Надходження до місцевих бюджетів міста Дніпра зростають з кожним роком
Надходження до місцевих скарбниць Дніпропетровщини за 2018 рік склали 24 мільярди 194 мільйони гривень. Це на 3 мільярди 664 мільйони гривень більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
«З початку втілення реформи децентралізації, протягом 2014-2018 років спостерігається стійка тенденція щорічного зростання сплати податків і зборів до місцевих бюджетів, у т.ч. до бюджетів обласного центра. Так, якщо за 2014 рік до місцевих бюджетів області надійшло 10 мільярдів 196 мільйонів гривень, з яких 3 мільярди 839 мільйонів гривень в скарбницю м.Дніпра, то у відповідному періоді 2018 року – 24 мільярди 194 мільйонів гривень, з яких в місцевий бюджет Дніпра — 10 мільярдів 895 мільйонів гривень. Це свідчить, що місцеві бюджети області отримали на 13 мільярдів 998 мільйонів гривень більше, ніж у 2014 році, з яких відповідно — 7 мільярдів 56 мільйонів гривень місто Дніпро», — відзначила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, надходження до місцевих бюджетів міста Дніпра склали:
- за 2014 рік — 3 мільярди 839 мільйонів гривень, що складає 37,7 % від загальної суми обласних надходжень;
- за 2015 рік – 4 мільярди 915 мільйон гривень, що складає 41,2% від загальної суми обласних надходжень;
- за 2016 рік — 6 мільярдів 737 мільйонів гривень, що складає 41,5 % від загальної суми обласних надходжень;
- за 2017 рік — 9 мільярдів 77 мільйонів гривень, що складає 44,2 % від загальної суми обласних надходжень.
А вже у 2018 році надходження склали 10 мільярдів 895 мільйонів гривень, або 45,0 % від загальної суми обласних надходжень. До того ж, це на 20 %, або на 1 мільярд 818 мільйонів гривень більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Отже, сумлінне ставлення бізнес-спільноти до сплати податків сприяє зростанню платежів до місцевих бюджетів та соціально-економічного розвитку Дніпропетровського регіону.
На Дніпропетровщині одне з теплопостачальних комунальних підприємств відшкодувало бюджету 34,6 млн грн несплаченого ПДВ
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області під процесуальним керівництвом обласної прокуратури забезпечили відшкодування бюджету збитків, завданих одним із теплопостачальних комунальних підприємств.
В рамках розслідування кримінального провадження було встановлено, що посадові особи даного комунального підприємства, яке упродовж опалювального сезону 2017 року постачало населенню теплоенергію, податок на додану вартість в сумі 34,6 млн грн з отриманої від споживачів оплати, до бюджету умисно не сплатили.
Завдяки заходам, вжитим в ході слідства, завдана державі шкода відшкодована в повному обсязі. У зв'язку з цим судом буде вирішено питання про звільнення підозрюваної від кримінальної відповідальності.
Інформаційно-просвітницька акція «Обирай електронний формат декларування доходів – звітуй зручно, комфортно, без помилок»
Шановні Дніпровці! Запрошуємо Вас взяти участь в інформаційно-просвітницькій акції для громадян м. Дніпра на тему: «Обирай електронний формат декларування доходів – звітуй зручно, комфортно, без помилок», яка відбудеться 29 січня 2019 року о 15 годині у Центрі обслуговування платників Правобережного управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, за адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, 1 а.
У програмі заходу:
- індивідуальні консультації щодо заповнення громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані упродовж 2018 року;
- майстер-клас по використанню в «Електронному кабінеті» електронного сервісу про відомості щодо нарахованих (виплачених) доходів та об'єктів нерухомого (рухомого) майна громадян,
- консультації з питань отримання громадянами ключів електронного цифрового підпису.
Обіцяємо багато іншої цікавої інформації!
Чекаємо на зустріч!
Оновлено редакцію класифікатора сфер застосування реєстраторів розрахункових операцій
На останньому засіданні технічної комісії з питань ведення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, яке відбулося у грудні 2018 року, прийнято рішення про затвердження у новій редакції Класифікатору сфер застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Класифікатор сфер застосування РРО: 1. Торгівля. 2. Громадське харчування. 3. Сфера послуг. 4. Реалізація пального. 5. Операції з купівлі-продажу іноземної валюти. 6. Операції з переказу готівкових коштів. 7. Використання в програмно-технічних комплексах самообслуговування для приймання та переказу готівкових коштів. 8. Використання в автоматах з продажу товарів (послуг). 9. Оформлення проїзних/перевізних документів на поїзди приміського сполучення. 10. Фіскалізація розрахункових операцій з продажу (поверненню) проїзних/перевізних документів та товарів (послуг) на залізничному транспорті. 11. Оформлення проїзних/перевізних документів на автовокзалах та автостанціях. 12. Фіскалізація контрольних пунктів проходу пасажирів у метрополітені. 13. Електронні таксометри. 14. Паркомати. 15. Електронна комерція.
Просимо суб'єктів господарювання та їх керівників взяти до уваги зазначену інформацію та враховувати її при здійсненні господарської діяльності.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/364344.html
До уваги сільськогоспдарських товаровиробників!
Не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Норми п. п. «ж» п. п. 266.2.2 п. 266.2 Податкового кодексу України оновлено відповідно до змін, внесених Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Екологічний податок: новації 2019 року
Не є платниками екологічного податку (далі – податок) за викиди двоокису вуглецю суб'єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.
У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб'єкти зобов'язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов'язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.
Норми визначені новим п. 240.7 ст. 240 ПКУ відповідно до змін, внесених Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
База оподаткування податком з 01.01.2019 за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік (новий п. 242.4 ст. 242 ПКУ).
Магістерські дипломні роботи захищали випускники профільного ВУЗу Дніпропетровщини у Головному управлінні фіскальної служби області
У стінах Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбувся захист магістерських дипломних робіт випускників п'ятого курсу факультету «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» Університету митної справи та фінансів.
Робота зі студентами, перш за все, професійна орієнтація та підтримка творчої діяльності – постійна практика керівництва фіскальних органів Дніпропетровської області.
У проведенні захисту магістерських дипломних робіт прийняла участь заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна, яка на початку захисту робіт побажала випускникам не лише успішно захистити магістерські дипломи, але, перш за все знайти свій шлях для використання отриманих в університеті знань. За словами Ірини Сікіріної: «Незалежно від того, який напрямок роботи ви оберете — чи державну службу, чи бізнесові структури мені б хотілося, щоб випускники вашого ВНЗу завжди приносили максимальну користь на своєму робочому місті та отримували за свою працю гідну заробітну плату».
Більшість магістерських робіт стосувалося принципів державного оподаткування, що є важливим чинником в умовах постійного удосконалення податкової системи.
А від ГУ ДФС області — найщиріші побажання реалізації задумів та творчих планів!
У Дніпрі ліквідовано мережу нелегальних АЗС та АГЗС
Податковою міліцією Дніпропетровської області ліквідовано мережу із нелегальних АЗС і АГЗС.
За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 12 тонн дизельного палива, 16 тонн скрапленого газу та описано обладнання для їхнього зберігання та реалізації.
Загалом вилучено ТМЦ та обладнання загальною вартістю 1 млн 664 тис. грн, з них підакцизних товарів — на суму 544 тис. гривень.
Відбулася підсумкова прес – конференція в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» 17 січня 2019 року відбулася підсумкова прес-конференція в.о.начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук на тему: «Гармонізація партнерських відносин між платниками податків і державою з погляду результатів роботи ГУ ДФС у Дніпропетровської області за 2018 рік».
Так, на сьогоднішній день Дніпропетровська область є однією з бюджетоутворюючих в країні. Надходження від платників нашої області складають більшу частку надходжень до зведеного бюджету.
Збір до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) протягом 2018 року склав 92,6 мільярдів гривень, що на 16,3 мільярдів гривень (або на 21%) більше надходжень 2017 року.
До державного бюджету за 2018 рік спрямовано 68,4 мільярдів гривень, що на 12,6 мільярдів гривень (або на 23%) більше надходжень 2017 року.
До місцевих бюджетів області за минулий рік платниками регіону сплачено 24,2 мільярди гривень. Це на 3,7 мільярди гривень (або на 18%) більше фактичних надходжень 2017 року.
Оксана Томчук зазначила, що податковим органом області особлива увага приділяється погашенню заборгованості суб'єктами господарювання з єдиного внеску, який формує дохідну частину Пенсійного фонду України.
Зважаючи на наявну тенденцію щодо збільшення заборгованості зі сплати єдиного внеску, ГУ ДФС у Дніпропетровській області вживаються заходи щодо погашення існуючої суми боргу, а саме: проводяться спільні наради з органами Державної виконавчої служби, спільні зустрічі з підприємствами – боржниками щодо необхідності своєчасної сплати та погашення заборгованості з ЄСВ, тощо.
«Хочу окремо відмітити, що для фіскальних органів немає цілі отримувати кошти за рахунок штрафних санкцій. Для суб'єктів господарювання ми, перш за все, сервісна служба, що надає послуги з адміністрування податків і зборів»,- підкреслила Оксана Томчук.
Структура Головного управління зазнала суттєвих змін. В області на базі 14-ти податкових інспекцій створено 9 управлінь на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
При таких змінах робота податкових інспекцій, зокрема стосовно сервісного обслуговування платників, залишилася незмінною. У Центрах обслуговування платників адміністративні послуги платникам надаються у повному обсязі.
У січні – грудні 2018 року працівниками ЦОПів їх надано близько 400 тисяч.
До того ж, одним з завдань фіскальної служби – це донести до суб'єктів господарювання інформацію про неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без належного оформлення та оплати праці.
За результатами проведеної працівниками фіскальних органів інформаційно-роз'яснювальної кампанії роботодавцями в IV кварталі 2018 року подано 98,2 тис. повідомлень про прийняття працівників на роботу, що свідчить про підвищення рівня соціальної відповідальності роботодавців.
Продовжуючи доповідь, в.о. начальника Оксана Томчук звернула увагу на початок «Деклараційної кампанії — 2019» та відмітила, що зросли надходження до місцевих бюджетів за результатами кампанії декларування 2018 року. Від платників податків подано 47 тисяч податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, це на 434 декларації більше, ніж за попередній рік. Загальна сума задекларованого громадянами доходу склала 3,3 мільярди гривень, це на 484 мільйони гривень більше, ніж за попередній рік. Сума податку на доходи фізичних осіб, визначена громадянам до сплати у 2018 році, становить 101 мільйон гривень.
Дохід понад 1 мільйон гривень задекларували 260 платників області, загальна сума задекларованого ними оподаткованого доходу склала майже 1,5 мільярди гривень.
«Ще раз хочу подякувати платникам податків за порозуміння, збалансованість у взаємостосунках між Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, завдяки чому фіскальна служба області продовжує з року в рік забезпечувати збільшення надходжень грошових коштів до бюджетів усіх рівнів та побажати стабільних фінансових надходжень і поваги до законодавства» — завершила свою доповідь Оксана Томчук.
Наприкінці заходу Оксана Томчук відповіла на низку питань від представників ЗМІ.
До уваги платників плати за землю!
ДФС України повідомила, що відповідно до вимог пунктів 289.2 та 289.3 ст. 289 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель та не пізніше 15 числа поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Листом від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19 Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Додатково: Держгеокадастр поінформував, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» (далі – Наказ № 552) затверджено відповідну технічну документацію. Наказ № 552 набрав чинності з 01 січня 2019 року.
Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування земельним податком, застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи, її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов'язань на поточний рік.
Нагадуємо, що згідно з вимогами п. 286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за відповідною формою.
Платники єдиного податку четвертої групи також самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (п. п. 295.9.1 п.у 295.9 ст. 295 ПКУ).
Водночас зазначаємо, що для отримання більш детальної інформації щодо нормативної оцінки земельних ділянок необхідно звертатися до територіальних підрозділів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/364121.html
Внесено зміни до Пояснень до УКТ ЗЕД
ДФС України наказом від 11.01.2019 № 20 «Про внесення змін до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності» (далі – Наказ № 20) внесла зміни до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД).
Зміни внесено відповідно до ст. 68 Митного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428 «Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
З метою забезпечення однакового тлумачення та застосування УКТ ЗЕД змінами, внесеними Наказом № 20, скасовано Додаткові пояснення України до товарної позиції 2009 Пояснень до УКТ ЗЕД.
Наказ № 20 розміщено на офіційному на веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/mitne-zakonodavstvo/nakazi/73135.html
Зміна місця проживання потребує внесення змін до Державного реєстру
Як пояснили в Правобережному управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області, при отриманні фізичною особою — платником податків довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування, у тому числі пов'язаної зі зміною назви вулиці, такий платник повинен подати до відповідного контролюючого органу Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків (далі — Державний реєстр) за ф. №5ДР (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822, далі — Положення №822) або Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків, щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та номером паспорта за ф. №5ДРП (додаток 13 до Положення №822) (далі — Заяви).
Так, відповідно до п.70.7 ст.70 р. ІІ Податкового кодексу України та п. 1 р. IX Положення №822 фізичні особи — платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки фізичної особи — платника податків або Повідомлення (для фізичних осіб,які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру за ф. №5ДР (додаток 12 до Положення №822) або Заяви про внесення змін до Державного реєстру за ф. №5ДРП (додаток 13 до Положення №822) (далі — Заяви) відповідно.
При внесенні до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), платник податків повинен подати до відповідного контролюючого органу відповідну Заяву.
Приймання Облікових карток (Повідомлень, Заяв про внесення змін) та перевірка їх відповідності вимогам до оформлення документів, які подаються для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру, здійснюються працівниками структурних підрозділів контролюючих органів, до функцій яких належить реєстрація фізичних осіб у Державному реєстрі.
Внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою Заяви за формою № 5ДР або Заяви за формою № 5ДРП до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). Уразі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п'яти робочих днів.
При внесенні змін до даних, що вносяться до Державного реєстру з Облікової картки № 1ДР та/або Заяви за формою № 5ДР, реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється.
Податківці звернули увагу власників паспортів громадянина України з безконтактним електронним носієм на те, що інформація про реєстрацію місця проживання або місця перебування не зазначається в зоні візуальної перевірки паспорта з безконтактним електронним носієм, а лише вноситься до такого електронного носія, який імплантовано у паспорт. У цьому випадку передбачена видача особі за її вимогою довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування — документа який видається органом реєстрації та підтверджує реєстрацію місця проживання особи, у тому числі у зв'язку із зміною назви вулиць.
Податкові зміни-2019: з 1 січня платники податків, що ліквідуються, зобов'язані передавати всю «первинку» в архів
Такі зміни впроваджено з 1 січня 2019 року нормами Закону України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» – інформують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області.
Відповідно пункт 44.3 ПКУ доповнено другим абзацом, який передбачає, що разі ліквідації платника податків первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінзвітність, інших документів за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів — для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
Необхідно враховувати, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів — для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання — з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.
Податкові зміни – 2019: з 1 січня нарахована зарплата не може бути меншою за 4173
Розмір мінімальної заробітної плати визначено Законом «Про Державний бюджет на 2019 рік», який набрав чинності 1 січня 2019 року:
у місячному розмірі – 4173 грн;
погодинному розмірі − 25,13 гривень.
Слід знати, з 1 січня 2019 року роботодавцем заробітна плата не може нараховуватися жодному найманому працівнику менше 4173 грн за відпрацьований повний місяць.
У фіскальному відомстві наголошують, законодавчих норм зобов'язані дотримуватись як юридичні особи, так і фізичні особи – роботодавці.
Відтак, роботодавець зобов'язаний щомісяця нараховувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату не менше встановленого законодавством розміру, який може складатися з окладу, премій, надбавок та інших постійних доплат.
За недотримання вищезазначених вимог законодавства про працю роботодавці несуть фінансову та адміністративну відповідальність.
До відома! Відповідно до ст. 265 КЗпП фінансова відповідальність за кожного працівника при недотриманні мінімальних державних гарантій в оплаті праці складає 10 мінімальних зарплат. (у 2019 році — 41730 грн.)
Як проводиться реєстрація/перереєстрація РРО?
Для реєстрації/перереєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), крім заяви (Форма №1-РРО), суб'єкт господарювання повинен подати ще 4 документи:
- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
- копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);
- копію договору суб'єкта господарювання з Центром сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Як сплaчувaти aкцизний подaток при відчуженні трaнспортного зaсобу протягом 365 днів?
Відповідно до aбзaцу сьомого пункту 15 підрозділу 5 «Перехідних положень» Подaткового кодексу Укрaїни (в редaкції, якa діялa до 25.11.2018) при відчуженні протягом 365 днів з дня реєстрaції трaнспортних зaсобів, при ввезенні яких були зaстосовaні стaвки aкцизного подaтку, визнaчені цим пунктом, плaтник подaтку зобов'язaний сплaтити aкцизний подaток зa тaкі трaнспортні зaсоби зa стaвкaми, встaновленими стaттею 215 Подaткового кодексу Укрaїни (дaлі – ПКУ).
Пунктом восьмим Зaкону Укрaїни від 08 листопaдa 2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Подaткового кодексу Укрaїни щодо оподaткувaння aкцизним подaтком легкових трaнспортних зaсобів» пункт 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ виключено.
Крім цього, відповідно до чaстини першої стaтті 3 Митного кодексу Укрaїни (дaлі – МКУ) при здійсненні митного контролю тa митного оформлення товaрів, трaнспортних зaсобів комерційного признaчення, що переміщуються через митний кордон Укрaїни, зaстосовуються виключно норми зaконів Укрaїни тa інших нормaтивно-прaвових aктів з питaнь держaвної митної спрaви, чинні нa день прийняття митної деклaрaції оргaном доходів і зборів Укрaїни.
Норми зaконів Укрaїни, які пом'якшують aбо скaсовують відповідaльність особи зa порушення митних прaвил, передбaчені МКУ, мaють зворотну дію в чaсі, тобто їх норми поширюються і нa прaвопорушення, вчинені до прийняття цих зaконів. Норми зaконів Укрaїни, які встaновлюють aбо посилюють відповідaльність зa тaкі прaвопорушення, зворотної дії в чaсі не мaють.
Отож, якщо при митному оформлені трaнспортних зaсобів були зaстосовaні знижені стaвки aкцизного подaтку із зобов'язaнням сплaтити aкцизний подaток у рaзі відчуження протягом 365 днів з дня реєстрaції цих трaнспортних зaсобів, у зв'язку з виключенням норми пункту 15 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ тaке зобов'язaння в чaстині сплaти aкцизного подaтку зa повними стaвкaми нa сьогодні відсутнє.
Відповідальність податкового агента за виправлення помилки при нарахуванні та перерахуванні ПДФО до бюджету
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділу IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), п. 169.4 ст. 169 якого визначено порядок проведення податковим агентом перерахунку сум нарахованих доходів та утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування.
Відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати визначено ст. 127 ПКУ. Так, п. 127.1 ст. 127 ПКУ встановлено, що передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.
Крім того, ст. 129 ПКУ визначено порядок нарахування і сплати пені, відповідно до п. п. 129.1.3 п. 129.1 якої при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі при внесенні змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, — після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання нараховується пеня.
Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов'язання, визначеного п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Також п. 119.2 ст. 119 ПКУ встановлена відповідальність податкового агента за неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.
Передбачені п. 119.2 ст. 119 ПКУ штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, виникли у зв'язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.
При цьому положеннями ст. 50 ПКУ врегульовано питання виправлення платниками податків помилок, допущених у податковій звітності, зокрема якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період або подає у наступних податкових періодах уточнюючу декларацію внаслідок виконання вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ, то штрафи, визначені у п. 50.1 ст. 50 ПКУ, не застосовуються.
З 1 січня 2019 року підвищено відповідальність за нелегальні трудові відносини
До уваги роботодавців: із зростанням з 1 січня 2019 року мінімальної заробітної плати зросли і штрафні санкції за порушення законодавства про працю. За найбільш серйозні порушення недобросовісним роботодавцям доведеться розпрощатися з немаленькою сумою.
Наприклад, за використання нелегальної праці, відповідно до статті 265 КЗпП, передбачена відповідальність у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного неоформленого працівника — 125190 грн. Адже трудові відносини роботодавця із працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу.
Роботодавцям варто звернути увагу, що при виявленні одного нелегального працівника, доведеться заплатити штраф, якого б вистачило на сплату ЄСВ за цього ж працівника більше ніж на 11 років.
Тож, у поточному році роботодавцям потрібно ґрунтовно задуматися над офіційним працевлаштуванням власних працівників, адже економічну вигоду від використання задекларованої праці та сплати усіх належних податків і зборів видно неозброєним оком.
Нарахування єдиного соціального внеску для пенсіонерів, які працюють
Платниками єдиного внеску є:
- роботодавці, підприємства, установи та організації, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами;
- фізичні особи — підприємці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.
Єдиний внесок нараховується роботодавцями на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат. До зазначених виплат застосовується ставка 22 відсотка.
Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, не передбачено.
Зазначена норма передбачена п.1 ч.1 ст. 4, п. 1 ч.1 ст.7 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Стипендії, які не підлягають оподаткуванню у новому році
Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 2019 року звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором не тільки стипендії, які виплачуються з бюджету.
Так, до п. п. 165.1.26 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесено зміни, та сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту, не підлягає оподаткуванню, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому пп.169.4.1 ПКУ.
У 2019 році цей поріг становитиме 1921 грн х 1,4=2690 грн. Якщо сума стипендії є більшою, то сума перевищення підлягає оподаткуванню під час її нарахування (виплати) за ставкою 18% та військовим збором — 1,5%.
Отже, у 2019 році всім навчальним закладам (а не лише бюджетним), які виплачують стипендії студентам, слід врахувати такі позитивні зміни. Нагадаємо, що стипендію (включаючи суму її індексації) відображають у формі №1ДФ за ознакою доходу "150".
Розширено права платників на податкову знижку
з відшкодування витрат на навчання
Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2018 №866, що набрав чинності 19.12.2018, затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Зокрема, в абзаці другому п.п.1 п.5 розд. ІІІ Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 03 липня 2018 року №2477 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п.п.166.3.3 ст.166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, а саме, витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат понесених на здобуття середньої професійної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти.
Таким чином, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами.
При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік.
Коли не подається річна декларація про майновий стан і доходи
Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених розділом IV Кодексу.
Податкова декларація (відповідно до п.179.2 ст. 179 ПКУ) не подається, якщо платник податку отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з IV розділом Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, пря