Про зміни до Податкового кодексу України йшлося на прес-конференції
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція заступника начальника управління податків і зборів з юридичних осіб – начальника відділу адміністрування податку на прибуток Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Віталія Мироненка на тему: «Зміни до Податкового кодексу України».
Він зазначив, що за минулий рік держбюджет країни поповнився завдяки податку на прибуток на 2 млрд 183 млн грн, що у 1,8 рази більше, ніж за попередній.
«Стосовно внесених до ПКУ змін, то вони є суто технічними і уточнюють попередні правила», – наголосив Віталій Мироненко.
Одна із змін стосується зниження неоподатковуваної вартості міжнародних посилок з 1 липня 2019 року зі 150 до 100 євро. Інші зміни стосуються особливостей оподаткування закордонних посилок та будуть діяти вже з 2021 року.
Також з 1 січня звільнено від оподаткування ПДВ земельні ділянки, надані у суборенду.
«І, як раніше, ця пільга діятиме за умови, що кошти за такі послуги у повному обсязі сплачуються безпосередньо на відповідні рахунки органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів», – додав Віталій Мироненко.
Окрім того, 1 березня п. р. – граничний термін подання звітності з податку на прибуток та фінансової звітності. До цього терміну платникам податку на прибуток та неприбутковим організаціям потрібно подати заповнені податкові декларації, форму яких Міністерство фінансів України своїм наказом від 19.10.2018 № 842 дещо змінило.
Для отримання податкової знижки за 2018 рік
декларація про майновий стан і доходи подається за оновленою формою
19.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.11.2018 № 866 (далі – Наказ № 866), яким затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (далі – Наказ № 859), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743 із змінами.
Зокрема, в абзаці другому п. п. 1 п. 5 розділу III Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.
Так, витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат понесених на здобуття професійної-технічної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти.
Отже, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами.
При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник ПДФО до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік.
Довідково: Наказ № 866 опубліковано 18.12.2018 в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» № 97.
У січні платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів
5,5 млрд грн податкових і митних платежів та понад 1,15 млрд грн ЄСВ
У першому місяці 2019 року органами ДФС Дніпропетровської області забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 5 млрд 505,6 млн гривень. Про це проінформувала в. о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету впродовж січня 2019 року спрямовано 3 млрд 562,5 млн грн, в тому числі Дніпропетровською митницею ДФС — 1 млрд 620,5 млн гривень.
Січневі надходження поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровського регіону склали 1 млрд 943,1 млн гривень. Це на 337,3 млн грн більше фактичних надходжень січня 2018 року. Надходження до місцевих бюджетів м.Дніпра складають майже 42 % надходжень по області. У січні 2019 року місцева казна обласного центру отримала від суб'єктів господарювання та громадян 814,8 млн грн, що на 106,9 млн грн, або на 15 % більше, ніж у відповідному періоді 2018 року.
Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 1 млрд 155,3 млн гривень. Порівняно з січнем 2018 роком надходження зросли на 238,3 млн гривень.
Урочисте вручення дипломів магістрантам 2019 року випуску Університету митної справи та фінансів
За участю представників ГУ ДФС у Дніпропетровській області в Університеті митної справи та фінансів відбулось урочисте вручення дипломів магістрантам 2019 року випуску. Завершили підготовку та успішно захистили свої дипломні роботи 353 студента денної форми навчання за магістерськими програмами з десяти спеціальностей, з них — 45 випускників отримали дипломи з відзнакою.
Порівняно з минулим роком кількість випускників магістратури зросла на понад 150 осіб.
З вітальними словами до випускників звернулась заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
У своїй промові вона тепло і сердечно привітала магістрантів із закінченням навчання в Університеті, а вчителів відмітила подякою за те, що вони навчають студентів мислити креативно, не за шаблоном.
«Нехай ваша доля складається так, щоб ви з гордістю могли сказати: „Я вчився в Університеті!“, — порадила випускникам Ірина Сікіріна.
А від ГУ ДФС області — побажання бути впевненими у собі та наполегливо досягати поставлених цілей!
За оформлення автомобілів з єврономерами власники сплатили понад 4,1 млрд грн
Прес-служба ДФС України повідомила, що за митне оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією громадяни вже сплатили понад 4,1 млрд гривень. Кількість оформлених з 25 листопада 2018 року по 31 січня 2019 року (включно) транспортних засобів складає понад 65 тис. штук. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.
Найактивніше громадяни оформлюють транспортні засоби у місті Києві – майже 10,8 тис. автомобілів, а також в областях: Волинській – 8,7 тис. та Чернівецькій – понад 6 тисяч.
Із загальної кількості розмитнених авто майже 55 тис. – це ті, які перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 467 млн грн (8 500 грн за кожне авто). Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.
Тільки за минулу добу (31 січня) громадяни оформили майже 3,4 тис. автомобілів, за які сплачено майже 212 млн грн платежів.
Нагадаємо, що 22 лютого 2019 року спливає термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. Після цього часу власники таких автівок будуть сплачувати акцизний податок за повною ставкою. Наразі це передбачено чинним законодавством. Тому звертаємо увагу всіх власників автомобілів з іноземною реєстрацією: не чекайте останніх днів, а вчасно оформлюйте свої транспортні засоби.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366362.html
Бюджетне відшкодування надається і у разі анулювання реєстрації платника ПДВ
У разі якщо платник ПДВ, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов'язання за результатами останнього податкового періоду, така сума ПДВ враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а у разі його відсутності у строки, визначені Податковим кодексом України (далі – ПКУ), платник ПДВ зобов'язаний погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з ПДВ, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник ПДВ на день сплати такої суми ПДВ, чи ні.
Норми визначені п. п. 184.8 ст.184 ПКУ.
У разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених розділом V „Податок на додану вартість“ ПКУ, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник ПДВ на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні (п. 184.9 ст. 184 ПКУ).
Протягом звітного року дитині виповнилось 18 років: право батьків на застосування ПСП
Платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Норми визначені п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ)
Платник ПДФО, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на ПСП у розмірі 100 відс. суми ПСП, визначеної п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 960,50 грн), у розрахунку на кожну таку дитину (п. п. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 ПКУ).
Відповідно до п. п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ право на ПСП у розмірі, що дорівнює 150 відс. суми ПСП, визначеної п. п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 1 440,75 грн), має право платник ПДФО який:
а) є одинокою матір'ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років;
б) утримує дитину-інваліда – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.
При цьому, ПСП, передбачена п. п. 169.1.2 та підпунктами „а“, „б“ п. п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років, а у разі її смерті до досягнення зазначеного віку – до кінця року, на який припадає смерть (п. п. 169.3.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).
Декларування доходів: в „Електронному кабінеті“ запроваджено сервіс для заповнення декларації
Триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року. З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) ДФС запроваджено новий сервіс в „Електронному кабінеті“, який передбачає часткове автоматичне заповнення Декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Реєстр) та відомостей про об'єкти нерухомого чи рухомого майна.
Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов'язані подати річну податкову Декларацію, а також особи, які мають право подати Декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльністю.
Щоб подати Декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК). З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритій частині „Електронного кабінету“.
Слід зауважити, що інформація з Реєстру, на підставі якої автоматично заповнюється Декларація, може бути не повною, оскільки у Реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб та іноземні доходи. Тому при заповненні Декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі.
Заповнення Декларації в „Електронному кабінеті“ надає можливість: ► мінімізувати помилки при заповненні Декларації; ► до Декларації, у разі необхідності, надати копії документів, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку; ► скоротити час і витрати на подання звітності.
Індивідуальні податкові консультації надаються контролюючими органами в усній і письмовій формі
За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації(далі – ІПК) з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання ІПК понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку.
За вибором платника податків ІПК контролюючими органами надається в усній або письмовій формі, а саме: ● в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями; ● у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
ІПК, надана у письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Звернення платників податків на отримання ІПК в письмовій формі повинно містити: ► найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні; ► код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті); ►зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації; ► підпис платника податків; ► дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, ІПК не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР „Про звернення громадян“ із змінами та доповненнями.
Норми визначені ст. 52 Податкового кодексу України.
За перший місяць деклараційної кампанії платники Дніпропетровщини задекларували за 2018 рік доходів майже на 200 млн гривень
За місяць деклараційної кампанії громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 1576 декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік, що на 468 декларації більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
Загальна сума доходів, що вказана в деклараціях – 181,8 млн грн, що на 91,3 млн грн більше, ніж минулого року. При цьому, до сплати в бюджет нараховано 2,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 0,9 млн грн більше, ніж у 2018 році та 0,6 млн грн військового збору, що на 0,18 млн грн більше минулого року.
Доходи у сумі понад 1 мільйон гривень задекларував 11 мешканеців Дніпропетровщини. Сума задекларованого ним доходу склала 96,6 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 0,57 млн грн, сума військового збору до сплати складає 0,1 млн гривень.
Основними декларантами з початку 2019 року є громадяни, які задекларували наступні види доходів:
- 31,7 млн грн – доходи, отримані від прийняття спадщини (223 декларації);
- 17,2 млн грн – доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна (58 декларацій);
- 3,6 млн грн – іноземні доходи (7 декларацій).
Разом з тим, 312 мешканців Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку, сума податку на на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 0,7 млн гривень.
Нагадуємо, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.
Новий сервіс „Електронного кабінету«: автозаповнення платіжних доручень для сплати податків фізичними особами
ДФС України повідомила, що в „Електронному кабінеті“ для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.
Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
► скоротити час при заповненні платіжних документів;
► мінімізувати помилки при заповненні;
► сплатити податки.
Для користування електронним сервісом необхідно в меню „Стан розрахунків з бюджетом“ приватної частини „Електронного кабінету“ обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.
Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.
Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.
Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування „Електронним кабінетом“, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0800501007.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366684.html
Нагальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення обговорювались на спільній нараді
У рамках взаємодії з Головним управлінням Держгеокадастру у приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбулася спільна робоча нарада на тему „Питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення“.
У заході прийняли участь заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Валентин Сизарєв, начальник відділу ринку та оцінки земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Олена Семенчевська, керівники та фахівці структурних підрозділів ГУ ДФС.
Про порядок та особливості проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення у поточному році, а також про проблемні питання під час її проведення розповів Валентин Сизарєв. Він акцентував увагу, що на теперішній час формування та надання витягів з нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення здійснюється автоматично за допомогою єдиного програмного забезпечення.
Олена Семенчевська повідомила, що на теперішній час засобами програмного забезпечення в автоматичному режимі сформовано 270 тисяч Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Витяг) за встановленою формою, по яких не виявлено помилок і які повинні бути видані заявникам через центри надання адміністративних послуг. Витяги підлягають обов'язковій реєстрації в найкоротший термін, що є на сьогодні проблемою, як з технічного боку, так і з дефіцитом людського ресурсу.
Нарада пройшла у вигляді конструктивного діалогу між учасниками заходу, обговорювались актуальні питання нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та її оподаткування, зокрема для громадян.
За результатами спільної наради з боку ГУ ДФС запропоновано направити до ГУ Держгеокадастру області проблемні питання та пропозиції у частині нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, а також здійснити обмін необхідною інформацією для виявлення та формування бази оподаткування.
За використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації, передбачена відповідальність
Строк служби реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність РРО, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів (п. 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601 із змінами та доповненнями).
Фактично після закінчення строку служби РРО виробник не гарантує подальшу працездатність такого РРО в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, а також не гарантує збереження інформації у фіскальній пам'яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов'язковими для РРО відповідно до вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР „Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).
Отже, у разі використання суб'єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону № 265 і подальше використання такого пристрою суб'єктом господарювання є порушенням вимог Закону № 265 та тягне накладення фінансових санкцій згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265 у таких розмірах:
► вчинене вперше – 1 гривня;
► за кожне наступне вчинене порушення – 100 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (послуг).
Крім того, за порушення порядку проведення розрахунків, на осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб платника податків накладається штраф згідно з нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами і доповненнями.
Співробітниками податкової міліції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ліквідований межрегіональний „конвертаційний центр“
У Дніпропетровській області співробітники податкової міліції ГУ ДФС ліквідували міжрегіональний „конвертаційний центр“, організований групою осіб.
Зазначені особи здійснювали незаконну діяльність по наданню послуг підприємствам реального сектора економіки, переважно Дніпропетровської, Київської, Донецької, Полтавської областей, в ухиленні від сплати податків шляхом вчинення „безтоварних“ операцій та незаконного переведення грошових коштів з безготівкової форми в готівкову.
Учасниками угрупування створено на підставних осіб, виключно з метою переводу безготівкових коштів у готівку, цілий ряд суб'єктів господарювання з ознаками фіктивності. Протягом 2017-2018 років через зазначені „фіктивні“ підприємства „проконвертовано“ понад 120 млн грн, ймовірні втрати бюджету складають 20 млн гривень.
Механізм конвертації полягав в тому, що на розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств та суб'єктів господарської діяльності з ознаками „фіктивності“ перераховувались безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари та послуги, від підприємств реального сектору економіки (будівельні матеріали, побутова техніка, продукти харчування, тощо). В подальшому кошти знімались з розрахункових рахунків в банківських установах та повертались замовникам таких послуг за вирахуванням відсотка „винагороди“.
В рамках кримінального провадження створено 7 мобільних слідчо-оперативних груп та проведено комплекс слідчо-оперативних заходів, обшуки за місцями мешкання основних фігурантів, тіньових офісів та транспортних засобів. Також накладено арешти на розрахункові рахунки у банківських установах та на суми ліміту податку на додану вартість в системі електронного адміністрування.
З незаконного обігу вилучено оргтехніку, оригінали первинних фінансово-господарських документів, мобільні телефони та печатки з ознаками фіктивності у кількості понад 160 штук. На розрахункових рахунках заблоковано майже 6 млн гривень.
На даний час проводяться слідчі дії у відношенні учасників „конвертаційного центру“ з метою притягнення їх до кримінальної відповідальності.
Деклараційна кампанія 2019: сплачуємо податкові зобов„язання своєчасно
Звертаємо увагу платників податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на строки сплати податкових зобов'язань, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) за звітний (податковий) 2018 рік.
Так, строки сплати для:
- фізичних осіб – підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – не пізніше21 лютого 2019 року;
- фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації;
- громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність – не пізніше31 липня 2019року.
Крім того, звертаємо увагу на порядок сплати податкових зобов'язань.
Так, платник податку – фізична особа, яка зобов'язана подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов'язання, сплачує ПДФО та військовий збір за кодами платежу:
► "11010500" – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;
► "11011001" – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».
Платники податку – фізичні особи, які відповідно до розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України зобов'язані сплатити ПДФО,але звільнені від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують ПДФО та військовий збір за кодами платежу:
► "11010501" – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов'язковому декларуванню»;
► "11011000" – «військовий збір».
Електронна ідентифікація фізичних та юридичних осібв «Електронному кабінеті„
ДФС України повідомила, що для користувачів «Електронного кабінету» створено нові можливості при вході до приватної частини (особистого кабінету) з обранням типу особи, якою здійснюється вхід та проводиться електронна ідентифікація (з урахуванням вимог Податкового кодексу України, законів України щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг).
Відтепер посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій після проходження електронної ідентифікації з використанням електронного підпису, отриманого такими посадовими особами для виконання прав та обов'язків, покладених на них відповідними органами, мають можливість здійснити вхід до «Електронного кабінету» в якості «посадової особи» або «фізичної особи».
В залежності від обраного типу особи, якою здійснюється вхід, користувачу «Електронного кабінету» пропонуються сервіси та послуги, передбачені або для особистого кабінету фізичної особи, або особистого кабінету юридичної особи.
Зокрема, «Електронний кабінет» для фізичної особи надає такі можливості як сплата податків, отримання відомостей про суму виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, подання податкової декларації про майновий стан і доходи, інші сервіси та послуги для фізичних осіб (громадян).
Також зазначаємо, що вхід до особистого кабінету юридичної особи може здійснюватися керівником, бухгалтером, особою, яка має право підпису, або особою, якій делеговано право підпису відповідних документів.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/367114.html
Виправлення помилок у звіті щодо сум нарахованого ЄСВдо закінчення терміну його подання
ДФС України повідомила, що згідно з п. 1 розділу V Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), у разі виявлення помилки у Звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності, визначених Порядком № 435, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.
Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці Звіту за поточний звітний період із зазначенням типу форми «скасовуюча», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.
Тобто у разі виявлення помилки у Звіті до закінчення терміну його подання, страхувальник (у тому числі ФОП та особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, що подають звітність самі за себе) повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку.
Одночасно нагадаємо, що відповідно до п. 1 розділу І Порядку № 435, cтрахувальники – це платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), зазначені в п. 1 частини першої ст. 4 (роботодавці) Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), на яких покладено обов'язки нараховувати, обчислювати та сплачувати ЄСВ, а також платники ЄCВ, які зазначені, зокрема, в підпунктах. 4, 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність).
Пунктом 1 розділу ІІІ Порядку № 435 встановлено, що:
► роботодавці зобов'язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду;
► ФОП, у тому числі ФОП – платники єдиного податку, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом;
► особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 01 травня року, що настає за звітним періодом.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/367258.html
Туристичний збір: зміни 2019 року
З 01.01.2019 змінився порядок справляння туристичного збору, а саме: набули чинності зміни щодо розміру ставки, бази справляння та порядку сплати туристичного збору.
Туристичний збір є місцевим збором, основні елементи якого визначаються відповідними сільськими, селищними, міськими радами та радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
З 01 січня 2019 року ставка туристичного збору (далі – збір) встановлюється за рішенням відповідної ради за кожну добу тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 % мінімальної заробітної плати – для внутрішнього туризму та до 5 % мінімальної заробітної плати – для в'їзного.
Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).
Згідно з рішенням рад, справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі):
● готелях, кемпінгах, мотелях, гуртожитках для приїжджих, хостелах, будинках відпочинку, туристичних базах, гірських притулках, таборах для відпочинку, пансіонатах та інших закладах готельного типу, санаторно-курортних закладах;
● житлових будинках, прибудовах до житлового будинку, квартирах, котеджах, кімнатах, садових будинках, дачних будинках, будь-яких інших об'єктах, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).
Справляння збору здійснюється податковими агентами. Їх перелік та інформація про таких податкових агентів оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідної ради.
Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної ради.
Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Зміни внесені до Податкового кодексу України Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
До уваги пла