РРО: важливі новації. З кваліфікованим електронним підписом – зручно!
В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція на тему «Нововведення при застосуванні РРО у поточному 2020 році. Переваги використання кваліфікованого електронного підпису».
У пресконференції прийняли участь: начальник управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур, начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алла Свірська та начальник відділу фактичних перевірок контролю за готівковими операціями управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Олександр Харченко.
Продовжуючи вже розпочате з кінця минулого року інформування платників податків стосовно нововведень, які запроваджено законами України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» Ольга Мазур у своїй доповіді зупинилась на питаннях, пов'язаних з новими правилами застосування програмних РРО, зокрема, на етапах введення обов'язкового застосування РРО платниками податків.
«З 19.04.2020 розширено коло юридичних осіб, які застосовують РРО під час торгівлі продукцією власного виробництва: торгівля ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння власного виробництва.
Додано види діяльності для ФОПів – „єдинників“, під час здійснення яких застосовуються РРО, а саме: надання платних послуг у сфері охорони здоров'я», – підкреслила Ольга Мазур.
Також з 01.10.2020 застосовують РРО ФОПи – «єдинники», які дійснюють:
- торгівлю товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;
- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
- роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах;
- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування;
- реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів.
До того ж, з 01.01.2021 застосовують РРО усі ФОПи – «єдинники», незалежно від видів діяльності та обсягу річного доходу, крім платників І-ої групи.
Ольга Мазур відмітила, що з 19.04.2020 збільшено розмір фінансових санкцій, зокрема за проведення розрахункових операцій з використання РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг): за перше порушення 10 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), за повторне порушення – 50 % такої вартості.
Одним із головних напрямків реформування Державної податкової служби є розвиток онлайн сервісів та діджиталізація.
На сьогодні податкова служба першою буде реалізовувати реформу «Держава у смартфоні». Адже, сьогодні складно уявити життя без сучасних інформаційних технологій. Завдяки їм комфортними стають не лише звичні речі, а й наш побут, покращуються умови праці.
За словами начальника управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Алли Свірської, з метою надання платникам податків якісних електронних послуг при ДПС України функціонує сервіс «Електронний кабінет», електронна адреса cabinet.tax.gov.ua, яким можливо скористатись цілодобово як з персональних комп'ютерів так і з смарт — пристроїв, сервіс працює безкоштовно.
За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків, та програмного РРО, на теперішній час якому забезпечено безкоштовне повнофункціональне рішення від ДПС в тестовому режимі (для виявлення зауважень).
Реєстрація програмного РРО здійснюється у спеціальному додатку на офіційному сервері ДПС України, в приватній частині «Електронного кабінету», доступ до якої здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, у вкладці Програмний РРО (тестова версія). Також програмне забезпечення для мобільних пристроїв (Windows та Android) можна безкоштовно завантажити з офіційної сторінки ДПС України за посиланням https:/80.91.165.208/E-Receipt/.
Для набрання статусу суб'єкту електронного документообігу та користування сервісами електронного кабінету платнику податків необхідно:
- отримати кваліфікований електронний підпис у будь – якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах.
На теперішній час отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи у Дніпропетровській області можливо у наступних пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно — довідкового департаменту ДПС:
- м. Дніпро, пр. Слобожанський, буд.95а (Лівобережна ДПІ);
- м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, буд.25 (Шевченківська ДПІ);
- м. Кривий Ріг, просп. Героїв-підпільників, буд.42 (Криворізька північна ДПІ).
«Після отримання кваліфікованого електронного підпису необхідно:
- зареєструватися користувачем електронного кабінету, розміщеного на сайті ДПС України, за допомогою отриманого кваліфікованого електронного підпису;
- надіслати засобами електронного зв'язку Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів;
- після отримання підтвердження про приєднання до системи електронного документообігу платник податків набуває статусу суб'єкту електронного документообігу», – наголосила Алла Свірська.
Ключова функція податкової служби – це зробити процес роботи з платниками податків максимально автоматизованим.
Кожна людина повинна пам'ятати: на податках тримається вся соціальна сфера і сумлінне ставлення до своїх обов'язків фізичних та юридичних осіб забезпечує побудову європейського суспільства.
Проведена пресконференція відбулася у форматі діалогу, під час якого представниками засобів масової інформації були задані актуальні питання стосовно нових правил застосування РРО та реєстрації програмного РРО.
ДПС вдосконалюватиме процеси і сервіси, аби підвищити добровільність сплати податків
Голова ДПС Сергій Верланов зустрівся з литовськими бізнесменами та послом Литовської республіки в Україні Марюсом Януконісом, де розповів про роботу та результати діяльності оновленої податкової служби, окреслив подальші кроки розбудови відносин з платниками податків та запровадження ініціатив, які спрощують ведення бізнесу.
Зокрема, за словами Сергія Верланова, головним чинником підвищення добровільності сплати податків мають стати електронні сервіси, над розвитком і вдосконаленням яких зараз ведеться активна робота.
«Робота з реформування Державної податкової служби триває. Нині працюємо над удосконаленням послуг та сервісів. Нова ДПС прагне робити їх більш зручними для платника, розвиватися, впроваджувати міжнародні стандарти. Вже запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему „Електронний кабінет“. Нині він є чи не найпопулярнішим електронним сервісом. Тому наступні півроку ми будемо його вдосконалювати», – зауважив Сергій Верланов.
Очільник ДПС також наголосив, що податкова служба перезавантажує систему аудиту. Зокрема, податкова в цьому році вже скоротила на 20 % кількість планових перевірок, а посилення аналітичної роботи дозволить не тільки надалі зменшувати кількість перевірок, а й підвищити їх результативність.
У ході зустрічі від бізнесу надійшли цінні пропозиції і побажання щодо вдосконалення роботи ДПС. У свою чергу Сергій Верланов підкреслив, що зворотній зв'язок, який отримує ДПС у ході таких заходів, є необхідним для реформування податкової служби.
Також, за словами очільника ДПС, у становленні нової податкової служби підтримка європейських партнерів є надважливою. В ході зустрічі Сергій Верланов подякував Литовській республіці за допомогу, зокрема, за провідну участь у впровадженні програми ЄС з управління державними фінансами в Україні (EU4PFM), одним з напрямів якої є реформа податкової служби в Україні.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/404994.html
Куди подається податкова декларація про майновий стан і доходи
Фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) подає податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за звітний податковий період у встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ) строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою.
Податкова адреса платника податків – фізичної особи – це місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
У разі якщо платник ПДФО проживає не за місцем реєстрації (прописки) – Декларація подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
У разі якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстрована за іншою – Декларація подається до податкового органу за попередньою податковою адресою.
Пунктом 70.7 ст. 70 ПКУ передбачено, що фізичні особи – платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, фізичні особи – платники податків зобов'язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за формою № 5ДР).
Інформація для внутрішньо переміщених осіб
Відповідно до Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» із змінами факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Така довідка видається структурними підрозділами з питань соціального захисту населення згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 (із змінами та доповненнями).
Внутрішньо переміщені особи зобов'язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, які вносяться до облікової картки, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР. При пред'явленні платником податків довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до Заяви за формою № 5ДР вноситься інформація щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа особи та адреса фактичного місця проживання/перебування – відповідно інформації, зазначеної в довідці.
Таким чином, платник податків – внутрішньо переміщена особа, який подав до контролюючого органу за місцем фактичного проживання/перебування Заяву за формою № 5ДР та пред'явив при цьому довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, і Декларацію подає до цього контролюючого органу.
Якщо такі дії не здійснено, то Декларація подається таким платником ПДФО за адресою (місцезнаходженням) контролюючого органу, який переміщено з тимчасово окупованої території.
Набрав чинності закон щодо забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва
23.01.2020 набрав чинності Закон України від 14.01.2020 № 436-ІХ «Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2020 рік“ щодо забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва» (далі – Закон № 436).
Зміни передбачають виділення 2 млрд грн для запуску програми кредитів під 5, 7 та 9 відсотків для підтримки мікро- та малого бізнесу.
Програма дасть змогу малим та середнім підприємцям відкривати власну справу та створити тисячі робочих місць вже у 2020 році.
Фонд розвитку підприємництва надаватиме підтримку у вигляді компенсації відсоткової ставки до рівня 5, 7 та 9 відсотків річних за кредитами у гривні. Відсоток залежить від розміру й типу бізнесу.
Також підтримка фізичним особам – підприємцям надаватиметься у вигляді часткових гарантій за кредитами, якщо у малого та середнього бізнесу бракує застави.
Закон № 436 опубліковано в офіційному виданні «Голосі України» від 22.01.2020 року № 12.
Затверджено новий Довідник відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету
03.01.2020 набрав чинності новий Довідник відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затверджений наказом Державної казначейської служби України від 28.11.2019 № 336 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Державної казначейської служби України від 19.12.2019 № 355) (далі – Довідник).
Видання Довідника зумовлене переходом на нову автоматизовану систему бухгалтерського обліку казначейського виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями.
Довідник приведено у відповідність до початку застосування з 01 січня 2020 року оновленого Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі. Також Довідник було доповнено новою графою «Ознака фонду».
Слід зазначити, що при цьому втратив чинність, наказ Державного казначейства України від 15.01.2007 № 5 «Про затвердження Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» (із змінами).
Нагадаємо, що з 03.01.2020 зарахування податків та інших обов'язкових платежів здійснюється за новими рахунками.
Довідник розміщено на офіційному сайті Державної казначейської служби України за посиланням https://www.treasury.gov.ua/ua/npa/dovidnik-vidpovidnosti-simvolu-zvitnosti-kodu-klasifikaciyi-dohodiv-byudzhetu
До спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності додано нові версії документів
Станом на 16.01.2020 оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.28.2.0).
Перелік змін та доповнень (версія 1.28.2.0) станом на 16.01.2020:
Додано нові версії документів:
На виконання вимог Закону України від 18 грудня 2019 року № 391-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» додано нові документи:
F/J 1304102 – Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів.
У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат) додано нові версії документів:
S0400410 – № 1-ПЕ (місячна) Звіт про економічні показники короткотермінової статистики промисловості (наказ Держстату від 31.05.2019 № 178);
S0423114 – № 1-П (місячна) (юридичні особи) Звіт про виробництво промислової продукції за видами (наказ Держстату від 31.05.2019 № 180);
S0423115 – № 1-П (місячна) (фізичні особи) Звіт про виробництво промислової продукції за видами (наказ Держстату від 31.05.2019 № 180);
S0800109 – № 1-заборгованість (ЖКГ) (місячна) Звіт про оплату населенням житлово-комунальних послуг (наказ Держстату від 22.07.2019 № 255);
S2701413 – № 21-заг (місячна) Звіт про реалізацію продукції сільського господарства (наказ Держстату від 10.05.2019 № 151).
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Єдиний внесок: ФОП за себе подають звіт до 10 лютого
Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.
Норми встановлені п. 2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435).
Звіт подається за формою № Д5 згідно з додатком 5 до Порядку № 435 із зазначенням типу форми «початкова».
Також подають Звіт один раз на календарний рік у разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) ФОП, у тому числі ті, які обрали спрощену систему, та які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 1058), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, формують і подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе з позначкою «призначення пенсії» за період до дати формування заяви на призначення пенсії (при цьому тип форми «початкова» не зазначається) відповідно до пунктів 10 та 11 розділу IV Порядку № 435 один раз на рік у терміни, визначені п. 2 розділу ІІІ Порядку № 435.
Разом з тим Звіт не подається тими ФОП, які користуються пільгою при сплаті єдиного внеску, а саме: пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 435 визначено, що ФОП, у тому числі ті, які обрали спрощену систему, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Відбувся кущовий семінар для платників податків Західнодонбаського регіону
Днями за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Західно-Донбаським управлінням ГУ ДПС проведено кущовий семінар для суб'єктів господарювання міст Павлограда, Першотравенська, Тернівки, Павлоградського, Васильківського, Покровського, Межівського, Петропавлівського та Юр'ївського районів.
На семінарі докладно розглядались зміни у податковому законодавстві, запроваджені з 01 січня 2020 року, та нові правила застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Акцентовано увагу суб'єктів господарювання, що з 19.04.2020 набувають чинності закони України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг», крім окремих їх положень.
Фахівцями Західно-Донбаського управління ГУ ДПС висвітлені питання справляння рентної плати та екологічного податку, сплати транспортного податку, адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу», а також наголошено про початок кампанії декларування фізичними особами доходів, отриманих у 2019 році.
Крім того, на семінарі особливу увагу приділено впровадженню інформаційних технологій, які дозволяють зберегти дорогоцінний час для бізнесу, а саме – на електронних сервісах ДПС України, скориставшись якими можна подати звітність, отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію у режимі он-лайн.
Окремо присутні проінформовані про сервіси та можливості Електронного кабінету.
Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання, які виникають під час проведення ними господарської діяльності. Присутні висловили подяку фахівцям за практичну допомогу.
За 2019 рік до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло 317 запитів на публічну інформацію
Протягом 2019 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло 317 письмових запитів на публічну інформацію, у порівнянні з 2018 роком кількість запитів зросла на 53 одиниці.
За наслідками розгляду запитів: задоволено, з наданням інформації – 145, відмовлено з причини невідповідності запитів вимогам Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» – 167, надіслано за належністю – 5.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області створено спеціальну електронну поштову скриньку [email protected], запити на публічну інформацію, з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 6 наборів відкритих даних на «Єдиному державному веб-порталі відкритих даних» та субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області».
Платники зможуть оперативно отримувати відповіді на електронну адресу
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/405093.html повідомила, що Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із:
► відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС;
► нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві;
► діючими ставками податків та зборів, податковим календарем;
► актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
ЗІР постійно вдосконалюється, орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Запрошуємо платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв'язок».
За допомогою форми «Зворотній зв'язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.
Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».
Оприлюднено новий порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування
З 01 лютого 2020 року діятиме новий Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – Порядок), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Постанову № 1165 оприлюднено на офіційному сайті Уряду (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadkiv-z-pita-a1165).
Порядком, зокрема, визначені:
- Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1);
- Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість (додаток 2);
- Критерії ризиковості здійснення операцій (додаток 3);
- форма Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (додаток 4);
- Таблиця даних платника податку на додану вартість (додаток 5);
- форма Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (додаток 6);
- форма Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість (додаток 7).
Також Постановою № 1165 затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Це надає платникам податків можливість адміністративного оскарження всіх рішень про відмову реєстрації податкової накладної, що сприятиме прискоренню врегулювання досудових спорів.
Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, зокрема, визначено форми Скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (додаток 1), Заяви про відкликання скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 2) та Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 3).
Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/405220.html
Безготівкова форма розрахунків банківським переказом на поточний рахунок продавця без застосування платіжних карток не потребує РРО
Якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО). Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця.
Відповідні норми встановлені п. 2 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265).
Отже, фізичні особи – підприємці (ФОП) – «спрощенці», які надають послуги (юристи, консультанти, «айтішники» тощо), а також інші самозайняті особи, у тому числі і ті ФОП, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати РРО, якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом. Також РРО не потрібні, якщо клієнт у касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця.
Якщо ж розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей Закону № 265. У цьому разі необхідно застосовувати РРО.
До уваги платників екологічного податку!
Платники екологічного податку визначені п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками екоподатку за викиди двоокису вуглецю суб'єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.
У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб'єкти зобов'язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов'язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.
Об'єктом та базою оподаткування екологічним податком, зокрема, є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п. 242.1 ст. 242 ПКУ).
Разом з тим, база оподаткування екологічним податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік (п. 242.4 ст. 242 ПКУ).
Форма Податкової декларації екологічного податку (далі – Декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 із змінами та доповненнями. Невід'ємною частиною Декларації є додатки (розрахунки). Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення здійснюється у додатку 1 до Декларації (далі – Додаток).
З метою встановлення суб'єктом господарювання факту перевищення, визначеного п. 240.7 ст. 240 ПКУ граничного обсягу викидів двоокису вуглецю, такому суб'єкту необхідно вжити заходів із виконання інвентаризації обсягу таких викидів у порядку, встановленому законодавством.
Загальні принципи інвентаризації врегульовані Інструкцією про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.02.1995 № 7, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.03.1995 за № 61/597, із змінами (далі – Інструкція).
Зокрема, Інструкцією встановлено, що інвентаризація викидів забруднюючих речовин, які не визначені за безпосередніми інструментальними вимірами, наприклад, двоокису вуглецю, виконується за матеріалами технологічного регламенту або розрахунковим методом.
Порядок виконання інвентаризації викидів забруднюючих речовин енергетичними установками, у тому числі двоокису вуглецю, у разі використання різних видів палив розрахунковим методом, визначений Галузевим Керівним Документом «ГКД 34.02.305-2002 Викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря від енергетичних установок. Методика визначення», затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Міністерства екології та природних ресурсів України від 14.06.2002 № 359 із змінам.
Якщо суб'єкт господарювання має декілька стаціонарних джерел забруднення в межах одного та/або декількох населених пунктів або за їх межами (коди органу місцевого самоврядування за КОАТУУ різні/однакові) та здійснює викиди забруднюючих речовин, у тому числі й двоокису вуглецю, то такому суб'єкту господарювання необхідно подати до контролюючого(их) органу(ів) за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення заяву(и) про звітний (податковий) період, у якому очікується перевищення граничної величини викидів двоокису вуглецю у розмірі 500 тонн на рік всіма стаціонарними джерелами забруднення. До заяви додаються розрахунки з матеріалами оцінки інвентаризації обсягів викидів двоокису вуглецю за всіма стаціонарними джерелами забруднення.
Платники екологічного податку декларують податкові зобов'язання за викиди двоокису за обсяги таких викидів, що перевищують граничний обсяг, починаючи із звітного (податкового) періоду, у якому досягнуто граничний обсяг таких викидів в окремому Додатку та подають до контролюючого (их) органу (ів) за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення.
Зразки заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи у прикладах
З 01 січня 2020 року розпочалася деклараційна кампанія 2020.
Порядок подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) та оподаткування доходів фізичних осіб встановлено Податковим кодексом України.
Зразки заповнення податкової декларації розміщені на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-/zrazki-zapovnennya-podatkovoi-deklaratsii/
Як можна «докупити» страховий стаж розповіли у Правобережному управлінні
Правобережне управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що останнім часом тема добровільної сплати єдиного внеску набуває популярності. «Купити» страховий стаж, якого бракує, можна на підставі договору про добровільну сплату.
Якщо громадянин не працював певний час, не отримував доходи, з яких сплачувався єдиний внесок, то такий період у страховий стаж не зараховується.
Зауважимо, несплата єдиного внеску, не дає працездатним громадянам права на отримання житлової субсидії.
Допомогти у вирішенні таких ситуацій можливо за рахунок «придбання стажу» шляхом укладання Договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (за попередні періоди) або договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (на майбутній період), який можна укласти не менше ніж на рік.
Коло громадян, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, визначено статтею 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Порядок укладення договору про добровільну участь та необхідні документи визначено розділом V Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 20.01.2015 року № 449.
Особам, що бажають добровільно сплачувати єдиний внесок, необхідно звернутися до податкового органу за місцем проживання.
Для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування необхідно надати такі документи:
- заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соцстрахування або одноразову сплату в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (форму заяви наведено в додатку 3 до Інструкції № 449);
- копію трудової книжки (за наявності);
- виписку із системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
- копію документу, який засвідчує особу.
Члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню, надають також документ, що підтверджує їх членство в такому господарстві.
З особою, яка подала Заяву, після перевірки викладених у ній відомостей, у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання Заяви укладається Договір за обраним видом.
Сума сплати за договором (сума єдиного внеску) визначається такими особами самостійно та розраховується виходячи з мінімальної заробітної плати, діючої на день укладання договору. При цьому сума сплати визначена для договорів «на майбутній період» не може бути менше мінімального єдиного внеску на місяць (на сьогодні 1039,06 грн.), а для договорів «одноразової» сплати — не менше мінімального єдиного внеску на місяць помноженого на коефіцієнт 2 (на сьогодні 2078,12 грн.).
Звертаємо увагу, що одноразова сплата єдино