунд.