Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує:

Зміни законодавства щодо зниження рівня неоподатковуваної вартості товарів у міжнародних поштових відправленнях

Днями в інформаційному агентстві «Інформатор» відбулася прес-конференція заступника начальника митного посту «Правобережний» Дніпропетровської митниці ДФС Олени Джумурат на тему: «Зміни законодавства щодо зниження рівня неоподатковуваної вартості товарів, що надходять у міжнародних поштових відправленнях».

Олена Джумурат зазначила, що наприкінці 2018 року офіційно опубліковано текст Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків та зборів», який набрав чинності з 01 січня 2019 року, крім окремих його положень.

Зміни, що внесені зазначеним Законом, стосуються, серед іншого, особливостей оподаткування операцій з ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.

Згідно підпункту 196.1.17 пункту 196.1 статті 196 Податкового кодексу України передбачено наступні операції, що не є об'єктом оподаткування, зокрема з 1 липня 2019 року ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 100 євро, для одного одержувача – фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях.

Для декларування предметів, що надходять у міжнародних експрес-відправленнях на адресу громадян, а також нарахування та стягнення податків і зборів (обов'язкових платежів) на ці предмети використовуються ВМД у встановлених законодавством випадках або митна декларація М 16.

Затверджено Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки

Кабінет Міністрів України постановою від 22 травня 2019 року № 565 (далі – Постанова № 565) затвердив Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок).

Постанова № 565 набирає чинності з 01 січня 2020 року.

Порядком визначається механізм надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Зазначене рішення сприятиме розвитку такої форми господарювання, як сімейні фермерські господарства.

Постанову № 565 розміщено на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади «Урядовий портал» за посиланням https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadku-nadannya-simejnim-fermerskim-gospodarstvam-dodatkovoyi-finansovoyi-pidtrimki-cherez-mehanizm-doplati-na-korist-zastrahovanih-m-220519

Врахування сум ПДВ при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток підприємств

Для обрахунку об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності стосовно доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Норми визначені п. 44.2 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Ведення бухгалтерського обліку сум ПДВ здійснюється на підставі Інструкції з бухгалтерського обліку податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 01.07.1997 № 141 із змінами та доповненнями.

Загальна система оподаткування: ФОП при готівкових розрахунках за перевезення пасажирів у таксі застосовує РРО

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Норми встановлені п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) і розповсюджуються на фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), зокрема, які перебувають на загальній системі оподаткування.

Електронний таксометр – РРО, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів (ст. 2 Закону № 265).

Отже, суб'єкти господарювання – ФОП, що перебувають на загальній системі оподаткування, у машинах-таксі при розрахунках з пасажирами готівкою повинні застосовувати належним чином зареєстровані електронні таксометри – РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

Операція «Урожай» спрямована на детінізацію відносин в аграрному секторі

У Дніпропетровській області з травня 2019 року проводиться операція «Урожай», яка направлена на детінізацію відносин в аграрному секторі економіки та на декларування доходів, отриманих власниками земельних ділянок, площа яких складає понад 2 гектара.

З початку поточного року дохід від продажу власної сільськогосподарської продукції задекларували 22 615 громадян, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 511 осіб. Загальна сума задекларованих доходів від оброблення земельних ділянок площею понад 2 га становить 150,3 млн. грн., що на 27,4 млн. грн. більше, ніж у минулому році. При цьому, податку на доходи фізичних осіб задекларовано до сплати у сумі 27,0 млн. грн.., що на 4,8 млн. грн.., або на 21,6 %, більше, ніж у минулому році. Військового збору задекларовано до сплати 2,25 млн грн, що на 0,4 млн. грн.., або на 19 %, перевищує показники минулого року.

Слід зазначити, що у рамках операції «Урожай» у червні поточного року проведено 4 виїзні наради, 12 засідань робочих комісій і як результат – у зазначеному періоді залучено до декларування 169 громадян. Сума задекларованого ними доходу від продажу власної сільгосппродукції становить 2,7 млн. грн.., сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 0,15 млн. грн.., військового збору – 0,02 млн. гривень.

У Дніпропетровській області ліквідовано схему незаконного збуту контрафактних цигарок. Вилучено товарів вартістю понад 1,6 млн. гривень

Співробітники оперативного та слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області, в рамках проведення операцій «Акциз – 2019», «Мережа» та «Рубіж – 2019» встановлена та припинена незаконна діяльність групи осіб, яка протягом 2019 року здійснювала масове незаконне розповсюдження фальсифікованих цигарок без марок акцизного податку.

Збут зазначеної тютюнової продукції здійснюється через мережу торгівельних павільйонів (кіосків), які розташовані в різних частинах міста Кам'янське, та через мережу Інтернет.

В якості складських приміщень для зберігання фальсифікованих тютюнових виробів та інших фальсифікованих підакцизних товарів зазначені особи використовували гаражні бокси, які розташовані у гаражних кооперативах міста Кам'янське.

У результаті проведення 12 обшуків за місцями зберігання та збуту фальсифікованих підакцизних товарів, з незаконного обігу вилучено майже 50 тисяч пачок тютюнових виробів та 10 дал. фальсифікованих алкогольних напоїв на загальну суму 1,65 млн. гривень.

Підготовлені клопотання про накладення арешту на вилучені підакцизні товари. Розслідування триває.

Змінено формат даних та структуру Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі

ДФС України повідомила, що внесено зміни до Формату даних та структури Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 18 червня 2019 року № 248 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 944» зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27 червня 2019 року за № 676/33647 (далі – Наказ № 248).

Також у новій редакції викладено Довідки:

про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри;

про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.

Для забезпечення виконання передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) обов'язків суб'єктами господарювання щодо подання документів в електронному вигляді стосовно обігу палива, зазначені вище форми довідок були розміщені 27 червня 2019 року на офіційному вебпорталі ДФС за адресою: www.sfs.gov.ua у розділі «Електронні форми документів», підрозділ Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів).

Нагадаємо, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесені зміни до норм ПКУ, які набрали чинності з 01 липня 2019 року.

Для забезпечення реалізації норм підпунктів 230.1.2 – 230.1.4 п. 230.1 ст. 230 ПКУ із змінами, внесеними Законом № 2628, прийнятий Наказ № 248.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/384701.html

Громадяни повинні сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у декларації про майновий стан і доходи, по 31 липня (включно)

ДФС України на офіційному веб-порталі за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/384678.html проінформувала, що фізичні особи, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зобов'язані сплатити суму податкових зобов'язань, зазначену у поданій декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), до 01 серпня року, що настає за звітним.

Отже, за результатами 2018 року останній день сплати – 31 липня 2019 року (включно).

Нагадуємо, що фізичні особи виконують свої зобов'язання як зі сплати податку на доходи фізичних осіб, так і військового збору.

Звертаємо увагу, що у зв'язку із введенням з 01.01.2019 у дію нових кодів бюджетної класифікації порядок сплати фізичними особами податкових зобов'язань, зазначених у податковій декларації, змінено.

Отже, платник податку на доходи фізичних осіб – фізична особа, який зобов'язаний подати податкову декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов'язання, сплачує їх за кодами платежу:

"11010500" – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

"11011001" – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Слід зазначити, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

● при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

● при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, на суми такого зобов'язання нараховується пеня.

Дані про всі рахунки самозайнятої особи, відкриті у банках та інших фінансових установах, відображаються в Електронному кабінеті

Банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків, зокрема, самозайнятої фізичної особи, до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка.

Норми визначені абз. першим п. 69.2 ст. 69 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 із змінами.

Пунктом 5 розд. І Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 01 квітня 2019 року № 56) встановлено, що клієнти мають право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору для забезпечення своєї господарської діяльності, незалежної професійної діяльності і власних потреб.

Обов'язок фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) та особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких такі особи відкривають рахунки, передбачений п. 69.7 ст. 69 ПКУ.

Таким чином, при встановленні статусу клієнта як самозайнятої особи (ФОП або особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність) банки та інші фінансові установи при відкритті/закритті рахунків клієнта надсилають повідомлення до контролюючого органу про відкриття або закриття будь-яких рахунків платника податків – самозайнятої особи, у тому числі відкритих для власних потреб.

Пунктом 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ обумовлено, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, у тому числі шляхом перегляду у режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв'язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю.

У розділі «Облікові дані платника» приватної частини Електронного кабінету відображаються, зокрема, дані про всі рахунки самозайнятої особи, відкриті у банках та інших фінансових установах (розрахункові, депозитні, кредитні тощо).

Оподаткування виплачених нерезиденту членських внесків

Для цілей оподаткування нерезиденти – це іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; фізичні особи, які не є резидентами України.

Норми визначені п.п. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

До платників податку на прибуток з числа нерезидентів належать юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України (п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 ПКУ).

Відповідно до положень п. 141.4 ст. 141 ПКУ доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними ст. 141 ПКУ.

Перелік доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, встановлено п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ.

Враховуючи те, що членські внески не визначені п.п. «й» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ як окремий вид доходу, що отримується нерезидентом з джерелом походження з України, то такі виплати розглядаються у складі інших доходів від провадження нерезидентом (постійним представництвом цього або іншого нерезидента) господарської діяльності на території України.

Якщо резидент здійснює будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримується податок з таких доходів, зазначених у п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, за ставкою у розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 – 141.4.6 п. 141.4 ст. 141 ПКУ) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності (п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПКУ).

Якщо виплата доходу з джерелом його походження з України здійснюється на користь міжнародної організації, яка має імунітет згідно з міжнародними договорами, то такий дохід не підлягає оподаткуванню в Україні.

Враховуючи вищевикладене, при виплаті резидентом членських внесків на користь нерезидента утримується податок у розмірі 15 відсотків їх суми та за рахунок такого нерезидента під час виплати таких внесків, якщо інше не передбачено положеннями чинних міжнародних договорів.

Протягом І півріччя 2019 року платники Дніпропетровщини перерахували до бюджетів усіх рівнів та єдиного внеску понад 47 мільярдів гривень

З початку 2019 року органами ДФС у Дніпропетровській області та Дніпропетровською митницею ДФС забезпечено у бюджети всіх рівнів (без врахування Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС) 39 млрд. 481,7 млн. грн.., що на 10 млрд. 672,9 млн. грн.. перевищує показник відповідного періоду минулого року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Так, до державного бюджету впродовж шести місяців 2019 року спрямовано 27 млрд. 277,4 млн. грн.., що на 8 млрд. 17,3 млн. грн.. (або на 41,6 %) більше надходжень січня – червня минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 12 млрд. 204,3 млн. гривень. Це на 2 млрд. 655,6 млн. грн.. (або на 27,8%) більше фактичних надходжень І півріччя 2018 року.

Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у першій половині поточного року зібрано 7 млрд. 758,7 млн. грн.., що перевищує минулорічні показники на 1 млрд.. 258,2 млн. грн.. (або на 19,4%).

Зустріч чотирнадцятої ротації працівників податкової міліції

Чотирнадцята ротація працівників податкової міліції повернулася з зони проведення операції Об'єднаних сил, у складі якої проходили службу 9 працівників ГУ ДФС у Дніпропетровській області. На щастя всі живі та здорові і з гордістю та почуттям якісно виконаного обов'язку повернулись до своїх рідних домівок.

Протягом ротації, за сумлінну та бездоганну службу, проявлені при цьому високий професіоналізм і самовідданість 1 працівник податкової міліції заохочений Відзнакою Президента України «За участь в антитерористичній операції», 24 працівники нагороджено медаллю командувача ООС «За відвагу та вірність», 11-ти працівникам оголошено подяку, 6-ти працівникам керівництвом ДФС присвоєно дострокові спеціальні звання.

Бажаємо Вам і надалі сумлінно виконувати службові обов'язки, з честю на високому рівні захищати економічні інтереси Держави! Злагоди та миру Вам та Вашим родинам!

Типові помилки при заповненні заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами

ДФС України за результатами обробки отриманих заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (форма J/F 1304901), повідомила про типові помилки, які припускають платники при їх заповненні:

1. На заяву на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, додатково до кваліфікованого електронного підпису керівника юридичної особи або уповноваженої особи, фізичної особи – підприємця або його представника накладається кваліфікований електронний підпис бухгалтера та печатка, що призводить до неприйняття документу.

2. У колонці 14 зазначається ідентифікатор об'єкта оподаткування, відсутній в інформації про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, про які до контролюючого органу направлено повідомлення відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України, що призводить до неприйняття документу.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/384829.html

До уваги платників податків!

ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/384832.html звернула увагу на наступне.

1. Щодо погашення протягом ІІІ кварталу 2019 року податкових векселів, виданих відповідно до п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до 30 червня 2019 року (включно)

Податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку погашається у разі підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий такий вексель, шляхом реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних на операції, визначені підпунктами 1) – 4) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ.

Згідно з п. 26 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, з 1 січня до 30 червня 2019 року (включно), підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів для погашення податкових векселів, виданих їх виробниками та імпортерами згідно з п. 229.8 ст. 229 ПКУ, здійснюється шляхом подання такими виробниками та імпортерами контролюючому органу – векселедержателю копій первинних документів, які підтверджують здійснення операцій, визначених у підпунктах 1) – 4) цього пункту (перелік визначених у цих підпунктах операцій співпадають з переліком, наданим у підпунктах 1) – 4) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ).

Первинні документи повинні підтверджувати переміщення бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів від виробників або імпортерів по всьому ланцюгу його постачання до суб'єктів господарювання, визначених у підпунктах 1) – 4) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ. Це, зокрема, але не виключно: видаткові накладні або акти приймання-передачі, залізничні або товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, зареєстровані акцизні накладні, складені на такі операції, також відповідні договори на реалізацію такого пального.

Крім цього, для погашення податкового векселя векселедавцем мають бути надані копії первинних документів, які підтверджують заправлення повітряних суден суб'єктом господарювання, визначеним у підпункті 1) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ, яким здійснено таке заправлення, це, зокрема, але не виключно: видатковий ордер, реєстр, карта, накладна тощо, відповідні договори на реалізацію такого пального або на виконання послуг із заправлення повітряних суден.

Таким чином, податкові векселі, видані до 30 червня 2019 року (включно), термін погашення яких припадає на ІІІ квартал 2019 року, погашаються з дотриманням тимчасового порядку, встановленого п. 26 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а саме: шляхом подання такими виробниками та імпортерами до контролюючого органу – векселедержателя копій первинних документів, що підтверджують здійснення операцій, визначених у підпунктах 1) – 4) цього пункту ПКУ.

2. Щодо погашення з 01 по 23 липня 2019 року податкових векселів, виданих відповідно до п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ з 01 по 23 липня 2019 року

Пунктом 23 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ встановлені особливості реєстрації акцизних накладних у перехідний період. Зокрема, акцизні накладні, складені з 01 до 31 липня 2019 року, реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних з 23 липня до 15 серпня 2019 року.

Таким чином, процедура автоматичного врахування відповідних обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів для погашення податкового векселя після реєстрації акцизних накладних із зазначенням реквізитів податкового векселя, почне діяти з 23 липня 2019 року. Зазначене виключає можливість проведення органами ДФС автоматичного врахування відповідних обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів для погашення податкового векселя у період до 23 липня 2019 року.

Відповідно, погашення податкових векселів, виданих у період з 01 до 23 липня 2019 року, здійснюється в цей період у порядку, встановленому пунктом 26 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, а саме: шляхом подання копій первинних документів на підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів з наступною реєстрацією акцизних накладних у терміни, встановлені п. 23 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.

3. Щодо погашення після 23 липня 2019 року податкових векселів, виданих відповідно до п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ з 01 по 23 липня 2019 року

Після 23 липня 2019 року податкові векселі, видані у період з 01 по 23 липня 2019 року, погашаються на підставі:

► акцизних накладних, складених на операції, визначені у п.п. 1) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 ПКУ (а саме – операції з заправлення повітряних суден суб'єктами господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно з чинним сертифікатом на відповідність вимогам авіаційних правил України на здійснення наземного обслуговування, виданим уповноваженим органом з питань цивільної авіації), зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

► копій первинних документів, які підтверджують здійснення визначених у підпунктах 2) – 4) п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 29 ПКУ операцій з реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів (а саме – їх реалізації суб'єктам літакобудування, на яких поширюється дія норм ст. 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості»; замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»; підприємствам, установам та організаціям системи державного резерву), та акцизних накладних, складених на такі операції, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Затверджено форму заяви про включення до Електронного реєстру суб'єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини

Міністерство фінансів України наказом від 18.06.2019 № 249, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.06.2019 за № 675/33646 (далі – Наказ № 249), затвердило форму заяви про включення до Електронного реєстру суб'єктів господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини.

Наказ № 249 розроблено відповідно до ст. 7¹ «Особливості відпуску та отримання спирту етилового для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини» Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями.

Наказ № 249 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 02.07.2019 № 50.

Операції з постачання платником ПДВ маркетингових послуг є об'єктом оподаткування ПДВ

Маркетингові послуги (маркетинг) – це послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Норми обумовлені п.п. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ (п.п. «б» п. 185.1 ст. 185 ПКУ).

Пунктами 186.2 та 186.3 ст. 186 ПКУ маркетингові послуги як окремий вид послуг для оподаткування ПДВ не визначено.

Водночас, відповідно до п. 186.4 ст. 186 ПКУ місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у п. 186.2 і п. 186.3 ст. 186 ПКУ.

Враховуючи вищевикладене, операції з постачання платником ПДВ – резидентом маркетингових послуг є об'єктом оподаткування ПДВ, незалежно від того кому вони надаються – резиденту чи нерезиденту.

Умови отримання неприбуткового статусу

Умови неприбутковості визначені пп.133.4.1 Податкового кодексу України, а саме: організація має бути створена та зареєстрована у тому порядку, який встановлений законом, що регулює діяльність такого виду неприбуткової організації; установчі документи мають містити заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 пункту 133.4. Слід обов'язково зазначити, що організація створена та здійснює свою діяльність без мети отримання прибутку; установчі документи мають містити положення про те, що після ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення неприбуткової організації, всі її активи переходять до неприбуткової організації подібного виду або в держбюджет. Виключення тільки для ОСББ та їх асоціації; організація має бути внесена ДФС до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Для цього подаються відповідні документи. Включення та виключення здійснюється згідно постанови КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Однією з необхідних умов неприбуткового статусу є правильно складені установчі документи, де прописана неприбутковість організації.

Слід зазначити, що у разі порушення після отримання неприбуткового статусу визначених вимог, така організація втрачає свій статус неприбуткової організації та стає платником податку на прибуток з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення (пп.133.4.3 ПКУ).

Чи повинен знятись з обліку платник єдиного внеску член фермерського господарства, якщо укладено трудовий договір з роботодавцем?

Відповідно до п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон №2464) членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).

Такі платники зобов'язані стати на облік в контролюючих органах як платники ЄВ. Після взяття на облік в контролюючих органах платниками ЄВ на членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, поширюються обов'язки, визначені п. 1 частини другої ст. 6 Закону №2464 щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати ЄВ.

При цьому не є платниками ЄВ в розумінні п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 члени фермерського господарства, якщо вони одночасно є застрахованими особами і за них роботодавцями сплачується ЄВ із суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, та/або суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Умови зняття з обліку платників ЄВ, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями, визначаються розд. V Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № (далі – Порядок №1162), яким, зокрема, передбачено подання до контролюючому органу заяви про зняття з обліку платника ЄВ за формою № 7-ЄСВ, наведеною у додатку 5 до Порядку №1162.

Враховуючи зазначене, якщо член фермерського господарства, який перебуває на обліку як платник ЄВ, уклав трудовий договір з роботодавцем, то він повинен подати до контролюючого органу заяву про зняття з обліку платника ЄВ за формою №7-ЄСВ та знятись з обліку у порядку, визначеному розд. V Порядку №1162.

Податок на нерухомість: порядок обчислення для фізичної особи у разі зміни власника об'єкта оподаткування протягом року

У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Норми визначені п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (п.п. 266.8.2 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).

Який порядок переміщення лікарських засобів громадянами через митний кордон України

Триває пері