На фоні пандемії COVID-19 крім викликів для економіки та медичної системи, не менш важливими виглядають комунікаційні виклики, які постають в результаті цього явища. При цьому, реакція на них напряму впливатиме на те, як швидко ми зможемо відновитися після цього всього.
Питання полягає у функціонуванні соціальних зв'язків, які великою мірою порушені, а також у вирішенні соціальних протиріч, які виникли під час пандемії.
Це можна розглядати на прикладі розвитку двох явищ:
- Стигматизації та негативних форм трайбалізму з одного боку (сусіди проти хворого сусіда, представники однієї країни проти представників країни імовірного походження вірусу, противники карантину та ті, хто підтримує такі заходи тощо);
- Почуття солідарності та об'єднання заради того, щоб здолати кризу, волонтерські програми, пошук інновацій для підтримання соціальних зв'язків в умовах фізичного дистанціювання.
Прикладів може бути безліч, як дрібних, так і більш глобальних.
Криза вплинула всі сфери життя. Політику, бізнес, державні та неурядові інститути, різні соціальні групи, не кажучи вже про медичну галузь. Нема людей у світі, на яких би не позначилася тією чи іншою мірою нинішня пандемія та її наслідки. Ці зміни оголюють наявні конфлікти та створюють нові. Кількість постраждалих через кризу тільки буде збільшуватися. Люди, які не змогли отримати належну медичну допомогу, підприємці, які втратили бізнес, величезна кількість безробітних тощо. Негатив буде наростати і з цим потрібно буде щось вирішувати для того, щоб виходити із кризи.
Створені зараз конфлікти не будуть вичерпані ні під час пандемії, ні відразу після. На це піде багато часу та зусиль, адже тема інформаційно наелектризована, було вкинуто багато фейків, протиріч, творено конфліктів.
Їх як найшвидше та ефективніше вирішення буде впливати на здатність відновлюватися та рухатися далі. І думати про шляхи такого вирішення потрібно вже сьогодні. Адже карантин мине, а протиріччя не зникнуть. І саме тут багато буде залежати від комунікації, яку будуть будувати різні інституції. Якщо вона буде ефективна, то менше соціальної енергії буде витрачатися на з'ясування стосунків щодо того хто мав рацію з того чи іншого питання, яке стосується пандемії. Натомість більше її піде на роботу над налагодженням життя в нових умовах.
Подискутувати на цю тему можемо тут.