Прийом платників в ЦОП за попереднім записом
Державна податкова служба України відповідно до пункту розділу II прикінцевих положень Закону України від 17 березня 2020 року № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронвірусної хвороби (COVID-19)» та з метою профілактики, запобігання поширення та мінімізації інфікування коронавірусом на період запровадження надзвичайної ситуації та введенням відповідними рішеннями територіальних влад додаткових обмежувальних заходів, направлених на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Прийом платників в ЦОП за попереднім записом (за телефоном, через сайт) виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності, зокрема:
видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків;
внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.
- Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області, електронна адреса: [email protected];
- Новокодацька державна податкова інспекція, електронна адреса: [email protected], телефони: (056)377-46-14;
- Центральна державна податкова інспекція, електронна адреса: [email protected], телефони: (0562)34-28-79;
- Чечелівська державна податкова інспекція, електронна адреса: [email protected], телефони: (056)377-46-18.
Режим роботи контакт-центру ДПС у період карантину
Контактний центр Державної податкової служби України продовжує надання консультативних послуг платникам податків. Отримати інформаційно-довідкові послуги можна за телефоном 0 800 501 007 з 10.00 до 17.00 (крім суботи, неділі та святкових днів).
У неробочий час є можливість залишити запитання за допомогою сервісу «Залиште питання – ми Вам зателефонуємо».
Також надіслати запитання та повідомлення можна на електронну адресу [email protected].
Звертаємо увагу, що за допомогою Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) платники мають змогу отримати відповіді на питання, які їх цікавлять, у будь-який зручний для них час.
Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС або безпосередньо у мережі Інтернет за адресою http://zir.tax.gov.ua/.
Мобільні додатки ЗІР можна безкоштовно завантажити через інтернет-магазини App Store та Google Play.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412552.html
Правобережне управління про підсумки деклараційної кампанії за січень-лютий 2020 року
Протягом січня — лютого громадяни Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яке об'єднує платників Новокодацького, Центрального та Чечелівського районів м.Дніпра податкові декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік подали 228 громадян, які задекларували понад 86 млн грн доходів. Із загальної кількості декларантів, 188 громадян, які мали обов'язок задекларувати доходи. Вони самостійно визначили до сплати в бюджет 1,56 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 273,7 тис грн військового збору. Інші 40 громадян подали податкові декларації з метою одержання податкової знижки та визначили до повернення з бюджету 91,3 тис грн податку на доходи фізичних осіб.
Заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Інна ТИХОНЕНКО нагадала, що обов'язок подання декларації про майновий стан і доходи виникає у разі отримання громадянами упродовж 2019 року доходів не від податкових агентів, від здійснення операцій з інвестиційними активами, надання майна в оренду фізичним особам, у вигляді виграшів, спадщини чи подарунків, іноземних доходів, інших доходів, які не були оподатковані протягом року за місцем виплати доходу, але не є звільненими від оподаткування.
Також Інна ТИХОНЕНКО зауважила, що подовжено до 1 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи.
Суму податкового зобов'язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року. Для охочих реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2019 року податкова декларація подається по 31 грудня 2020 року включно.
Понад 302 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб сплачено до місцевого бюджету
Упродовж січня — лютого 2020 року від платників податків території обслуговування Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області до місцевого бюджету надійшло 302,4 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 46,9 млн. грн. або на 18,4 відсотків перевищило показник аналогічного періоду минулого року.
Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевого бюджету і напряму залежить від рівня заробітної плати найманих працівників. Сплачується цей податок із розрахунку 18 відсотків від нарахованого доходу та застосовується майже для всіх видів доходів громадян.
Надходження саме цього податку є запорукою наповнення казни та поліпшення якості життя населення.
Тому, фахівці Правобережного управління звертають увагу на дотримання вимог чинного законодавства роботодавцями, які використовують найману працю та закликають активно сприяти процесу легалізації трудової зайнятості та створення нових робочих місць.
Про декларування доходу від продажу автомобілів
Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується податком на доходи фізичних осіб, тобто у фізичної особи не виникає обов'язку щодо сплати податку (п. 173.2 ст. 173 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Разом з тим, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків (абзац перший п. 173.1 ст. 173 ПКУ) та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Звертаємо увагу, що обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок.
У інших випадках, наприклад, укладання та оформлення таких операцій безпосередньо в сервісних центрах, платник податку, який при продажу транспортного засобу отримав дохід, що підлягає оподаткуванню, від іншої фізичної особи, зобов'язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Громадяни, які розміщують кошти на депозитних рахунках, декларацію про доходи не подають
Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податковим агентом платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
Податковим агентом у строки, визначені Податковим кодексом України (далі – ПКУ) для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, а саме – 18 відсотків, із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.
Доходи, зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4. ст. 170 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.
Отже, громадяни, які розміщують кошти на депозитних рахунках не зобов'язані подавати щорічні декларації про майновий стан і доходи.
Верховна Рада України прийняла законопроєкт, спрямований на підтримку бізнесу в період проведення заходів із запобігання поширення коронавірусу в Україні
Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому законопроект 3220 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)».
Законопроєктом вносяться зміни:
- запроваджується звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року. Це звільнення не стосуватиметься правил нарахування, декларування, сплати ПДВ, акцизного податку та ренти, а також порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, які застосовуються на загальних підставах, відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
- не будуть застосовуватися штрафи за несвоєчасну або неповну сплату ЄСВ, а також несвоєчасне подання звітності по ЄСВ за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року;
- за період з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховуватиметься пеня, а для платників єдиного внеску – за період 1 березня по 30 квітня 2020 року;
- встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок з 18 березня по 31 травня 2020 року (крім перевірок, що стосуються бюджетного відшкодування). Перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на цей період. До 30 березня 2020 року ДПС оприлюднить оновлений план-графік перевірок. Документальні перевірки з ЄСВ призупиняються на період з 18 березня по 18 травня 2020 року;
- подовжено до 1 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи. Суму податкового зобов'язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року;
- не нараховується та не сплачується у період з 1 березня року по 30 квітня 2020 року плата за землю за земельні ділянки, у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності. При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб) мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов'язання із сплати плати за землю за відповідні місяці;
- об'єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з 1 березня по 30 квітня 2020 року;
- тимчасово за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску «за себе» фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, члени фермерських господарств та особи, які займаються незалежною професійною діяльністю;
- впровадження застосування програмних РРО відтерміновується до 1 серпня 2020, зокрема, розширення застосування РРО для окремих видів діяльності – до 1 січня 2021 року, до 1 квітня 2021 року відтерміновується запровадження обов'язкового використання РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої груп.
Інформація із законопроекту № 3220 від 16.03.2020, прийнятого Верховною Радою України 17 березня 2020 року, відповідно до тексту, розміщенного на сайті ВРУ http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68402
Ми знайшли свою роботу. Приєднуйтесь до команди Головного управління ДПС у Дніпропетровській області!
Відеоматеріали за темою розміщено за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/5884.html, а також :
► на офіційній сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/videos/335920807299347/ та
► на каналі популярного відеохостингу You Tube за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=ViMP6Ojcv8U
Верховна Рада України прийняла законопроєкт, спрямований на підтримку бізнесу в період проведення заходів із запобігання поширення коронавірусу в Україні
Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому законопроект 3220 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)».
Законопроєктом вносяться зміни:
- запроваджується звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року. Це звільнення не стосуватиметься правил нарахування, декларування, сплати ПДВ, акцизного податку та ренти, а також порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, які застосовуються на загальних підставах, відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
- не будуть застосовуватися штрафи за несвоєчасну або неповну сплату ЄСВ, а також несвоєчасне подання звітності по ЄСВ за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року;
- за період з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховуватиметься пеня, а для платників єдиного внеску – за період 1 березня по 30 квітня 2020 року;
- встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок з 18 березня по 31 травня 2020 року (крім перевірок, що стосуються бюджетного відшкодування). Перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на цей період. До 30 березня 2020 року ДПС оприлюднить оновлений план-графік перевірок. Документальні перевірки з ЄСВ призупиняються на період з 18 березня по 18 травня 2020 року;
- подовжено до 1 липня 2020 року термін подання річної декларації про майновий стан і доходи. Суму податкового зобов'язання, яке платниками визначено до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року;
- не нараховується та не сплачується у період з 1 березня року по 30 квітня 2020 року плата за землю за земельні ділянки, у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності. При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб) мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов'язання із сплати плати за землю за відповідні місяці;
- об'єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з 1 березня по 30 квітня 2020 року;
- тимчасово за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску «за себе» фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, члени фермерських господарств та особи, які займаються незалежною професійною діяльністю;
- впровадження застосування програмних РРО відтерміновується до 1 серпня 2020, зокрема, розширення застосування РРО для окремих видів діяльності – до 1 січня 2021 року, до 1 квітня 2021 року відтерміновується запровадження обов'язкового використання РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої груп.
Інформація із законопроекту № 3220 від 16.03.2020, прийнятого Верховною Радою України 17 березня 2020 року, відповідно до тексту, розміщенного на сайті ВРУ http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68402
Сергій Верланов: Головний пріоритет – убезпечити працівників служби та платників податків під час пандемії коронавірусу
Основні завдання з реалізації заходів ДПС із запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 окреслив Голова ДПС Сергій Верланов сьогодні під час апаратної наради керівництва ДПС та її територіальних органів.
«Всі керівники підрозділів ДПС та співробітники повинні усвідомити складність ситуації. Кожен на своєму місці має вжити всіх заходів для того, щоб зберегти своє здоров'я, здоров'я своїх близьких та платників податків. Впевнений, що ми з вами покажемо приклад ефективної командної роботи у протидії розповсюдженню небезпечного вірусу», – зазначив Сергій Верланов.
Нині вже розроблений та надісланий до територіальних підрозділів ДПС план першочергових заходів із запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19. Зокрема, передбачена взаємодія територіальних органів ДПС з обласними державними адміністраціями та регіональними підрозділами Міністерства охорони здоров'я України (тимчасовими обласними протиепідемічними комісіями при облдержадміністраціях) щодо проведення профілактичних і протиепідемічних заходів.
Детальніше з інформацією щодо заходів ДПС із запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/411795.html
До уваги платників!
У зв'язку зі спалахом та розповсюдженням коронавірусу COVID-19, а також попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертається з проханням до платників податків зменшити кількість відвідувань податкових органів та активніше користуватись електронними сервісами, зокрема Електронним кабінетом – найпопулярнішим зручним сервісом ДПС.
Так, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Нагадуємо, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платникам слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
За несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи передбачена відповідальність
Відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи відповідно норм ПКУ.
Статтею 111 ПКУ визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності, як фінансова, адміністративна та кримінальна. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Так, несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
Крім того, відповідно до ст. 164¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов'язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Новації застосування РРО: вимоги до скарг покупців щодо порушення порядку проведення розрахункових операцій
З 01.10.2020 відповідно до Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» набере чинності розділ IV1 «Вимоги до скарг покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон про РРО), зокрема ст. 161.
Так відповідно до нової ст. 161 Закону про РРО, скарги покупців (споживачів) щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій, які претендують на отримання компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій, передбаченої ст. 25 Закону про РРО, мають містити такі реквізити:
1) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), номер засобу зв'язку;
2) дата придбання товарів (робіт, послуг), що є предметом скарги;
3) найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця товарів (робіт, послуг), адреса господарської одиниці продавця, в якій придбано товари (роботи, послуги), а якщо зазначені реквізити продавця неможливо встановити за отриманими документами, – адреса місця придбання товарів; у разі придбання товарів (робіт, послуг) за допомогою мережі Інтернет – також зазначення Інтернет-сайту (чи іншого способу представлення інформації в мережі Інтернет), на якому здійснено замовлення товару (роботи, послуги) та/або наведено інформацію про товар (роботу, послугу) чи про продавця;
4) перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою);
5) інформація про отриманий у паперовій та/або електронній формі від продавця товарів (робіт, послуг) розрахунковий документ;
6) номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути зарахована компенсація визначеної законодавством частини суми штрафних (фінансових) санкцій, застосованих контролюючим органом за результатами перевірки за скаргою, поданою покупцем (споживачем).
До скарги обов'язково додаються електронні копії документів або копії документів, виготовлені шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою), про які зазначається в скарзі.
До скарги можуть бути додані інші докази замовлення, оплати та отримання товару (роботи, послуги).
Скарги на порушення платником податків вимог законодавства щодо здійснення розрахункових операцій можуть також подаватися покупцями (споживачами) в інших передбачених законодавством формах.
Про виправлення помилки у Повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено
Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник ПДВ має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв'язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. (п. 8 Порядку № 520).
Пояснення та копії документів подаються у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі – Повідомлення).
Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок у надісланому Повідомленні. Отже, у разі отримання платником ПДВ квитанції про неприйняття Повідомлення, такий платник має право надіслати його з правильними даними.
ДПС тимчасово припиняє проведення особистого прийому громадян
У зв'язку з оголошенням в Україні карантину, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та з метою запобігання поширення вірусу COVID-19, ДПС тимчасово припиняє проведення особистого прийому громадян.
При цьому зазначаємо, що ДПС приймає звернення громадян засобами електронної пошти [email protected] у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).
Просимо з розумінням поставитися до ситуації, що склалася.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/412046.html
Відомі особи: ДЕКЛАРУЙ ДОХОДИ СПРАВНО!
Відеоматеріали за темою розміщено за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/5968.html а також:
► на офіційній сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/videos/1059196634466468/ та
► на каналі популярного відеохостингу You Tube за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=XOChrXfYE1w
Центральна ДПІ Правобережного управління працює за новою адресою
З метою створення сприятливих умов для обслуговування платників податків Центральна державна податкова інспекція Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Правобережне управління) з 02 березня поточного року працює за новою адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.
Платники податків, які обслуговуються у ЦОПі Центральної ДПІ Правобережного управління та одержують адміністративні та інші послуги, можуть скористатись його послугами за новою адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.
З початку року анульовано 30 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім
У Дніпропетровській області станом на 01.03.2020 діє 15 195 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 5 615 суб'єктах господарської діяльності. Серед них на право роздрібної торгівлі:- алкогольних напоїв – 7 410 ліцензій по 4 727 суб'єктах господарювання;- тютюнових виробів – 6 271 ліцензія по 4 727 суб'єктах господарювання; — пальним – 592 ліцензії по 91 суб'єкту господарювання та 922 ліцензії на зберігання пального по 797 суб'єктах господарської діяльності.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ведеться систематичний контроль за своєчасністю сплати суб'єктами підприємницької діяльності за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Так, з початку 2020 року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 194 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 140 ліцензій – тютюновими виробами.
Анульовано з початку 2020 року 339 ліцензій, з яких 30 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Юрособа, у якої статутний фонд дорівнює нулю і яка має засновників – юросіб, що не є платниками єдиного податку, не може бути «єдинником»
Відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 «Спрощена система оподаткування обліку та звітності» розділу ХIV ПКУ.
Підпунктом 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ встановлено, що до третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи – суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Згідно з п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.
Тобто, частка засновників у розмірі не менше 75 відсотків статутного капіталу юридичної особи, яка планує обрати спрощену систему оподаткування, повинна належати юридичним особам – платникам єдиного податку.
Якщо сукупність часток засновників юридичної особи у статутному капіталі дорівнює нулю, то вважається, що така сукупність часток складає 100 відсотків.
Юридична особа, у якої статутний фонд дорівнює нулю і яка має одного або декілька засновників – юридичних осіб, що не є платниками єдиного податку, не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Камеральна перевірка звітності з єдиного внеску проводиться у порядку, встановленому ПКУ
Документальні та камеральні перевірки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Норми визначені п. 2 частини 1 ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Підпунктом 191.1.1 п. 191.1 ст. 191 та ст. 193 ПКУ функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Порядок проведення камеральних перевірок визначено ст. 76 ПКУ.
З врахуванням вимог ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся звітність по єдиному внеску суцільним порядком. Згода платника єдиного внеску на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Звітність, подана платниками єдиного внеску, проходить арифметичний та логічний контроль.
Камеральна перевірка даних, заявлених у звітності по єдиному внеску, проводиться протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання такої звітності, а у разі отримання такої звітності після граничного строку подання – протягом 30 календарних днів з дати фактичного подання такої звітності.
Згідно з частиною 16 ст. 25 Закону № 2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Тобто камеральна перевірка дотримання законодавства з питань подання звітності та сплати єдиного внеску проводиться без дотримання строків давності.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.
У разі встановлення порушень за результатами камеральної перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику (п. 86.2 ст. 86 ПКУ).
Про терміни подання податкової декларації та строки сплати зобов'язань платниками рентної плати за спеціальне використання води
Базовий податковий (звітний) період, зокрема для рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата) дорівнює календарному кварталу.
Норми визначені п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, який дорівнює календарному кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений ст. 257 ПКУ, подає до відповідного контролюючого органу за місцем податкової реєстрації за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, податкову декларацію, яка містить, зокрема додатки з рентної плати за спеціальне використання води (п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 ПКУ).
Водночас, платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).
З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення обліку платників рентної плати та подання податкової звітності з рентної плати, припис п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 ПКУ у частині подання платником рентної плати податкової звітності необхідно застосовувати з урахуванням п. 63.3 ст. 63 ПКУ, а саме: за неосновним місцем обліку – місцезнаходженням водних об'єктів або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об'єктів.
Підпунктом 255.11.1 п. 255.11 ст. 255 ПКУ передбачено, що водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату щокварталу наростаючим підсумком з початку року.
Форма Податкової декларації з рентної плати та додатки (розрахунки) до неї затверджені наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 із змінами та доповненнями.
Сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) квартал, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації (п. 257.5 ст. 257 ПКУ).
Слід зазначити, що платники рентної плати подають одночасно з податковими деклараціями контролюючим органам зокрема, копії дозволу на спеціальне в